Gå til innhold

Ble kritisert av fremmed på trilletur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forleden dag skulle jeg på trilletur med min datter som nettopp har blitt ett år. Hun var trøtt og syk, så dere skjønner nok at hun var veldig grinete. Det blåste en del ute, så jeg tok på vogntrekket over henne (dekker ikke ansikt, kun kropp) for å skåne henne mot vinden. Hadde ikke på henne så mye klær. Etter å ha gått ca 100 meter fra huset mitt hylgråt hun fortsatt. Jeg passerte da et gammelt ektepar, hvor mannen stoppet og sa "ER FAEN MEG IKKE RART DEN UNGEN GRÅTER NÅR DU HAR DEKKET DEN SÅ MYE TIL. SKULLE TRODD DU ALDRI HADDE HATT BARN FØR". Jeg ble helt satt ut, og visste ikke hva jeg skulle svare så jeg ga han bare et stygt blikk og gikk videre. Hvordan hadde dere reagert? han kritiserte jo meg direkte som mor og at jeg ikke visste hva som var best for min egen datter. Hadde han rett til å si noe sånt? Jeg ble skikkelig såret!

Anonymkode: 66b87...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok! Who cares?

Anonymkode: c18fe...399

• Liker 5
Skrevet

Jeg begynt å le, gitt faen og gått videre. :)

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forleden dag skulle jeg på trilletur med min datter som nettopp har blitt ett år. Hun var trøtt og syk, så dere skjønner nok at hun var veldig grinete. Det blåste en del ute, så jeg tok på vogntrekket over henne (dekker ikke ansikt, kun kropp) for å skåne henne mot vinden. Hadde ikke på henne så mye klær. Etter å ha gått ca 100 meter fra huset mitt hylgråt hun fortsatt. Jeg passerte da et gammelt ektepar, hvor mannen stoppet og sa "ER FAEN MEG IKKE RART DEN UNGEN GRÅTER NÅR DU HAR DEKKET DEN SÅ MYE TIL. SKULLE TRODD DU ALDRI HADDE HATT BARN FØR". Jeg ble helt satt ut, og visste ikke hva jeg skulle svare så jeg ga han bare et stygt blikk og gikk videre. Hvordan hadde dere reagert? han kritiserte jo meg direkte som mor og at jeg ikke visste hva som var best for min egen datter. Hadde han rett til å si noe sånt? Jeg ble skikkelig såret!

Anonymkode: 66b87...2a5

Jeg hadde nok bare blitt paff og tenkt at han ikke var helt god. 

• Liker 2
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeez, ikke vær så hårsår. "Hadde han rett til å si noe sånt?". Who knows? Du kan jo anmelde han for å komme med uttalelser han ikke hadde rett til å komme med? Eller bare overse det og lev videre? Han var åpenbart ikke helt god i toppen. Man møter sånne folk av og til, det er bare å overse de.

Skrevet

Sånn er det å bli foreldre. Fremmede folk bryr seg hele tiden. Da jeg var på trilletur med min på 2 mnd og bomma på ammetid, ble jeg gående å lete etter et fornuftig sted å amme. Ungen gråt fordi den var sulten, og en av de jeg gikk forbi, kikket oppi vogna og informerte meg om at "hey, your baby is crying!" -No shit Sherlock...

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde sikkert blitt litt paff der og da, men hadde ikke tenkt noe videre over det. 

Folk som finner på å kritisere fremmede ut ifra en situasjon de har observert i et par minutter og ikke vet noen av omstendighetene rundt har tydeligvis lav impulskontroll. Dette er hans problem, ikke ditt. :)

Skrevet

Rist det av deg.

Anonymkode: 7c7e7...e00

Skrevet

Hvis han formulerte seg på den måten, er det jo åpenbart at mannen ikke var helt "på plass". Ikke noe jeg ville lagt vekt på mao.

Skrevet

svarte du ikke: fælt som du gauler da, har du skrudd av høreapparatet?

• Liker 8
Skrevet

Jeg fikk også kjeft av en gammel dame første gang jeg var på trilletur. Jeg var helt uerfaren men veldig stolt og lykkelig over å trille mens babyen lå og sov søtt. Så kom det altså en gammel dame bort til meg og sa at jeg måtte komme meg hjem straks, kunne ikke gå slik uten teppe over vogna! Kjempefarligr små babyer å IKKE ha tildekket vogn. Det var jo så skarpt i luften!

Jeg VET jo at jeg ikke gjorde noe galt. Ungen lå og sov i en dunpose, ja, det var høst og skarpt i lufta, men hun lå godt nedi vognbagen og sov og jeg kjente sikkert på henne for hver 100. meter, siden jeg var ny mor på første trilletur, og veldig påpasselig med å ikke gjøre noe galt. Men likevel var det veldig ubehagelig, at en person kommer med bedrevitende mine og nærmest krever at du går rett hjem med vogna så du ikke skader babyen din.

Hver gang det kommer opp artikler om at det kan være farlig å dekke til barnevogner, håper jeg hun leser, og angrer seg. Haha, sikkert veeeeldig sannsynlig. Men jeg irriterer meg veldig over det. Hadde hun sagt det i dag, når jeg har litt mer erfaring som mor, skulle jeg ikke latt henne ture fram slik... :-(

Folk kan være så frekke!

Anonymkode: 75f72...91a

• Liker 5
Skrevet

Hadde det vært en mann som var ute og trillet datteren sin, hadde han blitt hyllet bare for forsøket.

Prøv å ikke bry deg om folk som kommenterer ting de ikke forutsetning for å vite noe om, Snu på det og vær glad det finnes folk som bryr seg, selv om engasjementet fikk et frekt utløp.

Anonymkode: aaa09...89d

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet

mannen må være sprøyte gal spør du meg, vet ikke hvordan jeg hadde reagert,enten med tårer eller sinne en av de to,fy fader så frekkt :(

Skrevet

Han sa det kanskje litt hardt, men bedre at folk bryr seg for mye enn for lite mener jeg.

Anonymkode: 17f8f...998

• Liker 1
Skrevet

Her om dagen var jeg og guttungen på 4 på butikken. Vi kjøpte blant annet energidrikk til min samboer. Da kom det en fremmed mann og sa at jeg ikke måtte finne på å kjøpe energidrikk til ungen for det var ikke bra. Kjeftet litt på meg gjorde han også. Begynte bare å le, sa at det ikke var til han og gikk. Mannen var nokså gammel så mistenker at han var senil. 

Anonymkode: c0e79...c97

• Liker 1
Skrevet

Enten hadde jeg blitt paff og helt målløs, ellers hadde jeg bedt vedkommende passe sine egne saker. Kan hende vedkommende som sa det ikke helt forstod forskjellen mellom slik du hadde det, og å dekke til vogna med teppe?

Noen klarer bare ikke å se på uten å blande seg inn.

En gang da barnet mitt var ca to år tror jeg, var vi utenfor et senter. Parkeringsplass rett ved der vi stod. Ungen min var full av energi, og hadde lyst å springe rundt på den gøyale parkeringsplassen. Som mor kan man jo ikke la et lite barn gjøre slikt. Derfor holdt jeg ungen fast inntil meg. Barnet begynte å skrike. Det så en gammel mann, som kom bort til meg og sa "må være snill med ungen". Jeg ble helt paff, og klarte ikke å få sagt noe til mannen en gang. Bare fortsatte å holde barnet mitt. Jeg visste jo at jeg gjorde det som var rett. Det at et barn skriker er ikke synonymt med at mammaen er ond.

Har skjedd andre ting også som folk har kommet bort og kommentert. Synes folk skal holde meningene sine for seg selv i offentligheten, med mindre de har konstruktive forslag og begrunnelser til hvorfor man bør gjøre noe annerledes.

Anonymkode: 0216c...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...