AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Det er så kaldt inne på den nye jobben, at jeg nesten fryser om jeg går barbent. Må derfor ha strømper, og har kjøpt inn noen stay-ups og strømpebukser for det formål. Har kjøpt noen i nude på Lindex med bare litt glans i 10 el 20 den, som passer hudfarven min greit for øvrig. Vanligvis bruker jeg nesten kun strømper i sort/mørke nyanser. Men en god venninne som jeg møtte etter jobb i går, men at strømper i nude var "helt ut" .. Har selvsagt hørt at noen har ment det jeg også, men men .... Jeg gjør selvsagt hva jeg vil, men hva tenker dere ...? Bruker dere strømper i nude .....? Anonymkode: cc4de...f25
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Ja bruker nude strømper, syntes det er fint jeg, sjeldent man faktisk legger merke til det. Og at folk er sykelig opptatt av hva som er "in" og "ut" bryr meg ikke særlig. Anonymkode: ad864...051 18
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Brukes ganske mye om man bare ser seg litt rundt, og nå kommer de mer og mer utover😊 Anonymkode: a245c...68e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Jeg har det, som deg, også veldig kaldt på jobb, og bruker nudestrømper i stort sett hele sommersesongen (bortsett fra når det er 25 grader eller mer ute, da er det stort sett levelig uten strømper på jobben min også). Mine er helt matte, og synes jo knapt nok mellom buksene og ballerinaskoene. Tror knapt nok noen ville ha kalt det en fashion-mistake Jeg bruker dog sjelden kjole/strømpebukse på jobb om sommeren nettopp pga denne problematikken. Er ikke så glad i å gå i nude-strømpebukse (altså at det vil synes mer at man faktisk bruker strømpebukse enn hva det gjør når man bruker bukse/strømper), og å gå uten blir for kaldt på jobben min, så dermed blir det stort sett bukser på jobb i sommersesongen. Anonymkode: 761b1...d11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Liker nude bedre enn svarte, kommer litt an på antrekket, men syntes svarte ikke er noe fint til mer sommerlige antrekk. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva som er in eller ikke, jeg ser bra ut, har fin klesstil, så får andre kvinner heller gremme seg over at jeg bruker nude strømper Anonymkode: c4a3f...348 12
Gjest Tigress Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Ja, eg brukar hudfarga strømpebukser og strømper. Det finst eit kjempesvært hylekor som meiner det er heilt grufullt, og som også ser ut til å meine at berre svarte strømpebukser med over 60denier er akseptabelt. Eg kunne ikkje brudd meg mindre, og når hudfarga strømper er greitt for Kate Middleton, så er det greitt for norske kontorlokale. Det er trass alt faen så kaldt her.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 Jeg synes nude strømpebukser er helt greit, men bruker det ikke ofte selv. Synes selv det er vanskelig å finne riktig nyanse. Enten blir det for "solbrunt" eller for blekt, og ingen av delene ser særlig pent ut. Synes også at nude strømpebukser blir veldig synlige på bilder, altså reflekteres tilbake i blitzen på en helt annen måte en bare legger (kanskje ikke et problem i hverdager, men kanskje greit å ha i bakhodet til bryllup ol.). Men når det er sagt så orker jeg ikke å bry meg eller tenke for mye på hva andre gjør. Anonymkode: deefe...dbe 1
Djungelvrål Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 Ja har brukt disse i sikkert 10 år. Går bare uten når jeg er veldig brun. Disse er 15 den og halvblanke. bruker suntan hele året. Den er ikke for mørk. http://www.lindex.com/no/undertoey/stroempebukser-leggings/sort-hudfarge/6856314/Halvglanset-stroempebukse,-15-DEN/?styleId=38002858
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 Nude strømper (i riktig nyanse, ikke "solbrun"!) er klassisk og elegant, og passer til det meste. Svarte, tykke strømper og strømpebukser på sommeren, eller til lyse klær, ser helt feil ut - i hvert fall om man er noe særlig over 15 år. Anonymkode: aa3ac...f5b 3
Djungelvrål Skrevet 11. august 2016 #11 Skrevet 11. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nude strømper (i riktig nyanse, ikke "solbrun"!) er klassisk og elegant, og passer til det meste. Svarte, tykke strømper og strømpebukser på sommeren, eller til lyse klær, ser helt feil ut - i hvert fall om man er noe særlig over 15 år. Anonymkode: aa3ac...f5b Om sommeren er man gjerne brun og om sensommeren har man rester av brunfarge. Blir helt feil å bruke blek strømpebukse da. Den jeg linket til fra Lindex er ikke for mørk og jeg kan bruke den hele året. Blir ikke kjempeblek om vinteren og bruker litt selvbruning på overkroppen før fest. Tykk sort strømpebukse passer nesten ikke til noenting. