Gå til innhold

Vanskelig etter brudd. Hvordan være singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sammen med kjæresten i 4 år, kjente hverandre litt før det. Vi ble kjent der jeg studerte, og etter studiene skaffet jeg meg jobb i nærheten av der han bor. Studievenner har flyttet, så jeg endte etterhvert opp med å bare henge med hans venner.

Det var jeg som slo opp, men han har prøvd det tidligere (vi kom etter mye om og men frem til at vi skulle prøve videre), jeg ser på oss mest som venner. Vi er ulike, krangla mye, sexen var bare et ork osv. Han var uenig da jeg ville slå opp, noe jeg egentlig ikke skjønner. Men han må komme en dag med tingene mine og vi må slå av en prat. Vet ikke helt hva jeg skal si, selv om vi snakket lenge i tlf når vi slo opp. 

Det jeg bekymrer meg mest for nå.. Er at jeg takket ja til å fortsette videre i årsvikariat i jobben jeg fikk, (den er fra nå og frem til sommeren igjen) og jeg er stuck i en by der jeg ikke kjenner noen. Det virket ikke som eksen ville fortsette å være venner med meg da vi snakket. Skjønner jo at han må ha tid men..

Føler ikke jeg kan henge med vennene hans, vi fant alltid på ting i gjengen. Føler jeg har mistet noe. Hverdagen blir helt annerledes. Har ingenting å gjøre i denne byen når jeg ikke har kontakt med gjengen lenger.

Har en venn i en naboby da, heldigvis. Som har sagt at jeg bare må ringe om jeg vil finne på noe. Noe som er bra, men likevel. Jeg sliter med denne endringen i livet mitt.

Har lyst til å flytte hjem igjen til hjembyen, starte å søke jobber der når stillinger legges ut i februar. Men så er det det med å slutte i jobben, hvor jeg er 90% sikker på at kommer til å tilby meg fast jobb innen noen år, også komme ut i arbeidsmarkedet igjen. Som absolutt ikke garanterer meg noe jobb et annet sted. Også må jeg styre med å få fri til evt jobbintervju, da hjemplassen er 5 timer unna her. Bare fordi jeg slo opp med kjæresten.. Føler jeg kommer til å svikte jobben. Jeg som garanterte de at jeg kom til å bli i området og var så fornøyd at jeg gjerne fortsetter i stillingen. 

Sorry for mye tekst, og sikkert litt rotete. Trengte bare å få det ut. Noen som har vært i samme situasjon? Ønsker at ting løser seg.. Vet det er tidlig å bekymre seg helt enda, jeg har bestemt meg for å bli her og jobbe ut vikariatet uansett, men jeg tenker på ting likevel...

Anonymkode: ddf38...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må skape ditt liv selv. Du sier du trenger venner? Meld deg på en ny aktivitet, gå på et kurs, stikk på en utstillingsåpning, bli med i en forening osv. For å få venner må du dra dit folk er. Alle trenger sosial omgang, men ulikt studieårene så blir man ikke slengt sammen med nye mennesker hele tiden når man arbeider. Derfor må du gjøre en innsats selv. Benytt sjansen til å prøve nye ting du ikke vet om du vil like. Nå på høsten er det ofte sånn at du kan prøve en aktivitet gratis første gang, så utnytt det til fulle.

Anonymkode: 96a52...366

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst, gratulerer med å ha blitt singel! 

Joda, selvfølgelig unner jeg deg å være sammen med en person du liker og trives sammen med, og kanskje du bestemmer deg for å gå tilbake til han som nå har blitt din eks, men jeg skrev altså 'gratulerer' fordi du nå har muligheten til å bli kjent med deg selv igjen på en ny måte, uten en partner på slep :P 

Kanskje jeg provoserer noen med innlegget mitt nå, men dette er ikke vondt ment. Jeg bare håper at du vil ta deg litt tid til å bli kjent med deg selv igjen på dine egne premisser før du går inn i et nytt forhold. Det er så mange som går fra forhold til forhold, og som mister litt av seg selv underveis, og jeg håper at du ikke blir en av dem:)  Men jeg unner deg selvfølgelig å ha en kjæreste hvis det er det du ønsker, og jeg håper at du finner en som det er verdt å investere tid på. En som gjør deg godt.

Mitt råd sånn ellers er at jeg synes at du skal skaffe deg selv en dagbok å betro deg til mens du forsøker å finne ut av veien din videre. Og som anonymbruker over meg foreslår, - meld deg på ting du aldri har prøvd før, eller som det er lenge siden du har gjort. Dra på museum, besøk et bildegalleri, dra på kino - alene. Du skal jo allikevel sitte i mørket og glane på en skjerm, så det er ikke så farlig om du ikke har noen å dra dit sammen med.

Hva pleide du å gjøre sammen med denne gjengen? Gjør noe lignende selv, da vel! Men alene, eller finn deg nye venner å gjøre dette sammen med. Heng her inne på kvinneforumet, meld deg som frivillig, bli en telefonvenn, finn deg noen å brevveksle med, gå på oppdagelsesferd i nærområdet ditt. Ta bilder av rare ting, ta bilder fra et froskeperspektiv :)  (Altså, sette deg ned på huk og se hvordan verden ser ut derifra).

Meld deg på et kurs, lær deg noe fullstendig nytt, eller bare sitt på en café og observer livet som passerer deg. Det er litt deilig, det også:) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...