AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Jeg drikker mye te, spesielt nå som det er kaldt og surt ute kan jeg drikke 3 kopper grønn te, 2 kopper sort te med melk og 2 kopper kaffe om dagen. Er dette for mye? Kan for mye te være skadelig? Anonymkode: 75b12...dc0 1
Tomoya Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Ja, det er mye, om det er skadelig finnes det ikke noe fasit svar på det kommer helt an på hvor mye kroppen din tåler. For mye koffein er uansett ikke bra for kroppen, jeg hadde prøvd å kutte ut til max 2 kopper kaffe, og 2 kopper te.
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Jeg drikker bare koffeinfri te, og så lenge det ikke er te som kan virke lakserende så pøser jeg på så mye jeg vil.
piaff Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 (endret) Jeg leste en gang at spesielt kaffedrikkere måtte huske å drikke vann mellom hver kopp slik at man holdt væskebalansen oppe. Men det skrives jo så mye rart om te og kaffe, og hva som er sunt/ikke sunt. Så lenge du drikker litt vann også, og ikke bare te og kaffe, så skulle det vel gå greit, vil jeg tro Er forresten enig med Tomoya om at du kanskje bør begrense kaffedrikkingen til maks 2 kopper daglig. Endret 10. august 2016 av piaff
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 2 minutter siden, Tomoya skrev: Ja, det er mye, om det er skadelig finnes det ikke noe fasit svar på det kommer helt an på hvor mye kroppen din tåler. For mye koffein er uansett ikke bra for kroppen, jeg hadde prøvd å kutte ut til max 2 kopper kaffe, og 2 kopper te. All teen jeg drikker er koffeinfri. Er det likevel for mye? Anonymkode: 75b12...dc0
Tomoya Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: All teen jeg drikker er koffeinfri. Er det likevel for mye? Anonymkode: 75b12...dc0 Nei, da er det ikke det.
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Men finnes det koffeinfri sort te da? 2
Olaug Olsen Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Hvis du drikker for mye, får du hjertebank, og blir hyperaktiv. Du kan begynne å skjelve av for mye koffein. Hvis ikke du har slike symptomer, er mengden trolig passe for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Men finnes det koffeinfri sort te da? Ja, mange forskjellige typer. Jeg drikker Rooibos, men selv de "vanlige" merkene som Twinnings har mange typer koffeinfri te. Anonymkode: 75b12...dc0
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, mange forskjellige typer. Jeg drikker Rooibos, men selv de "vanlige" merkene som Twinnings har mange typer koffeinfri te. Anonymkode: 75b12...dc0 Ok. De koffeinfrie jeg har er bare frukt eller urteteer og ingen er sort te.
Fjaselina Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 Eg har hatt ALTFOR lite jern i kroppen ei periode, og måtte då lese meg litt opp på korleis eg skulle få i meg meir jern. Eg vart overraska over at det visstnok er ugunstig for jernopptaket dersom du drikk te til maten. Eg kutta ut te til frukosten, og drakk appelsinjuice for å få ekstra jern-boost. Men no er nivået normalt, og dermed har eg gått over til te igjen:) Så då er det i alle fall ikkje bra med for mykje te for alle... Eg veit ikkje om det har nokon samanheng med koffein, det var verre med te enn kaffi, faktisk.
Sølvrosen Skrevet 11. august 2016 #12 Skrevet 11. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, mange forskjellige typer. Jeg drikker Rooibos, men selv de "vanlige" merkene som Twinnings har mange typer koffeinfri te. Anonymkode: 75b12...dc0 Rooibos er ikke svart te, det er rooibos. Kalles også rød te, selv om det ikke egentlig er te. Om de koppene du kaller svart er rooibos drikker du ikke så mye te. Jeg anbefaler deg å bytte ut koppene med kaffe med noe bedre, f.eks en kraftig svart te med melk. Assam er en god tesort for slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå