AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Hverken vi eller konfirmanten ønsker sanger og taler. MÅ man ha noe? Har tenkt å gi han et album med koselige tekster og bilder. Dette tenkte jeg å sende rundt slik at gjestene kan skrive en hilsen bakerst? Ellers har jeg ikke noe tanke om hva annet vi kan ha? Er vel litt for kjedelig med bare mat/kaker/prat? Anonymkode: e954a...9eb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Sanger behøver man vel ikke. Men vil du ikke si noen ord til konfirmanten eller han/hun til dere? Det er sikkert noen besteforeldre, tanter el som vil si noe, tenkte du si nei til det, eller er det ingen som vil? Høres litt stusselig ut? Hva med bilder og musikk av konfirmanten, powerpoint aktig? Vi hadde quis om konfirmanten i min nieses konfirmasjon, i tillegg til dikt/taler. Album ideen din var veldig fin! Anonymkode: 44fe5...e5a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Det er konfirmantens dag! Ønsker han ikke sanger, så er det helt greit å droppe det. Album høres koselig ut! Vi hadde slideshow på TVen med kjekke bilder av konfirmanten. Det blir ikke kjedelig. Tiden kommer til å gå kjempefort og alle kommer til å prate og kose seg Anonymkode: 74129...5df
livmor Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Det er konfirmantens dag, og når konfirmanten ikke lnsker samger hadde jeg glatt droppet det! Og tatt et lettelsens sukk for meg selv etterpå, siden jeg også hater sanger i sånne sammenkomster. Mat, kaker og prat hadde vært en innertier i familien min. Finnes ingen talere blant oss heller, så det hadde også utgått.
skruf Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Vi hadde ikke sanger eller taler i min datters konfirmasjon. Eller, konfirmanten selv holdt en kort tale der hun ønsket velkommen og takket for at alle ville dele dagen hennes med henne. Og pappaen hennes holdt en tale til henne. Ellers så hadde vi ordnet med et lysbildeshow der vi viste bilder fra hun var nyfødt og frem til konfirmasjonsalder. Sangen "Isn´t she lovely" av Stevie Wonder ble spilt sammen med lysbildene. Litt vel rørende for ei lettrørt mamma.. Vi hadde også kjøpt små rammer som vi puttet i bilder av henne fra hennes barndom og satte rundt på bordet som en del av bordpynten. Utover det så holdt det lenge med mat, kaker, brus og kaffe
*Emma* Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 (endret) Jeg syns konfirmanten skal få¨velge dette på sin dag. MIn sønn er lik. Da han konfirmerte seg sa riktignok min mann noen få ord og det samme gjorde moren hans (altså farmor til konfirmanten) men det var helt "innafor og litt sånn "casula" så han satte pris på det. Jeg hadde også laget ett slideshow med bilder fra han ble født til nå. Med familie, venner og søsteren osv osv og skrevet noen få ord til hvert bilde" - til presentasjonen spilte vi sangen: "Hall of Fame" av The Script. Teksten er såååååå fin og vi syns den passet så bra. (Hadde vi valgt en klissete og sukkersøk sang tror jeg han hadde dødd :humre: ) Det var knapt ett tørt øye i rommet Og ikke minst - konfirmanten var fornøyd. Etter at vi hadde vist presentasjonen lot vi den bare surre å gå i bakgrunnen så folk kunne titte mer på bildene om de ville etterpå. (Da uten musikk). Endret 11. august 2016 av *Emma*
FantasDick Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Konfirmanten vår hadde ikke lyst på sanger og taler, så vi droppet det. Det ble én spontan tale av en utenfor familien, da. Vi hadde slideshow med bilder og litt musikk - utover det var middag, kaker, kaffe og hverandre mer enn nok for at det ble en kjempefindag!
Gjest Marillia Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 Jeg synes også at konfirmanten skal få velge, men det er kanskje naturlig at en av foreldrene ønsker velkommen og da kanskje fletter inn noen fine ord om konfirmanten. Jeg selv liker ikke laaaaaaaaange taler, men synes det er forskjell på 20 min tale og 2 minutters hilsen. Mine konfirmanter har sagt noen ord de også, ikke direkte tale; men takket så mye for at gjestene kom og at konfirmanten håpet de hygget seg osv. Selv om konfirmanter i dag synes det er litt kleint med taler, så har jeg ikke opplevd at de synes det er koselig (og rørende) når noen sier noen få ord. Det kan jo være greit å snakke med konfirmanten om dette i tilfelle det er en bestemor eller bestefar som har lyst å si noen få, velvalgte ord. Sanger er slett ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 Å ikke dele ut/skrive sanger er helt greit - selvsagt! Det å nekte gjester å holde taler, er derimot dårlig stil. Hvis noen føler for å si noen ord til konfirmanten må de selvsagt få lov til det! For mine barn var faktisk talene overraskende nok det beste med hele konfirmasjonen - de var både morsomme og rørende. (At konfirmanten kanskje selv gruer seg litt til å bli talt til er ingen grunn til å forby taler. Det blir nok en flott opplevelse - og uansett er det en god trening i voksenlivet/selskapslivet....) Anonymkode: 23e3f...04e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 Takk for svar Hvis noen har lyst å si noen ord, får de lov til det Anonymkode: e954a...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå