Kvist Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Jeg skal på et kurs i høst som avsluttes en fredag ettermiddag/kveld i Bradford. Flyet mitt tilbake til Norge går fra London Stansted lørdag kveld. Har noen tips til hva jeg kan gjøre dette døgnet jeg har til rådighet. Tenkte å ta tog til Stansted, men ser jeg må bytte flere ganger. Jeg må uansett bytte tog og har flere muligheter: Bytte i Leeds og Stevenage Bytte i Leeds, York og Peterborough Station Bytte i Leeds, York, Kings Cross og Tottenham Hale Alle tre variantene tar ca 4-5 timer litt avhengig av når på dagen det er og hvor godt ting passer sammen. Hva anbefaler dere? Hvor er det greit å se seg om etter overnatting? Litt avhengig av hvor mye av reisen jeg gjør fredag kveld har jeg jo noen timer på lørdagen til å se meg omkring. Jeg tenker at færrest bytter er en fin ting og vurderer Leeds-Stevenage. Jeg har ikke noe stort ønske om å rekke London og shopping for London har jeg vært i flere ganger. Men jeg har aldri vært rundt omkring i området jeg nå skal reise gjennom og kan egentlig godt tenke meg å få en liten smakebit av det "ekte England".
Nilma Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Om det er praktisk mulig ville jeg uten tvil valgt å overnatte i York. Nydelig by, og kompakt og fin å rusle rundt til fots, sånn at du får sett en del selv om du bare har noen timer til rådighet. Leeds er en fin shoppingby, men vakker eller særlig interessant er den ikke, så når du ikke har noe ønske om å shoppe er det ikke så mye vits i å satse på Leeds. Peterborough har jo en fantastisk katedral, der bl.a. Catherine of Aragon er begravd, men ikke så mye interessant ellers.
Kvist Skrevet 11. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2016 Takk for svar @Nilma Det hjelper veldig med noen sånne tips når det var så veldig mye å velge mellom. Reisemessig passer nok overnatting i Stevenage best, men det ser jo ikke akkurat ut som verdens mest spennende sted. Overnatter jeg i York blir det en lengre del av turen igjen til lørdagen, men jeg får på den andre siden hele fredagskvelden i en fin by. Hmm...
Kvist Skrevet 11. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2016 Kom til å tenke på en ting. Hva om jeg hopper av toget i Cambridge? Da kommer jeg nærme flyplassen fredag kveld, så jeg kan overnatte der og ha hele lørdagen i Cambridge. Det er vel er mer spennende sted enn Peterborough også?
Nilma Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Uten at jeg har vært i Cambridge er jeg ganske sikker på at det er et mer spennende sted enn Peterborough, ja. Men litt usikker på hvor praktisk det er, tror ikke det er mulig å ta tog direkte fra Bradford, så det blir vel en avstikker?
Kjetil E Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 (endret) 15 timer siden, Kvist skrev: Jeg skal på et kurs i høst som avsluttes en fredag ettermiddag/kveld i Bradford. Flyet mitt tilbake til Norge går fra London Stansted lørdag kveld. Har noen tips til hva jeg kan gjøre dette døgnet jeg har til rådighet. Tenkte å ta tog til Stansted, men ser jeg må bytte flere ganger. Jeg må uansett bytte tog og har flere muligheter: Bytte i Leeds og Stevenage Bytte i Leeds, York og Peterborough Station Bytte i Leeds, York, Kings Cross og Tottenham Hale Alle tre variantene tar ca 4-5 timer litt avhengig av når på dagen det er og hvor godt ting passer sammen. Hva anbefaler dere? Hvor er det greit å se seg om etter overnatting? Litt avhengig av hvor mye av reisen jeg gjør fredag kveld har jeg jo noen timer på lørdagen til å se meg omkring. Jeg tenker at færrest bytter er en fin ting og vurderer Leeds-Stevenage. Jeg har ikke noe stort ønske om å rekke London og shopping for London har jeg vært i flere ganger. Men jeg har aldri vært rundt omkring i området jeg nå skal reise gjennom og kan egentlig godt tenke meg å få en liten smakebit av det "ekte England". Det skal da være mulig å ta direkte tog fra Leeds til London Kings Cross. Fra Bradford Intercharge kan du komme til Stansted med kun 2 bytter. Leeds og Petersborough. Endret 11. august 2016 av Kjetil E
Andromeda Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Toget jeg tok fra London til York gikk videre til Leeds, så det skal gå an enig med over her, at York er en fin by. Håper du får det slik du vil, jeg hadde nok gått av i York.
Anglofil Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Jeg hadde valgt York som nevnt her, en fantastisk nydelig by. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå