Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt på EL test 1. aug, hadde da mest sannsynlig el 2 eller 3.? Har ingen tegn og kritthvite g-tester nå. Er alt håp ute for denne gang?

Anonymkode: 61ca7...436

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare 7-8 Dpo, så det er mest trolig for tidlig å teste

Anonymkode: ad736...f6e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er bare 7-8 Dpo, så det er mest trolig for tidlig å teste

ååå? Har alltid trodd man skal teste fra dag 7, stemmer ikke det? Huff jeg er så dårlig på dette. Jeg hadde første dag i siste mens 16. juli. Da skal jeg (hvis jeg er etter boka) ha mensen igjen nå på lørdag 13.? Da er det jo bare to dager til jeg evt får mensen, og så er det for tidlig å teste nå?

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ååå? Har alltid trodd man skal teste fra dag 7, stemmer ikke det? Huff jeg er så dårlig på dette. Jeg hadde første dag i siste mens 16. juli. Da skal jeg (hvis jeg er etter boka) ha mensen igjen nå på lørdag 13.? Da er det jo bare to dager til jeg evt får mensen, og så er det for tidlig å teste nå?

TS

7 dager(dpo) er stort sett for tidlig for de fleste. Og hvis du venter mens om to dager, så har du en noe kort lutealfase også.(ikke alltid så bra i forhold til å bli gravid.)

"Regelen" er å teste fra den dagen man venter mens, som stort sett er 14 dager etter eggløsning, Da vil man ha produsert nok hcg til at testen viser riktig. Men de aller fleste tester repsonderer på så lav hcg at de kan brukes fra ca 10 dpo da må de imidlertid tas med morgenurin(som er konsentrert nok)

http://www.syklus.info/tester/graviditetstester/

http://www.syklus.info/egglosning/lutealfase/

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 dager(dpo) er stort sett for tidlig for de fleste. Og hvis du venter mens om to dager, så har du en noe kort lutealfase også.(ikke alltid så bra i forhold til å bli gravid.)

"Regelen" er å teste fra den dagen man venter mens, som stort sett er 14 dager etter eggløsning, Da vil man ha produsert nok hcg til at testen viser riktig. Men de aller fleste tester repsonderer på så lav hcg at de kan brukes fra ca 10 dpo da må de imidlertid tas med morgenurin(som er konsentrert nok)

http://www.syklus.info/tester/graviditetstester/

http://www.syklus.info/egglosning/lutealfase/

Tusen takk for svar :blomst: 

Jeg aner egentlig ikke når jeg skal ha mens. Dette er min 3.pp, men jeg ble gravid og mistet i de to forrige pp, så jeg vet ingenting om hvordan syklusen min er. Jeg trodde at gjennomsnittet/normalen er 28 dagers syklus? derfor jeg skriver at jeg venter mens nå på lørdag. Hvis jeg ikke skal ha mensen før 14 dager etter el så blir jo syklusen vel lang?

TS

Skrevet

Noen? Har jeg regnet helt feil på syklus?

TS

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen? Har jeg regnet helt feil på syklus?

TS

Det vanligste er 28 dagers syklus ja, men samtidig så er det jo individuelt. Både 25 og 35 dager kan være normalt, så lenge den er regelmessig. Det er også en fordel at lutealfasen er 10 dager eller mer, det ideelle er 14 dager, men både 12 og 16 dager kan være normalt(og uproblematisk) for noen.

Uten noe mer info om dine tidligere sykluser er det vanskelig å gi noe mer svar.

Men du har jo fått positiv eggløsningstest og jeg ville heller regnet meg fram til mens 14 dager fra antatt eggløsning, istedet for å anta at mens er da og da hvis du ikke er sikker på sykluslengde. Hvis du har hatt to SA på rad som du skriver så kan jo det også ha forskjøvet syklus eller gjort den litt uregelmessig.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vanligste er 28 dagers syklus ja, men samtidig så er det jo individuelt. Både 25 og 35 dager kan være normalt, så lenge den er regelmessig. Det er også en fordel at lutealfasen er 10 dager eller mer, det ideelle er 14 dager, men både 12 og 16 dager kan være normalt(og uproblematisk) for noen.

Uten noe mer info om dine tidligere sykluser er det vanskelig å gi noe mer svar.

Men du har jo fått positiv eggløsningstest og jeg ville heller regnet meg fram til mens 14 dager fra antatt eggløsning, istedet for å anta at mens er da og da hvis du ikke er sikker på sykluslengde. Hvis du har hatt to SA på rad som du skriver så kan jo det også ha forskjøvet syklus eller gjort den litt uregelmessig.

ok, så sikrere å tenke at mens skal komme 14 dager etter el enn å tenke at mens kommer 28 dager etter forrige mens? Er det at jeg ikke hadde el før 2.-3. aug. å anse som en forsinket el i forhold til mens 16. juli?

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ok, så sikrere å tenke at mens skal komme 14 dager etter el enn å tenke at mens kommer 28 dager etter forrige mens? Er det at jeg ikke hadde el før 2.-3. aug. å anse som en forsinket el i forhold til mens 16. juli?

TS

Så lenge du ikke er sikker på sykluslengde så ja.

Om el er forsinket kommer an på sykluslengde, som du ikke vet(?), og er antageligvis uproblematisk.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke er sikker på sykluslengde så ja.

Om el er forsinket kommer an på sykluslengde, som du ikke vet(?), og er antageligvis uproblematisk.

ok, tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...