Gå til innhold

Gipsvegg. Hvor kan jeg slå inn spiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg utrolig blond her jeg står. Har en del bilder som jeg ønsker å henge opp i leiligheten min. Tenker å gjøre dette ved å slå inn små spikere i gipsveggen (rammene er ikke tunge). Da er det vel fare for at de treffer strømledninger, siden disse er sjult rundt om i veggene? Hvordan vet jeg hvor det er ledninger og hvor jeg kan henge opp et bilde? Er det nok å se til at de ikke kommre rett over et støpsel eller i nærheten av sikringsboksen? 

Hilsen blond

Anonymkode: 0a802...0fe

Skrevet

Er det små eller store bilder?

Skrevet
4 timer siden, asterix skrev:

Er det små eller store bilder?

De er små, så en spiker holder. Har allerede hengt opp en del på vegger der jeg vet at det ikke er noe elektronisk. Men tør ikke å henge noe på f.eks samme vegg som sikringsskapet henger på, eller på en vegg som har et støpsel i nærheten av der bildet skal henge.

Skrevet

Det finnes noen spesielle kroker som man fester i selv gipsen uten å slå noe helt gjennom. De selges på Obs Bygg, Biltema, Clas Ohlson og andre slike butikker. Jeg tror de kalles gipsanker.

De er lette å sette inn, og kan bære en del vekt uten å skade gipsen. De er også lette å fjerne når du ikke trenger dem mer.

Anonymkode: da56d...054

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
Den 11.8.2016 at 7.55, AnonymBruker skrev:

Det finnes noen spesielle kroker som man fester i selv gipsen uten å slå noe helt gjennom. De selges på Obs Bygg, Biltema, Clas Ohlson og andre slike butikker. Jeg tror de kalles gipsanker.

De er lette å sette inn, og kan bære en del vekt uten å skade gipsen. De er også lette å fjerne når du ikke trenger dem mer.

Anonymkode: da56d...054

Nei. De heter ikke gipsanker. Gipsanker er et "anker" som du først setter inn i et hull, og så slår det seg ut på baksiden av veggen som et anker. Det brukes til svært tunge ting som en skap eller lignende. Gipsanker

Ts kan lese denne :)

Skrevet
Den Wednesday, August 10, 2016 at 21.43, AnonymBruker skrev:

De er små, så en spiker holder. Har allerede hengt opp en del på vegger der jeg vet at det ikke er noe elektronisk. Men tør ikke å henge noe på f.eks samme vegg som sikringsskapet henger på, eller på en vegg som har et støpsel i nærheten av der bildet skal henge.

Da er du i overkant blond og bekymret. Ledninger ligger ikke overalt inne i veggene og spikrene dine er vel ikke meterlange?

Anonymkode: 8a6b3...0ef

• Liker 1
Skrevet

Kjøp deg en stedersøker for ca 100 kr på biltema eller clas olsson 😊 da kan du søke etter hvor det er strøm og hvor det er stendere!

Anonymkode: cbaae...b01

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en stedersøker for ca 100 kr på biltema eller clas olsson 😊 da kan du søke etter hvor det er strøm og hvor det er stendere!

Anonymkode: cbaae...b01

Men kjære vene! Man henger da vel ikke opp små bilder på ti-tommspikere heller? 

Anonymkode: 2503f...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...