AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Jeg skal arrangere en innflytningsfest snart, og lurer på om noen har forslag til mat og drikke jeg kan servere gjestene? Tenker vi blir rundt 10-12 stk. I forhold til drikke ønsker jeg gjerne å servere både et alkoholfritt alternativ i tillegg til noe med alkohol. Hvis dere har tips til snacks for resten av kvelden, er det bare å komme med det På forhånd, takk! Anonymkode: f826e...d1a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Tenker du middag sånn at dere skal sitter rundt et bord,eller bare noe lett de kan spise fra typ papptalerken mens man står/sitter litt henslengt rundt omkring? Anonymkode: 834b6...191
Million Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 Lag en stor porsjon gryterett, så blir alt ferdig på likt (fremfor å stå og steke biffer to og to i pannen f.eks). Kan anbefale Beuf Bourguignon, eller på norsk; Biffkjøtt fra Burgund. En herlig og god gryterett med oksekjøtt og rødvin i, smaker himmelsk om man finner den rette oppskriften. Se f.eks. denne fra Trines matblogg, den ser bra ut. Jeg har laget Biff burgund mange ganger, og det er en sinnsykt god gryterett, det blir det når man bruker oksekraft og rødvin i sausen. Det du trenger er en skikkelig stor gryte som rommer en del liter. Kanskje 10 liters gryte. Iflg. oppskriften ovenfor er 1,6 kg oksekjøtt nok til 8 personer. Hvis du skal ha 10-12 personer, bør du øke mengden kjøtt og væske og litt av de andre ingrediensene også. Server sprøtt og ferskt brød til også, så metter det mer om det skulle bli litt lite gryterett til hver (det blir sjelden for lite mat, men man tror gjerne det....). Til denne matretten serverer man en god og fyldig rødvin. Spør på polet etter en vin som egner seg til oksekjøtt/rødt kjøtt. Du finner sikkert alkoholfritt øl og/eller vin også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå