Gå til innhold

Det er ikke naturlig for meg å være venn med deg - søster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søster mener det ikke er naturlig for henne å ha vennskapelig kontakt med meg. Det er ikke naturlig for henne å komme til meg med ting som plager henne. Det er ikke naturlig å henge sammen, være venner, ha tillit eller noe har jeg fått beskjed om.

Bare at dette kom nå! For de siste årene er det jeg som har hentet og levert ting. Det er meg hun har kommet til for å låne penger. Men når jeg setter krav at hun kan få penger hvis hun jobber for de. Eller at det å gjøre ærend for henne innebærer et besøk i ny og ne, ta en telefon, spørre hvordan det går, etc. 

Ellers handler vårt "vennskap" kun om hva jeg kam gjøre for henne.

Vet bare ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette..?

Anonymkode: b41ca...041

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Søster mener det ikke er naturlig for henne å ha vennskapelig kontakt med meg. Det er ikke naturlig for henne å komme til meg med ting som plager henne. Det er ikke naturlig å henge sammen, være venner, ha tillit eller noe har jeg fått beskjed om.

Bare at dette kom nå! For de siste årene er det jeg som har hentet og levert ting. Det er meg hun har kommet til for å låne penger. Men når jeg setter krav at hun kan få penger hvis hun jobber for de. Eller at det å gjøre ærend for henne innebærer et besøk i ny og ne, ta en telefon, spørre hvordan det går, etc. 

Ellers handler vårt "vennskap" kun om hva jeg kam gjøre for henne.

Vet bare ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette..?

Spør du henne hvordan det går med henne da? drar du på besøk til henne? spør om hun vil komme på besøk til deg? eller er dette hennes jobb som bare hun skal gjøre i forhold til deg? Hvis du forventer noe av en person så burde du allerede gi samme tilbake eller være klar til å gjøre det. Er enig i at ting skal gå begge veier.

Anonymkode: 80b24...b43

Skrevet

Hæ? Syns det høres rart ut. Hun har spurt om hjelp til ting, og ikke gitt inntrykk for annet enn vennskaplighet?

Har søster selv, som er noen år yngre yngre. Vi er ikke akkurat BFF'S men er naturlig for meg å stole på henne, og prate med henne om ting. Tror nok at du kanskje må belage deg på å ha en litt ubehagelig og gravene samtale med henne for å finne ut av problemene.

Skrevet

Jeg inviterer henne ofte på middag, de få gangene hun tar seg tid til å svare så kommer hun ikke pga noe. Det å fungere som tjener for henne ser jeg ikke på som et vennskap. De få gangene jeg har spurt om hjelp kan hun ikke stille opp, så om det hadde gått to veier - joa. 

I tillegg sa hun at hun inviterer seg selv om det er noe hun ønsker å gjøre sammen med noen. Slikt har hun aldri gjort med meg. Jeg sier da til henne i retur at jeg inviterer med de vi ønsker å ha rundt oss. Og jeg inviterer ofte. 

F.eks bursdagen og jul i fjor er en fin måte å se hvordan vi er som personer. Jeg var i en livskrise rundt hennes bursdag så sa at denne gangen kom det ingen gave, så da trenger ikke jeg noen heller for da stiller vi likt. Svaret jeg fikk var at da forventet hun en skikkelig julegave. Så til jul fikk hun 3 gaver. Var å leverte noen dager før og da sa hun at min måtte bare pakkes inn før jeg får den. Hittil ikke sett noe. Altså gaver i seg selv er ikke viktig for meg. Jeg syns det er hyggelig å gi. Men dem tonen likte jeg ikke.

Det er litt slik hun er. Hun forventer å bli invitert på alle bursdager, fester jeg arrangerer, forventer gaver, forventer at jeg stiller opp som tjener uansett tid på døgnet. Men ingenting i retur.

Hun ringte meg en natt, 04 tiden og sa hun ikke kom seg hjem fra en fest. Jeg hentet henne med en gang, satte varmen på fult for henne og når hun setter seg i bilen ser hun skikkelig dårlig ut. Spør henne om det går bra og får "HOLD KJEFT." tilbake. Så vi prater ikke resten av turen. Ikke et takk for kjøring og bare går å legger seg. Ingenting dagen etter heller. 

Slik har jeg stilt opp i alle år. Ingen krav, bare gjør det hun trenger og det hun ber om. Så når jeg for første gang stiller et krav så blir det slik. Et slikt svar. 

Skrevet

Det har vært naturlig for meg å dele private ting med henne og, men hun deler aldri noe. Har prøvd alt jeg kan for å bygge tillit og vennskap, vi trenger ikke være bestevenner. Men ønsker mer enn hva som er. Syns den samtalen vi hadde var kjempe ubehagelig. Fikk masse kjeft som vanlig. Men når jeg snakket tilbake til henne om ting jeg misliker så besvarte hun ikke og kom bare med noe nytt.

Skrevet

Det virker som at du er en god søster, men at du dessverre er for snill. Hun tar deg for gitt. Det er veldig trist ettersom du er så god mot henne. 

Mitt råd er: vær mot henne slik hun er mot deg. Reagerer hun på det, kan du forklare henne at det er hun selv som legger lista. Du er verken hennes slave eller hjelpepleier. Hvis hun ikke klarer å behandle deg på en ordentlig måte, syntes jeg helt ærlig at hun ikke fortjener godheten din. 

Hvis hun virkelig mener at hun ikke kan være venn med deg, hvorfor prøver du å være hennes venn? 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Teddi skrev:

Det virker som at du er en god søster, men at du dessverre er for snill. Hun tar deg for gitt. Det er veldig trist ettersom du er så god mot henne. 

Mitt råd er: vær mot henne slik hun er mot deg. Reagerer hun på det, kan du forklare henne at det er hun selv som legger lista. Du er verken hennes slave eller hjelpepleier. Hvis hun ikke klarer å behandle deg på en ordentlig måte, syntes jeg helt ærlig at hun ikke fortjener godheten din. 

Hvis hun virkelig mener at hun ikke kan være venn med deg, hvorfor prøver du å være hennes venn? 

Fordi hun er min søster så fortsetter jeg alltid å prøve. Men denne gangen er første gang  hun ikke jattet med og faktisk sa hva hun mente.

Jeg har jo nå reagert litt, og fikk masse kjeft tilbake. Hun har jo null selvinnsikt. Går utenom alle mine spørsmål på hvorfor hun gjør ditt og datt, hun bare kommer med noe annet i retur. Det i retur svarer jeg på, så nytt spørsmål til henne så kommer det bare noe nytt tilbake til meg igjen. Og flere av tingene er bare bullshit rett og slett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...