Gå til innhold

Feil i boligannonse, melde fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboleiligheten skal selges, og det som er oppført i annonsen er feil, bl.a på hvor mye felleskostnadene er på. De har også vært ganske kreative når det gjelder størrelsen, da tallene deres ikke stemmer med virkeligheten. 

Dette er en firemannsbolig, og jeg er styreleder i sameiet, så jeg er helt sikker på at det som står i annonsen er feil. 
Men bør jeg si fra til megler? Av uvisse årsaker føler jeg litt for de som kjøper leiligheten, og ikke får det de tror de får, og i tillegg får en fellesutgift som er dobbelt av det som er oppgitt. Han som eier leiligheten er en skikkelig sleiping, så jeg regner med han står bak en del av dette (men det er bare noe jeg tror, ikke noe jeg vet). 

Jeg har jo ikke noe ansvar for dette i det hele tatt, men jeg håper jo at nye naboer vil trives og være fornøyde, og dette er vel ikke måten å starte på? 

Anonymkode: e436d...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Naboleiligheten skal selges, og det som er oppført i annonsen er feil, bl.a på hvor mye felleskostnadene er på. De har også vært ganske kreative når det gjelder størrelsen, da tallene deres ikke stemmer med virkeligheten. 

Dette er en firemannsbolig, og jeg er styreleder i sameiet, så jeg er helt sikker på at det som står i annonsen er feil. 
Men bør jeg si fra til megler? Av uvisse årsaker føler jeg litt for de som kjøper leiligheten, og ikke får det de tror de får, og i tillegg får en fellesutgift som er dobbelt av det som er oppgitt. Han som eier leiligheten er en skikkelig sleiping, så jeg regner med han står bak en del av dette (men det er bare noe jeg tror, ikke noe jeg vet). 

Jeg har jo ikke noe ansvar for dette i det hele tatt, men jeg håper jo at nye naboer vil trives og være fornøyde, og dette er vel ikke måten å starte på? 

Om det går gjennom megler så skulle h*n ha fått bekreftet tallene av deg så antar han selger privat så da er det ikke mye du kan gjøre men vedkommende lager jo ris til egen bak.

Anonymkode: 71a80...e2f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Megler skal jo kontakte sameiet for å få riktige tall, så hvis dere i styret ikke er kontaktet, kan du jo ringe megler og høre hvem som har oppgitt tallene.

Anonymkode: 68703...b06

• Liker 6
Skrevet

Selvsagt skal du melde fra

• Liker 10
Skrevet

Han har prøvd å selge før, og det er samme annonse de bruker. Det er megler inne i bildet, samme som sist. Hvis jeg ikke husker feil er dette 3. gangen de prøver å selge, og det er fremdeles samme annonse. De tallene de bruker for fellesutgifter stemmer med det som var dengang, men det er nesten ett år siden det ble endret. Eier er fullstendig klar over dette. 

De andre tallene går på størrelsen på leiligheten, og jeg antar at hvem som helst er i stand til å legge dem sammen og se at det er feil. Akkurat den delen er jeg ikke så bekymret for, men det med fellesutgiftene plager meg litt..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han har prøvd å selge før, og det er samme annonse de bruker. Det er megler inne i bildet, samme som sist. Hvis jeg ikke husker feil er dette 3. gangen de prøver å selge, og det er fremdeles samme annonse. De tallene de bruker for fellesutgifter stemmer med det som var dengang, men det er nesten ett år siden det ble endret. Eier er fullstendig klar over dette. 

De andre tallene går på størrelsen på leiligheten, og jeg antar at hvem som helst er i stand til å legge dem sammen og se at det er feil. Akkurat den delen er jeg ikke så bekymret for, men det med fellesutgiftene plager meg litt..

Send en mail til megler. Det ville jeg ha gjort i alle fall. 

Anonymkode: 576f0...2b6

• Liker 5
Skrevet

Hvor tror du megler får opplysningene sine fra? 

Anonymkode: acc50...8a1

• Liker 1
Skrevet

Merkelig. Er jo en takstmann som skal måle opp dette. 

Send mail til megler?

Anonymkode: 63a1b...e2a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Er jo en takstmann som skal måle opp dette. 

Send mail til megler?

Anonymkode: 63a1b...e2a

Dette angår ikke ts. I tillegg får en seriøs megler sine opplysninger fra pålitelige kilder. Det samme gjør takstmannen. 

Skrevet
Den 12.8.2016 at 14.53, AnonymBruker skrev:

Dette angår ikke ts. I tillegg får en seriøs megler sine opplysninger fra pålitelige kilder. Det samme gjør takstmannen. 

Som styreleder i bl kan vel ha et ansvar for at rett opplysninger står i annonsen.

Anonymkode: 40d93...c04

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som styreleder i bl kan vel ha et ansvar for at rett opplysninger står i annonsen.

Vi er et sameie av selveierleiligheter, ikke bl. 

