Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ei venninne i mange år. Nå bor vi på forskjellige steder/byer, men har hatt god kontakt via tlf etc, inntil jeg for ca et halvt år siden nenvte at jeg vill gjøre noe, som gjør at jeg må være på samme sted som henne for en periode. Ønsker ikke å gå i detaljer hva det er, men det har ingenting med henne å gjøre, kun for min egen del, men føler hun har tatt mer avstand etter at hun fikk vite det. Hun har vært mye kortere på svar enn hun pleier, sier nesten ingenting om seg selv, og det er helt greit, har selv ikke sagt mye, men føler en forandring. Når jeg omsider fikk booket overnatting et sted fordi jeg må dra dit. Har hele tiden tenkt at hun kanskje har møtt noen, en mann f.eks. Hun har hatt mange problemfylte forhold tidligere, og ikke så lenge siden hun var i et destruktivt "forhold", han var ikke interessert i noe mer enn det fysiske, hun var veldig interessert i han. Husker ikke hvor mange ganger jeg sa hun burde droppe han da hun spurte meg om rpd, hun burde forvente mer av en mann, men hun fortsatte som før. Vel, det endte vondt for henne naturligvis, hun datet andre like etterpå, der er vi svært forskjellige, jeg er mye mer kresen enn henne. Hun er rett over på en ny. Har lenge skrevet til henne at jeg må snakke med henne før jeg reiser dit for å gjøre det jeg skal, men hun har alltid avvist og det skal alltid gå på hennes premisser når vi skal snakke, noe jeg er lei av. Så fikk jeg plutselig en mld nylig, der hun skriver at hun ikke kan snakke nå fordi hun får beskøk av han hun er sammen med. Jeg visste det! Hun MÅ allitid ha en mann i livet sitt...Og det er helt greit, men føler at jeg er skuffa fordi hun sier det på den måten pluss at når jeg drar dit, skal jeg også være der ei helg, men nå kan hun kanskje ikke gå ut med meg sånn som vi pleier, siden hun har fått seg kjæreste. Jeg ønsker selvsagt det beste for henne, men synes hun er veldig egoistisk, og har vært avvisende fra dag én når jeg nevnte at jeg kanskje må være på det stedet/byen hun er i pga noe jeg må gjøre. Hun har ikke vært noe hjelpsom f.eks, for jeg er nokså ukjent der, og skulle snakket med henne for lenge siden, noe hun har forsøvet hele tiden. Nå lurer jeg på om jeg skal droppe å være der den helga, at jeg reiser tilbake før helga, så jeg ikke er der, evt at jeg går ut der alene, kjenner ingen andre der. Hadde gledet meg til å komme bort, trenger det, men føler at hun er så avvisende, så jeg revurerer hele vennskapet. Vet ikke om jeg orker å ringe henne ( hun sa en dag det passet henne ) . Skal jeg bare dra å gjøre mitt, for så å reise igjen? Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lenger. Vi er ikke fjortisser, men voksne begge to.

Setter pris på andres tanker.

Anonymkode: 252bb...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, ut fra dette innlegget virker du dømmende og og litt besserwisser. Javel, hun tar ikke de smarteste valgene hva gjelder menn, og ja, det er enklere for deg å se enn henne. Men jeg er ganske sikker på at det hun frykter, er at du skal komme og gnu "visdommen" din i ansiktet hennes. Hva med heller å bare være en venn som stiller opp? Ikke være så opptatt av å fortelle henne hva du mener hun gjør feil, men bare være der? Det er garantert en årsak til at hun har en ny veldig raskt, å dømme uten å vite hvorfor, er ganske stygt. 

• Liker 3
Skrevet

Føler ikke du leste innlegget mitt i det hele tatt når du det er dettte du legger vekt på. Hun spurte meg ørten ganger om ditt og datt angående den mannen, og jeg sa ærlig at han virker ikke nok interessert. Han prioriteret f.eks alltid vennene foran henne. men som sagt, dette var ei setning, som du kun hang deg opp i. Hun er ingen uskyldig dame sånn som du prøver å fremstille henne som her, da er jeg langt mer uskyldig, har mye mindre erfaring med menn enn henne f.eks. Hun er veldig egoistisk og har et stort bekreftelsesbehov, og derfor revurderer jeg vennskapet. Hun vet at jeg burde ha snakket med henne for lenge siden angående noe siden jeg må dra dit, men hun har hele tiden utsatt det, uten å tenke på at det er og blir stressende for meg,  inntil hun nylig nå sa at hun ser noen. Hun har vært avvisende fra dag én når jeg nevnte at jeg kanskje måtte være der i perioder pga noe. 

/ts

Skrevet

Du høres ut som ei på en tidligere tråd her. 

Dubtenker nok ikke over hvordan du høres ut ovenfor andre. Men utfra det jeg leser så er hun sånn hun. Som alltid må ha en mann intankene og alt det der. Finner seg i for mye dritt fra de etc. Men nå har du lært at sånn er hun. Det er ikke noe du kan gjøre med det. Du kan bare gjøre egne valg. Er du sjalu? Litt misunnelig for at andre opptar tiden hennes? Du sier dere pleier å møtes når du er der og nå kan hun ikke uansett grunn. Hvorfor plager dette deg sånn egentlig?

Og ikke klag på svarene du får her. Du får svar utfra hva du skriver uansett om du fremlegger henne mer uskyldig enn hun da i ditt andre svar ikke egentlig var.

Uansett det jeg vil frem til er at hun er den hun er. Sånn er det bare. Hvis du ikke liker henne eller takler et slikt vennskap må du finne andre venner. 

Anonymkode: 3442f...668

• Liker 1
Skrevet

Jeg er overhodet ikke sjalu på henne. Jeg er glad på hennes vegne hvis hun er lykkelig med sin nye kjæreste. Men jeg er skuffa over måten hun har vært mot meg på. Og jeg vet ingenting om hun nå kan møte meg når jeg drar dit, siden hun har vært så avvisende. Skal jeg bare dra hjem før helga, så jeg ikke er der den helga? Evt at jeg drar ut alene når jeg er der? Kjenner ingen der. Hovedpoenget med tråden var at hun har vært fraværende og avvisende siden jeg nevnte at jeg må dra i den byen hun er pga noe, flere ganger. Det er lenge siden jeg sist besøkte henne. Tror ikke hun har vært sammen med den nye så lenge, men vet ikke. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne lenger. 

Setter pris på svar, men ser at alt jeg skrev kom feil ut her, derfor ønsker jeg å slette denne tråden.

Har aldri nevt noe om henne her før. Håper moderatorer kan slette tråden.

Skrevet

Når du skriver pågrunn av noe. Kan du ikke si hva dette noe er? Blir veldig vanskelig uten å vite hele.

I mine øyne virker hun bare ikke interessert nok så hadde jeg vært deg ville jeg ikke mast mer og dratt hjem når det passa meg. Hvorfor skal du sitte på vent liksom? 

Sa nettopp til ei venninne selv at hun er der hun ønsker å være med de hun ønsker å være med. Og om jeg er en av de så hører jeg fra henne. Og jeg har ikke hørt noe, så da vet jeg det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er sikkert litt kjedelig hvis hun velger vekk noen av vennene med kjæresten sin, men kanskje det er noe feil med telefonen siden svarene er korte og sånn? Det har skjedd med meg. En skrivefeil og auto-correcten på så var'e gjort lizm.

Nei da... snakk med henne og ring henne du, ellers ville jeg gjort min egen greie hvis noen kan være så barnslige. :)

Endret av fuglekvinnen__
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du skriver pågrunn av noe. Kan du ikke si hva dette noe er? Blir veldig vanskelig uten å vite hele.

Enig. :)

Skrevet

Ja, jeg synes ikke du skal kontakte henne mer nå, da hun stadig har utsatt å snakke med deg. Bevar stoltheten og verdigheten og klar deg uten hennes hjelp. Planlegg gjerne å dra hjem før helgen, for hun er jo ikke en du kan regne med.

Anonymkode: b5d88...213

• Liker 1
Skrevet

Utrolig så mange rare slike tråder som florerer på kg nå. :klo:

Anonymkode: c70d3...443

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en dårlig venninne. Du skal tross alt komme til hennes by og er ikke kjent med stedet, og hun har ikke tilbydd deg noe hjelp enda? Virker ikke som en venn som er verdt å ta vare på, men det er bare min mening da

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig så mange rare slike tråder som florerer på kg nå. :klo:

Anonymkode: c70d3...443

Det er da vel ikke rart at folk har spørsmål angående vennskap på et vennskapsforum.

Anonymkode: b5d88...213

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du på død og liv "dra ut" når du er der, mener du dra på byen? Kanskje hun ikke er så begeistret for det du "er der for å gjøre", og derfor melder seg ut?

Anonymkode: c689c...588

Skrevet

Litt slitsomt å lese når du unngår å nevne visse ting. Hvorfor kan du ikke bare skrive hva du skal i hjembyen hennes?

Slik jeg leser det er nok du litt mer oppsatt på å treffe henne enn hun er på å treffe deg. Det betyr ikke at hun misliker deg eller generelt er veldig selvsentrert, men at hun kanskje oppfatter deg som masete. Du skal til hennes by for å gjøre noe, og mens du er der vil du treffe henne, dra ut, få henne til å vise deg stedet og hun blir såpass sliten bare av tanken at hun korter ned på kommunikasjonen for å forsikre seg om at du ikke har store forventninger til tiden deres sammen. Kanskje mistenker hun at du har valgt å gjøre hva enn du skal gjøre i hennes by litt fordi hun bor der, enten det stemmer eller ikke.

Jeg har stått på begge sider av dette - hatt venninner som vil ha litt mer av meg enn jeg av dem, og motsatt. I motsatt tilfelle har jeg ofte bygget opp noen tanker om hvordan ting kommer til å bli, uten at jeg helt har kommunisert det. F.eks. da jeg var og reiste og ville treffe en fyr jeg vet har vært interessert i meg og ble sint og lei meg da han kansellerte. Han visste selvsagt ikke hvor mye jeg hadde gledet meg til å treffe ham, eller det faktum at jeg ikke hadde noen andre å tilbringe tid med der, for det hadde jeg heller ikke sagt (da vi alle vil fremstå sosiale og som om vi har mye på timeplanen). 

Anonymkode: 065d3...170

• Liker 1
Skrevet

Litt vanskelig å svare på egentlig men jeg ville nok prøvd en gang til når det nærmer seg å si fra "nå kommer jeg" -vil du finne på noe/spise middag/kino etc den dagen/helga? Hvis ikke du har anledning drar jeg hjem i helga". Eller noe.. hvis hun ikke svarer så ringer du henne. Kanskje til og ned den dagen hun har sagt hun kan..... Hvis ikke respons eller lunken respons, hadde jeg dratt hjem før helga og droppet vennskapet. Men i og med at du skal dit hun bor uansett, så ville jeg gjort et skikkelig forsøk på å ta kontakt. Er hun avvisende så kutter du henne ut, og gjerne sier hvorfor. Lykke til og god tur

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...