Gå til innhold

Noen her som har byttet jobb under permisjonstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på foreldrepermisjonen min, og skal etter planen tilbake til jobb 1. juli 2017. Har forlenget med ferie. Har fått tilbud om ny jobb, og lurer på hvordan jeg best mulig kan gjøre det. Den nye jobben er en turnusjobb, noe som gjør at jeg har mulighet til å ta kvelds- og helgevakter. Den jobben jeg har nå er kun hverdager 8-16. Kunne godt tenkt meg å ta noen vakter i den nye jobben fra og med nyttår, men hvordan løser jeg dette? Det er i utgangspunktet ikke lov å jobbe under foreldrepermisjon, men det er mulig å ta gradert permisjon. Men i mitt tilfelle vil jo det innebære gradert permisjon fra min nåværende jobb, en jobb jeg ikke skal tilbake til. Noen som vet hvordan dette kan la seg gjøre rent praktisk? Skal selvfølgelig snakke med både arbeidsgiver og NAV, men vil gjerne høre om noen her har vært i samme situasjon, og hvordan dere løste det. Tar imot alle gode råd med åpne armer!! :)

(Hvis jeg sier opp min nåværende jobb og ikke har fast ansettelse før neste sommer i den nye jobben mister jeg opptjening av ferie, og sykepenger hvis sykdom, så det er ikke et alternativ)

Anonymkode: c53cb...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...