Gå til innhold

Er Devon Rex allergivennlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er allergisk mot katt, jeg ble det plutselig i våres og er det fortsatt. Veldig allergisk altså, slik at hvis jeg klapper en katt, men holder hånden langt unna ansiktet, så får jeg nyseanfall, det klør i øynene og jeg blir tett i pusten. Og da har jeg tatt allergimedisin samme dagen. Idag har jeg ikke tatt medisin - enda - og gikk forbi en katt. Den var vel 1-2 meter unna. Fikk nyseanfall :dry: 

Jeg skal ikke ha kjæledyr på noen år enda, men jeg reagerer også på hund. Puddel vet jeg ikke, men er ikke så keen på å ha puddel for å si det sånn. Jeg har alltid tålt hund/katt bortsett fra da jeg var liten så jeg synes at det er trist at jeg plutselig har blitt skikkelig allergisk mot dem, hund mer enn katt. Er også allergisk mot kaniner. 

Men så tenkte jeg på Devon Rex, hvordan er de allergimessig sammenlignet med vanlige katter? 

Anonymkode: 5c859...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen reagerer på Devon Rex, andre ikke, det må du ganske enkelt teste ut (hør om å få besøke en oppdretter). Ellers er Sibirkatt kjent for å være allergivennlig.

Skrevet
2 timer siden, Tvist skrev:

Noen reagerer på Devon Rex, andre ikke, det må du ganske enkelt teste ut (hør om å få besøke en oppdretter). Ellers er Sibirkatt kjent for å være allergivennlig.

Ok :) Det med sibirkatt visste jeg ikke, det skal jeg få testet ut. Skal nemlig på besøk til en venn som har sibirkatt snart. Takk for tips

Skrevet

.

Skrevet

Hilste på en langhåret katt, det var blanding mellom flere raser, og jeg reagerte ikke allergisk i det hele tatt. Klappet den t.o.m. 

Kanskje det er håp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...