Gå til innhold

Venninne som sliter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En nær venninne av meg har slitt en del med depresjon det siste året. Hun har delt mye om hvordan hun har det, og det gjør meg absolutt ingenting å lytte til henne når hun trenger det. 

Men over tiden har hun blitt så utrolig selvopptatt og forventer at de rundt henne ordner alt for henne. Jeg kjenner på hvor mye hun krever av meg, og får mange små stikk i tilegg(i form av negative kommentarer om mitt liv). Jeg forstår at å være selvopptatt er naturlig når man sliter med psyken, men sånn som hun oppfører seg både mot meg og andre ønsker jeg egentlig ikke å ha henne som venn lengre. 

Jeg fortalte henne om hvordan det føltes for meg (at hun krevde mye av meg og jeg var lei av at det meste dreide seg om henne), og det ble en ganske stor krangel av det hvor hun kalte meg egoistisk og en dårlig venn. Etter dette året med alt jeg har tålt fra henne ble jeg både skuffet og sur av  den kommentaren.

Vi ordnet opp etter dette, men nå kjenner jeg at jeg ikke lenger har lyst til å tilbringe tid med henne. Men har hun rett? Burde jeg holde ut og tåle alt det negative? Eller er det ok og avslutte vennskapet? Vi har kun vært venner et par år, tror situasjonen hadde vært annerledes om vi hadde kjent hverandre over mange år.

Anonymkode: b0707...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær med henne når du har overskudd og ønsker det, men ellers takker du nei. Litt sånn gyllen middelvei. 

Anonymkode: dce88...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...