Gå til innhold

Billig oppvarming av 1500liters basseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har laget et "basseng" som er 10 meter langt og ca en halv meter bredt til rehabilitering av den ene hunden som har prolaps. Vannet skal derfor være mellom 25 og 35 grader. Jeg tømmer varmtvannstanken på 300liter en gang om dagen, men vannet blir ikke varmt nok av dette.. Noen som har tips om en billig løsning til oppvarming? Og hvor man kan kjøpe dette? På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ingen gode idéer. Finnes det kanskje varmtvannsbasseng for dyr i nærheten av der du bor? Her hvor jeg bor så er det en rehabiliteringsklinikk e.l. for hunder og de har basseng med varme mener jeg. 

Har lest om noen som har brukt varmepumpe for å varme opp vannet. Jeg har ingen idé om hvordan de har utført det eller om det er ansvarlig. 

Her selges det varmekolber, kanskje det kan være noe? https://www.pools.no/produkter/oppvarming 

Skrevet

Det billigste er vel å utnytte solvarmen slik man gjør i varmere strøk. Hvis dere tar en lang hageslange og kobler den til bassenget med en elektrisk pumpe (Ebay type) for sirkulasjon.Legger slangen på en metallflate i sola. Dekke til bassenget om natten for å forhindre varmetap.

hqdefault.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...