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #12 Skrevet 11. august 2016 Dette med at nude strømpebukser er absolutt ut, er en faktoid som stadig blir gjentatt. Ikke hør på det. Men: Se for deg en godt voksen dame med en slags gråglanset nudeaktig strømpebukse som lar åreknutene glitre fint i solen – og gjør det motsatte! Sørg for at farge og tekstur står så nær huden din som mulig. Ikke for matt, ikke for blank. Ikke for lys, ikke for mørk. Anonymkode: 3fbbe...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #13 Skrevet 11. august 2016 40 minutter siden, DreamOn skrev: Om sommeren er man gjerne brun og om sensommeren har man rester av brunfarge. Blir helt feil å bruke blek strømpebukse da. Den jeg linket til fra Lindex er ikke for mørk og jeg kan bruke den hele året. Blir ikke kjempeblek om vinteren og bruker litt selvbruning på overkroppen før fest. Tykk sort strømpebukse passer nesten ikke til noenting. Jeg sier jo riktig nyanse, det kommer jo helt an på hvilken hudfarge du har? Jeg er blek på leggene uansett når på året det er, så på meg er en relativt lys nyanse finest, men om du er veldig brun må du jo selvsagt velge en nyanse som passer deg. "Solbrun" var for øvrig en tongue-in-cheek referanse til den populære LaMote-strømpisen fra 80-90-tallet, som jeg tror mange fortsatt (feilaktig) refererer til når det er snakk om hudfargede strømpbukser. Anonymkode: aa3ac...f5b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #14 Skrevet 11. august 2016 Det er finere med strømpebukse enn uten. Brunt er like fint som noe annet. Kjør på! Anonymkode: 90e5d...b26 2
Vantage Skrevet 12. august 2016 #15 Skrevet 12. august 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så kaldt inne på den nye jobben, at jeg nesten fryser om jeg går barbent. Må derfor ha strømper, og har kjøpt inn noen stay-ups og strømpebukser for det formål. Har kjøpt noen i nude på Lindex med bare litt glans i 10 el 20 den, som passer hudfarven min greit for øvrig. Vanligvis bruker jeg nesten kun strømper i sort/mørke nyanser. Men en god venninne som jeg møtte etter jobb i går, men at strømper i nude var "helt ut" .. Har selvsagt hørt at noen har ment det jeg også, men men .... Jeg gjør selvsagt hva jeg vil, men hva tenker dere ...? Bruker dere strømper i nude .....? Anonymkode: cc4de...f25 Ikke bry det så mye om venninna og motepolitiet som sier at nude strømper er ut. Bruk det om du føler at det må til for at du ikke skal fryse, og bena dine ser faktisk glattere og penere ut også om du har noen smashing strømper på. Dra gjerne innom en strømpebutikk og se om du finner noen fra Wolford, Oroblu eller Falke, de varer lenge, har jevn og fin tekstur, finnes i veldig mange fargenyanser slik at det er lett å finne noen som passer perfekt til deg. Velg gjerne strømper som er litt matte hvis du ønsker at de ikke skal synes så godt. Oroblu har noen i 15 den som heter "second skin", de er utrolig pene, prøv de om du finner de. Selv bruker jeg nude strømper til shorts på sommeren, og det funker helt fint Enjoy, Vantage 1
Batgirl Skrevet 12. august 2016 #16 Skrevet 12. august 2016 Jeg gjør ikke det av den grunn at jeg ikke synes det er pent. Men jeg er typen som gjerne fryser for å se bra ut. Hvis du vil bruke det og føler deg komfortabel med det, så kjør på! Hvorfor skal andre bestemme hvordan du skal gå kledd? 3
evelynn Skrevet 12. august 2016 #17 Skrevet 12. august 2016 Bare se på Kate Middleton - og får du svaret 3
Gjest lipgloss Skrevet 12. august 2016 #18 Skrevet 12. august 2016 Jeg elsker nude strømpebukser og det er det jeg bruker mest Vet at mange sier dette er helt ut men personlig syns jeg det er veldig pent så lenge det ikke er tykke bestemor strømpebukser. Bruke nude strømper du,tipper du ser flott ut med det. Ronja cd
Gjest lipgloss Skrevet 12. august 2016 #19 Skrevet 12. august 2016 Den 11. august 2016 at 9.57, Tigress skrev: Ja, eg brukar hudfarga strømpebukser og strømper. Det finst eit kjempesvært hylekor som meiner det er heilt grufullt, og som også ser ut til å meine at berre svarte strømpebukser med over 60denier er akseptabelt. Eg kunne ikkje brudd meg mindre, og når hudfarga strømper er greitt for Kate Middleton, så er det greitt for norske kontorlokale. Det er trass alt faen så kaldt her. kunne ikke vært mer enig
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #20 Skrevet 14. august 2016 Tak for svar. Ja, jeg gjør selvsagt som jeg vil, og det er faktisk så kaldt inne på jobben at det å gå uten strømper egentlig ikke er noe alternativ, selv ikke på sommeren. Så får jeg heller ta de av før jeg drar hjem om det er varmt ute. Men når det er sagt, så vil jo alle ta seg bra ut - og om det er slik at sånne strømper er no-no, så påvirker det selvsagt også meg. Men ser her at meningene er delte, og siden jeg selv synes det ser greit ut, blir det nok fortsatt strømper på meg. Har forelsket meg i stay-upsene fra Lindex, og satser på de utover høsten. De har heldigvis samme type også i sort, så da er jeg reddet. Anonymkode: cc4de...f25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå