AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Har en fortid fra et forhold jeg kom meg ut av der jeg ble utsatt for psykisk vold, samt trusler, forfølgelse og hærverk da jeg brøt ut av forholdet. Dette er det man kan kalle en reindyrka psykopat, ut i fra atferden. Kan virke som en snill og grei mann på den ene siden, mens han i neste øyeblikk saboterer bilen til noen og forfølger og trakaserer. Han har mange sider for å si det slik. Fikk PTSD etter traumer, og har vært symptomfri en stund nå da jeg fikk fred og tilbake mitt liv. Det var en svært tøff tid. Nå nylig tok jeg min ex ( som ikke lengre bor i dette landet), i å kjøre rundt leiligheten vår. Han har et barn fra tidligere samboerskap som bor i nærheten, og har hatt samvær med.Han virket brydd da jeg så han og man så han skjønte at han var " fersket". Det som virkelig gjør meg redd er at dagen før hang bremseledningene mine på bilen ned mot marken. Plasten som holder den oppe var knekt av. Og skal sies fra tidligere at jeg har fått skjært opp 7 bildekk etter bruddet. Som kunne ha resultert i at jeg kunne ha kjørt i grøfta i stor fart med mine barn. Denne mannen har tidligere sonet i fengsel i sitt hjemland mot kidnapping og vold og tidligere stalket flere av sine tidligere kjærester. Han har truet meg med å få en joguslav til å knekke en finger eller slå inn en kneskål bare for å skremme. Videre har han sagt han har planlagt å drepe sin ex da det var turbulent. Vi har et felles barn som han ikke får møte da jeg går rettens vei nå, og han har tidligere hatt besøksforbud mot oss. Videre er det mye mere "galskap" denne mannen har gjort. Jeg hadde endelig blitt symptomfri og meg selv, og fikk rippet opp redselen igjen etter denne hendelsen. Var innom politiet og de kunne ikke stede ut besøksforbud. Da jeg vet at han ikke kommer til å gi seg ( i det skjulte), er jeg redd for sikkerheten vår og har måtte sykemelde meg litt igjen fra jobb. Er det ingen lovverk som kan hjelpe oss? Er så utrulig sint og lei av dette! Anonymkode: 4ffe5...b01
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Føler veldig med deg. Siden han har ett barn han har samværsrett med som bor like i nærheten av deg, må du flytte derfra straks. Det er mye du kan gjøre selv uten politiets hjelp. Skaff deg hemmelig nummer. Fortell kun dine nærmeste om din nye adresse, overvåkningskamera hvis du bor i enebolig. Installer kamera ved vindu som er mot veien folk kan passere. På den måten kan du samle bevis mot han. Montér film på vinduet som hindrer innsyn. Lån en annens bil en periode slik at han ikke vet hvilken bil du bruker. Det er slike tiltak jeg har måttet gjøre og som har funket. Hvis navnet ditt fins på nettsiden til jobben din, kan du be om å få den fjernet. Lykke til <3 Anonymkode: 1e118...9fb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler veldig med deg. Siden han har ett barn han har samværsrett med som bor like i nærheten av deg, må du flytte derfra straks. Det er mye du kan gjøre selv uten politiets hjelp. Skaff deg hemmelig nummer. Fortell kun dine nærmeste om din nye adresse, overvåkningskamera hvis du bor i enebolig. Installer kamera ved vindu som er mot veien folk kan passere. På den måten kan du samle bevis mot han. Montér film på vinduet som hindrer innsyn. Lån en annens bil en periode slik at han ikke vet hvilken bil du bruker. Det er slike tiltak jeg har måttet gjøre og som har funket. Hvis navnet ditt fins på nettsiden til jobben din, kan du be om å få den fjernet. Lykke til <3 Anonymkode: 1e118...9fb Hadde gjerne flyttet til en ny plass og begynt på nytt. Med helt blanke ark. Men har barn fra et tidligere ekteskap som har sine venner og far her. Videre har jeg fått et nytt liv igjen, og en ny snill mann. Skal være unødvendig å måtte rømme. Og jeg tror nok han hadde funnet meg uansett. Bor i leilighet der vinduene ikke er rettet mot noen hovedgate. Har et kamera som står mot stuevinduet( da han har forsøkt å bryte seg inn tidligere), og denne er koblet til en app på mobilen. Ikke brukt den på lenge, og det har vært så utrulig godt å føle seg trygg uten å tenke på overvåkning. Anonymkode: 4ffe5...b01
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde gjerne flyttet til en ny plass og begynt på nytt. Med helt blanke ark. Men har barn fra et tidligere ekteskap som har sine venner og far her. Videre har jeg fått et nytt liv igjen, og en ny snill mann. Skal være unødvendig å måtte rømme. Og jeg tror nok han hadde funnet meg uansett. Bor i leilighet der vinduene ikke er rettet mot noen hovedgate. Har et kamera som står mot stuevinduet( da han har forsøkt å bryte seg inn tidligere), og denne er koblet til en app på mobilen. Ikke brukt den på lenge, og det har vært så utrulig godt å føle seg trygg uten å tenke på overvåkning. Anonymkode: 4ffe5...b01 Det er visse ting man må betale for å føle seg trygg. Dessverre. For meg var det ikke noen annen alternativ. Men samtidig sover jeg godt om natta selv om jeg har mine forhåndsregler. Hva med å flytte til en annen adresse i samme by? Bo høyere opp til at det ikke er bare å bryte seg inn. Anonymkode: 1e118...9fb
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er visse ting man må betale for å føle seg trygg. Dessverre. For meg var det ikke noen annen alternativ. Men samtidig sover jeg godt om natta selv om jeg har mine forhåndsregler. Hva med å flytte til en annen adresse i samme by? Bo høyere opp til at det ikke er bare å bryte seg inn. Anonymkode: 1e118...9fb Skulle heller flyttet i en bolig og hatt sikkerhetskamera og alarm til vaktselskap som varsler. Må tenke ut noen ideer videre. Anonymkode: 4ffe5...b01
ajarRun Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle heller flyttet i en bolig og hatt sikkerhetskamera og alarm til vaktselskap som varsler. Må tenke ut noen ideer videre. Anonymkode: 4ffe5...b01 Videokamera hjelper lite, ville kanskje hatt et på bilen. Men det er en mager trøst å ha kamera når noen kommer å knuser skallen din på en tirsdags ettermiddag. Hvordan TS ikke merker at dekket er tomt for luft før hun kommer opp i fart er vel det mest sjokkerende med hele denne fortellingen. I Norge er det ikke så mye man kan gjøre for å forsvare seg selv, iallefall hvis man vil gjøre det lovlig. Bare dokumenter alt han gjør og anmeld i hytt og pine. Til slutt blir de lei deg og gir deg besøksforbud.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Det var vel dårlig formulert med dekkene. Det var tankene rundt hva som kunne ha hendt. Det ble merket relativt kjapt da man begynte å kjøre, før farta vart stor. Men ifølge dekkforhandleren kunne dette ha skjedd. Var brukt både kniv noen ganger og eventuelt et lite skrujern /spiker andre anledninger. Anonymkode: 4ffe5...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå