AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Jeg har gått på AAP i snart 5,5 år. De siste 2 årene har jeg jobbet mellom 10 - 60 %. For litt over 1 år siden var jeg til arbeidsavklaring hos en ekstern bedrift som vurdrte arbeidsevnen min som fremdeles uklar. Fikk beskjed der om at veileder hos NAV skulle kontakte meg ca 3 md senere (til høsten). Det skjedde jo aldri... Jeg jobbet jevnt og trutt og leverte inn meldekortene. Tok til slutt kontakt selv litt senere på høsten og fikk beskjed om at de bare utvidet AAP et år til. Fikk så beskjed om at jeg skulle bli kontaktet i GOD TID og bli fulgt opp av (ny) veileder før AAP gikk ut denne gangen. Det har ikke skjedd. Så nå har jeg kontaktet NAV og bedt om å få møte med veileder siden AAP går ut om 3 md og jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre videre (ikke relevant for dette innlegget tror jeg). Men nå har jeg ventet i snart 3 uker. Jeg fikk beskjed om at veileder skulle ta kontakt når han/hun kom tilbake fra ferie. Så jeg har sendt ny forespørsel nå. Seriøst - jeg hører så mye om at folk blir fulgt opp og at veilederen sitter på skulderen til folk og krever ditt og datt av aktivitet. Men er det altså mulig at de også overhode ikke bryr seg? Greit nok at jeg jobber litt frem og tilbake, men NULL oppfølging? Er det virkelig normalt? Anonymkode: ad9d2...6aa
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Vil legge til at jeg nesten hele veien er den som har kontaktet NAV. I begynnelsen ble jeg kontaktet hvert halvår, men i senere tid altså nesten aldri og nå er det da over 1,5 år siden jeg var på møte hos en veileder. Anonymkode: ad9d2...6aa
Akay Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Spesielt.. Pga skade måtte jeg omskoleres noe jeg gjorde med aap.. Når studiene var ferdige så fikk jeg beskjed om at aap perioden min kom til å gå ut og om jeg ikke fikk jobb innen det så fikke jeg ikke mer.. Gikk 1 år sykemeldt først og så 1 år og ventet på nav for de var ubrukelig trege. Så 2 år på skole... Altså totalt 3 år på aap... Noe mer fikk jeg ikke, og du har vært 5.5 år på? Jeg ordna meg jobb jeg og tjener både bra og slipper aap men virker jo rart.. Skal jo være aktivitetsplaner
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Jeg har aldri blitt fulgt opp på noe vis. Har alltid vært jeg som har bedt om møte. Og jeg har hatt over seks år på AAP... Anonymkode: af04b...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Har hatt det på samme måte som deg TS. Var alltid jeg som ringtee for å avtale møter, og da fikk jeg bare beskjed om "vi prøver litt til". Dette pågikk i nærmere 4 år. Anonymkode: 007ef...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Regner med det er en viss forskjell ut fra hvordan diagnose man har, hva forventet behandlingstid og progresjon er. Hvor lenge man har gått på AAP, om de forventer at det går mot uføretrygd eller at personen kan klare å komme seg i jobb. Du har jo ikke klart å komme deg i jobb på disse 5,5 årene, så regner med at du vurderer uføretrygd til en viss grad? Hvorfor ikke bare sette i gang den prosessen da? Anonymkode: 68a9e...164 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med det er en viss forskjell ut fra hvordan diagnose man har, hva forventet behandlingstid og progresjon er. Hvor lenge man har gått på AAP, om de forventer at det går mot uføretrygd eller at personen kan klare å komme seg i jobb. Du har jo ikke klart å komme deg i jobb på disse 5,5 årene, så regner med at du vurderer uføretrygd til en viss grad? Hvorfor ikke bare sette i gang den prosessen da? Anonymkode: 68a9e...164 Det er ikke brukeren som skal sette igang en slik prosess. Det er Nav. Foreslår man det selv blir man stemplet. Anonymkode: af04b...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 Takk for svar til alle. Jeg har hatt hjerneslag. Er ikke redd for å bli "stemplet", men avklaring tar tid og jeg har vært prositiv hele tiden og trodd jeg kunne komme meg tilbake i full jobb. Begynner å innse at det kanskje ikke er realistisk så vil gjerne få avklart sammen med NAV. Men da vet jeg at jeg ikke er den eneste osm opplever dette. Jeg reagerer litt fordi jeg som sagt hører så ofte om folk som har problemer med NAV som vil ha de til møter og forskjellige utprøvninger og tiltak. Noe jeg aldri har fått beskjed om. Bare det jeg var på i fjor og det varte 3 md eller noe sånt. Da jobbet jeg der jeg jobber i dag også, og de besøkte meg aldri på arbeidsplassen eller noen ting. Var på tre møter med de, og beskjeden var at jeg ikke var avklart. TS Anonymkode: ad9d2...6aa
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at jeg jobber litt frem og tilbake, men NULL oppfølging? Er det virkelig normalt? Anonymkode: ad9d2...6aa Har litt inntrykk av at det er litt avhengig av saksbehandler og hvilke kontor man tilhører, samtidig så kan det være mange underliggende årsaker til det som diagnose, eksterne bedriften osv. Hvis du har energi til å stå på for å mase så ville jeg fortsatt med det. Endret 11. august 2016 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 56 minutter siden, Steve Rogers skrev: Har litt inntrykk av at det er litt avhengig av saksbehandler og hvilke kontor man tilhører, samtidig så kan det være mange underliggende årsaker til det som diagnose, eksterne bedriften osv. Hvis du har energi til å stå på for å mase så ville jeg fortsatt med det. Usikker på hva de underliggende årsakene skal være. NAV er vel pliktig til å følge opp vil jeg tro. De kan vel uansett ikke bare kutte AAP uten å ha et møte med meg, og siden all kommunikasjon er skriftlig får jeg bare vente og se hva som skjer. TS Anonymkode: ad9d2...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå