AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Jeg har et bad hvor det er fliser på gulvet og i dusjhjørnet. Disse flisene er egentlig hvite, men har nå grålig skjær og det sees at de ikke er av den nyeste typen. Jeg ønsker nå å pusse opp badet. Jeg tror det vil bli for dyrt å flislegge både gulv og vegger. Men kanskje det er mulig å bytte ut flisene på gulvet og i dusjhjørnet, og så bruke slike plater som ser ut som fliser på resten av veggene? Eller male? Vil at badet skal se flott ut til tross for at det ikke blir helfliset. Noen som har tilbakemeldinger eller tips? Eller kanskje bilder til inspirasjon? Anonymkode: a74f3...d48
Ariam Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 (endret) De platene du tenker på er dyre, 20 000+ til vårt 9m2 bad... pluss skinnene de skal festes i og matrialer til veggen bak hvis det ikke allerede er tett vegg Vet ikke hvordan det er å bytte fliser uten at annet på gulvet blir ødelagt (membran og varmekabler) Endret 10. august 2016 av Ariam
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Tror det beste er flis på flis, med ny mambran. Spsielet om du ikke vet kvaliteten på membranen Anonymkode: e78d0...aa4
Tomoya Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Hmmm.... Finnes sånn polering/grovvask for fliser, bademorsmøbler kan du oppgradere. Dette er den billigste løsningen jeg ser for at badet skal se helt nytt ut. 2
Behappy Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 Jeg vil bare si at billigst mulig kan bli fryktelig dyrt. Spør fagfolk 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Kanskje du finner noen nyttige tips her? http://www.dinside.no/861455/slik-fikser-du-stygge-eller-kjedelige-fliser Anonymkode: 70770...01c
Zienna Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 35 minutter siden, amativeReflection skrev: Bare vask dem med klorin og skruekrem? Nytt for meg, men høres ut som krutt Skal prøves!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 2 minutter siden, Zienna skrev: Nytt for meg, men høres ut som krutt Skal prøves! Bare ikke bland klor og salmiakk Anonymkode: e78d0...aa4
Zienna Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bare ikke bland klor og salmiakk Anonymkode: e78d0...aa4 Nei, det har jeg fått med meg. Blir nok alt for mye krutt da!
Gjest solavskjerming Skrevet 10. august 2016 #12 Skrevet 10. august 2016 1 time siden, Ariam skrev: De platene du tenker på er dyre, 20 000+ til vårt 9m2 bad... pluss skinnene de skal festes i og matrialer til veggen bak hvis det ikke allerede er tett vegg Vet ikke hvordan det er å bytte fliser uten at annet på gulvet blir ødelagt (membran og varmekabler) Disse platene, altså baderomsplater fra feks fibo trespo krever ikke tett sjikt på veggen bak. De krever faktisk ikke annet enn spikerslag for feste av plater. Disse er også godkjent for dusj-på-vegg. Jeg personlig ville aldri valgt dusj-på-vegg, hverken på fliser eller baderomsplater. Og ihvertfall ikke på flislagt gulv. Dette da fugene ikke er vanntette og det vil med tid og stunder med all sannsynlighet samle seg vann, såpe, hudflett etc mellom fliser og membran.
Ariam Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 5 minutter siden, solavskjerming skrev: Disse platene, altså baderomsplater fra feks fibo trespo krever ikke tett sjikt på veggen bak. De krever faktisk ikke annet enn spikerslag for feste av plater. Disse er også godkjent for dusj-på-vegg. Jeg personlig ville aldri valgt dusj-på-vegg, hverken på fliser eller baderomsplater. Og ihvertfall ikke på flislagt gulv. Dette da fugene ikke er vanntette og det vil med tid og stunder med all sannsynlighet samle seg vann, såpe, hudflett etc mellom fliser og membran. Sa ingenting om tett vegg bak, men materialer/ eller spikerslag som du kaller det. Men ser at det kan misforstås hva jeg mener. Vi rev både vegger, gulv og tak i vårt bad og måtte følgelig ha en del materiale bak platene. Mitt svar var egentlig ment for å vise at det ikke er en billig løsning med fibo trespo, virket som TS trodde det siden hun ikke hadde råd til fliser på veggen...
Gjest solavskjerming Skrevet 10. august 2016 #14 Skrevet 10. august 2016 4 minutter siden, Ariam skrev: Sa ingenting om tett vegg bak, men materialer/ eller spikerslag som du kaller det. Men ser at det kan misforstås hva jeg mener. Vi rev både vegger, gulv og tak i vårt bad og måtte følgelig ha en del materiale bak platene. Mitt svar var egentlig ment for å vise at det ikke er en billig løsning med fibo trespo, virket som TS trodde det siden hun ikke hadde råd til fliser på veggen... Men hva holde de gamle platene på plass ettersom dere måtte ha nytt spikerslag?
Alice123 Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 Bruk hvertfall skikkelig fagfolk, billig blir fort dyrt.
Ariam Skrevet 10. august 2016 #16 Skrevet 10. august 2016 18 minutter siden, solavskjerming skrev: 3 minutter siden, solavskjerming skrev: Men hva holde de gamle platene på plass ettersom dere måtte ha nytt spikerslag? Ingen gamle plater bak, de ble revet (30 år gammel bad) Derfor er det lagt spikerslag som er festet i stednerne som ikke ble revet. Ville legge ved bilde, men vet ikke hvordan jeg legger bilde direkte i en post. Spoiler
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #17 Skrevet 10. august 2016 Ts her... Tusen takk for flere tips! Skal absolutt sørge for at alt blir tett! Og selvfølgelig bruke fagfolk der det er krav og nødvendig Glemte å si det....Men jeg har og skal bruke dusjkabinett dersom det har noe å si. Dusjkabinettet står i dusjhjørnet med fliser. Anonymkode: a74f3...d48
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #18 Skrevet 12. august 2016 Den 10.8.2016 at 22.21, AnonymBruker skrev: Tror det beste er flis på flis, med ny mambran. Spsielet om du ikke vet kvaliteten på membranen Anonymkode: e78d0...aa4 Aldri aldri ny membran ved flis på flis! Ved å legge ny membran på gamle overflater tetter man inne fukt. Flis på flis kan være en grei kosmetisk løsning, men det tetter ikke. Med dusjkabinett kan der fungere greit en periode. Anonymkode: 80743...930
Gjest Coolaid Skrevet 12. august 2016 #19 Skrevet 12. august 2016 Den 10.8.2016 at 17.52, AnonymBruker skrev: Jeg har et bad hvor det er fliser på gulvet og i dusjhjørnet. Disse flisene er egentlig hvite, men har nå grålig skjær og det sees at de ikke er av den nyeste typen. Jeg ønsker nå å pusse opp badet. Jeg tror det vil bli for dyrt å flislegge både gulv og vegger. Men kanskje det er mulig å bytte ut flisene på gulvet og i dusjhjørnet, og så bruke slike plater som ser ut som fliser på resten av veggene? Eller male? Vil at badet skal se flott ut til tross for at det ikke blir helfliset. Noen som har tilbakemeldinger eller tips? Eller kanskje bilder til inspirasjon? Anonymkode: a74f3...d48 Du kan male flisene dine slik at det ser nytt og moderne ut. Det finnes egen maling til fliser. Er badet ditt tett så kan du fint pusse opp og få nytt bad med noen malingsstrøk - det er det mange som benytter seg av, enten det er på kjøkken eller bad.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #20 Skrevet 13. august 2016 Den 12.8.2016 at 7.09, AnonymBruker skrev: Aldri aldri ny membran ved flis på flis! Ved å legge ny membran på gamle overflater tetter man inne fukt. Flis på flis kan være en grei kosmetisk løsning, men det tetter ikke. Med dusjkabinett kan der fungere greit en periode. Anonymkode: 80743...930 Rart alle rørleggerne jeg kjenner mener det er en bra løsning da. De fleste gamle membraner er så lekk at det ikke er fare for å tette inne fukt. Anonymkode: e78d0...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå