Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

For en stund siden havnet jeg i store konflikter med min kollega, delvis fordi jeg var så "avvisende og negativ". Sannheten var at jeg var forelsket i han, men at jeg ikke taklet det....og at det heller ikke kunne bli noe.

Nå ser det ut som om han mener at min datter også er slik, "vanskelig". Tror dere han overfører mine "feil" til min datter..synes jo det er litt trist om han sitter med et slikt inntrykk. Bør jeg fortelle sannheten nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener din kollega at din datter er vanskelig? Jobber hun sammen med dere da?

Hvorfor bryr du deg om en kollega mener din datter er "vanskelig"?

Be ham passe sine egne saker! :evil:

Skrevet

ååååhhh, da forstår jeg....... :P

Hvis han er læreren hennes bør han vel kunne forstå at dere er to forskjellige personer, og at om hun er vanskelig så er ikke det en personlighetsfeil som hun har arvet etter deg?

Jeg mener i hvert fall at du ikke skal forklare noe som helst til ham om hvorfor du har oppført deg avvisende overfor ham, i alle fall hvis denne forelskelsen er over...?

Jeg synes du heller bør sette deg ned med ham og diskutere problemene til datteren din, og be ham forklare deg hva han mener med at hun er vanskelig.

Hvis han mener hun oppfører seg verre enn andre på hennes alder, at hun har konsentreringsproblemer el. , så bør det jo uansett diskuteres med foreldrene til dette barnet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener i hvert fall at du ikke skal forklare noe som helst til ham om hvorfor du har oppført deg avvisende overfor ham, i alle fall hvis denne forelskelsen er over...?

Og om forelskelsen ikke er over?

Bør jeg be om at hun får en annen lærer?

Skrevet

Om du fremdeles er forelsket i denne læreren så vil det naturligvis være litt verre ja..... :roll:

Jeg regner med du også jobber på denne skolen, og da blir det vel ekstra vanskelig.

Det høres ut som om han har et litt dårlig inntrykk av deg, og at du avviser ham.

Kommer det noensinne til å bli noe mellom dere, eller er det utelukket?

Hvis det ikke er utelukket burde en løsning være å være ærlig med ham å se hvordan det ender, men hvis det ikke er mulig å ha et forhold til denne personen ville jeg prøvd å holde meg unna, og forsøkt å ha et greit foreldre/lærer forhold.

Skrevet

Altså, du er intresert i en kolega som også er læreren til din datter? Hva er problemet med å fortelle han hva du føler? Datteren din? eller at dere begge jobber sammen? Mange jobber sammen og er kjærester privat uten at det er nødt å bli et problem - men om datteren din vil like at hennes mor er sammen med læreren kommer litt ann på alderen hennes da.. Men altså - er du single og uten bånd i noen form, og han også er fri som fuglen ville jeg nok fortalt hva som er sannheten bak min avvisende holdning ja...... Hvem vet - han kan jo være "den rette"..

Kane

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes at du skal fortelle at du er forelsket i han. Dersom det er gjenngjelt bør det ikke være noen problemer. De største problemene har man ofte for vane å lage selv.

Dersom følelsene ikke er gjenngjeldt kan du jo tilby han enkelte tjenester inne på bøttekottet, mot at han gir datteren din gode karakterer. Menn liker ofte slike dirty ting :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg vet ikke om jeg vil ha noe forhold til han, han er ganske så ufordragelig! Han ville nok bare fnyse av meg om jeg fortalte det...

Fatter ikke at jeg har følelser for han :roll:

Skrevet
Men jeg vet ikke om jeg vil ha noe forhold til han, han er ganske så ufordragelig! Han ville nok bare fnyse av meg om jeg fortalte det...

Fatter ikke at jeg har følelser for han :roll:

:o En ufordragelig type som synes du og datteren din er vanskelig?

Glem ham og meningene hans, og få en ny lærer til datteren din!

Gjest Anonymous
Skrevet

Men han beskriver eksakt de samme "problemene" hos min datter som jeg sikkert fremstod som om jeg hadde for han. Det er ikke slik jeg er i det hele tatt, men når jeg er forelsket blir jeg helt "umulig"...virket vel som om jeg har sosiale problemer. Jeg tror liksom ikke at min datter har disse problemene heller. Er det virkelig mulig at han kan ta så feil??

Skrevet
Men han beskriver eksakt de samme "problemene" hos min datter som jeg sikkert fremstod som om jeg hadde for han. Det er ikke slik jeg er i det hele tatt' date=' men når jeg er forelsket blir jeg helt "umulig"...virket vel som om jeg har sosiale problemer. Jeg tror liksom ikke at min datter har disse problemene heller. Er det virkelig mulig at han kan ta så feil??[/quote']

Jeg aner ikke hvilke "problemer" det er snakk om, men hvis fyren i seg selv er ufordragelig ville ikke jeg tatt meningene hans særlig seriøst...

Hvis du er bekymret for datteren din, kan du jo ta kontakt med ppt, eventuelt be læreren gjøre det, og be dem evaluere henne.

Hvis hun er gammel nok, kan du også sette deg ned med læreren og datteren din og diskutere problemene hun har.

Læreren bør uansett være rimelig spesifikk vedrørende hvilke problemer hun eventuelt har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...