Jeg snakket med en av naboene, som mente at hvorvidt fellesutgiftene var 500 eller 1000 pr måned ikke var avgjørende for om noen vil bruke 3+ millioner på en leilighet, og mente det ikke var nødvendig å si noe. Vedkommende hadde og sett at de var vel kreative med de oppgitte målene på leiligheten, men det blir jo synlig for de som eventuelt kommer på visning. 

Jeg vet fremdeles ikke helt hva jeg skal gjøre, har ikke gjort noe så langt. Så lenge leiligheten blir solgt er jeg jo egentlig fornøyd, og jeg antar at nye naboer ikke holder det imot oss at de ikke har fått rett info fra megler. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som styreleder har man enormt ansvar og kan man komme i ansvar for mangt og mye, men her blander ts seg opp i noe som ikke vedkommer henne verken som privatperson eller som styrelder. Mange styreldere har for høye tanker om seg selv og driver på med ting de burde styre unna. Så er det her og, om temaet er hentet fra den virkelige verdenen da? 

Skrevet
Den 15.8.2016 at 12.14, AnonymBruker skrev:

Som styreleder har man enormt ansvar og kan man komme i ansvar for mangt og mye, men her blander ts seg opp i noe som ikke vedkommer henne verken som privatperson eller som styrelder. Mange styreldere har for høye tanker om seg selv og driver på med ting de burde styre unna. Så er det her og, om temaet er hentet fra den virkelige verdenen da? 

Hehe, jeg håper da virkelig ikke jeg har for høye tanker om meg selv :P 
Temaet er fra den virkelige verden. Grunnen til at jeg var oppmerksom på dette var at denne naboleiligheten lå ute til salgs da vi kjøpte vår, og da var det også oppgitt forskjellige fellesutgifter. Jeg stusset på det da (lagde faktisk en tråd om det her inne :P), og ville bare se om det var endra. Jeg er i tidlig 20-årene, og dette er min første selveide leilighet, så jeg ville bare sjekke om noen hadde noen meninger omkring tema. 

Jeg har forøvrig ikke blandet meg borti noe som helst, da det virket som om dette ikke ble ansett som et problem av de jeg har spurt. Jeg personlig hadde likt å vite det hvis det sto feil i annonsen, men jeg hører på råd jeg har fått om å ikke bry meg. Så får vi heller håpe at det snart kommer nye naboer, som ikke synes dette er et problem :)

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, jeg håper da virkelig ikke jeg har for høye tanker om meg selv :P 
Temaet er fra den virkelige verden. Grunnen til at jeg var oppmerksom på dette var at denne naboleiligheten lå ute til salgs da vi kjøpte vår, og da var det også oppgitt forskjellige fellesutgifter. Jeg stusset på det da (lagde faktisk en tråd om det her inne :P), og ville bare se om det var endra. Jeg er i tidlig 20-årene, og dette er min første selveide leilighet, så jeg ville bare sjekke om noen hadde noen meninger omkring tema. 

Jeg har forøvrig ikke blandet meg borti noe som helst, da det virket som om dette ikke ble ansett som et problem av de jeg har spurt. Jeg personlig hadde likt å vite det hvis det sto feil i annonsen, men jeg hører på råd jeg har fått om å ikke bry meg. Så får vi heller håpe at det snart kommer nye naboer, som ikke synes dette er et problem :)

Men hvorfor hører du på disse rådene? Det er jo ikke verre enn å sende en mail til megler om at du så annonsen, og at du tilfeldigvis så at informasjonen ikke stemmer.

Så har du iallfall ditt på det tørre.

Anonymkode: 1464a...9ff

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor hører du på disse rådene? Det er jo ikke verre enn å sende en mail til megler om at du så annonsen, og at du tilfeldigvis så at informasjonen ikke stemmer.

Så har du iallfall ditt på det tørre.

Anonymkode: 1464a...9ff

Mest fordi flertallet var så enige om at jeg ikke hadde noe med det, og når de andre beboerne i huset her og var enige så gadd jeg ikke gjøre noe mer med det..

Skrevet

Hvorfor melde fra? Hvis selger prøver skitne triks kommer det tilbake på ham.. Hvis arealet ikke stemmer og f.utg er feil så får han nok eg erstatningskrav på seg når han har solgt.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest fordi flertallet var så enige om at jeg ikke hadde noe med det, og når de andre beboerne i huset her og var enige så gadd jeg ikke gjøre noe mer med det..

Jeg ville sendt mail og sagt i fra, dersom jeg så slik åpenbar feil-informasjon på naboens leilighet. Hvorfor skal man ikke si fra når man ser noe som åpenbart ikke er rett!? Det er så typisk norsk, alle skal liksom ikke bry seg, bare passe på seg selv og ikke si noe til andre.

Jeg synes du skal sende en email til megler og si fra om det du vet. De er jo selvsagt interessert i å presentere så korrekte salgsoppgaver og annonser som mulig.

Anonymkode: 35150...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...