AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #1 Skrevet 10. august 2016 Hadde dere noe alternativt hefte i steden for sang hefte? Hva var eventuelt innholdet i dette heftet? Om noen hadde sang hefte eller ikke, men likevel har ideer om hva som alternativt kan brukes, -kom gjerne med forslag! Anonymkode: d9de7...4e9
Bondenisse Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Hadde ikke sanger, fordi absolutt ingen i min familie kan synge. Jeg hadde ingenting sånt, men vet andre har hatt lysbildefremvisning med musikk til, noen har filmer med bilder/video fra de er små og eller innspillte hilsener til den store dagen. Andre igjen har bare laget et lite visittkort med bilde av konfirmanten for å huske den store dagen. Har også vært borti de som har leigd inn musiker som fremfører en sang om konfirmanten. Kahoot eller andre former for quiz om konfirmanten/gjester/generelt har også blitt vanlig. Hvorfor vil du ha sanger/hva slags erstatning er du ute etter?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #3 Skrevet 10. august 2016 7 minutter siden, Bondenisse skrev: Hadde i utkke sanger, fordi ingen i min familie kan synge hadde ingen sanger men vet andre har hatt lysbildefrem visning med musikk til, noen har filmer med bilder/video fra de er små og eller innspillte hilsener til den store dagen. Andre igjen har bare laget et lite visittkort med bilde av konfirmanten for å huske den store dagen. Har også vært borti de som har leigd inn musiker som fremfører en sang om konfirmanten. Kahoot eller andre former for quiz om konfirmanten/gjester/generelt har også blitt vanlig. Hvorfor vil du ha sanger/hva slags erstatning er du ute etter? Takk for svaret ditt her, med mange fine tips! Ønsker vel egentlig ikke sanger, men forstått at det er ganske vanlig. Var derfor ute etter en slags erstatning for sanghefter , men vet ikke selv hva! Ville på grunn av det, spørre her på KG! Om de fleste forventer sanger i sanghefte i konfirmasjon, har jeg et ønske om å fylle den plassen med annet, så det ikke det blir sett på som stusselig.. Takk igjen for tipsene! Anonymkode: d9de7...4e9
melatonin Skrevet 10. august 2016 #4 Skrevet 10. august 2016 Må det ligge under tallerkenen/plassen da? I såfall må det jo bli noe som et hefte med bilder av konfirmaten og litt tekst.. Men forventer folk et sanghefte i konfirmasjon?? Jeg har deltatt i mange konfirmasjoner og i kun 2 (heldigvis) var det sanger. Ellers har det vært et album med bilder som har blitt sendt rundt å folk kan titte i. Jeg synes at hvis det ikke ligger masse hefter og styr på bodet så blir det ryddigere og mindre trangt.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #5 Skrevet 10. august 2016 6 minutter siden, melatonin skrev: Må det ligge under tallerkenen/plassen da, ? I såfall må det jo bli noe som et hefte med bilder av konfirmaten og litt tekst.. Men forventer folk et sanghefte i konfirmasjon?? Jeg har deltatt i mange konfirmasjoner og i kun 2 (heldigvis) var det sanger. Ellers har det vært et album med bilder som har blitt sendt rundt å folk kan titte i. Jeg synes at hvis det ikke ligger masse hefter og styr på bodet så blir det ryddigere og mindre trangt. Takk for dine tips! Jeg vet ikke om det forventes sanghefter, tatt det for gitt i forhold til det jeg har fått høre! Godt å høre du har vært i mange konfirmasjoner uten sanger! Høres ryddigere ut, som du sier, uten slike hefter. Anonymkode: d9de7...4e9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #6 Skrevet 10. august 2016 Jeg har vært i konfirmasjon med et enkelt hefte med bilder av konfirmanten og dikt. Men jeg ser langt ifra på det som stusselig å ikke ha det heller. Her i huset er ikke konfirmanten noe glad i allsang, så jeg kommer ikke til å trykke opp noe bare for å "ha noe der". Folk får jo et takkekort med bilder etterpå, tror ikke det er så mange som tar vare på heftet uansett. Viktigere å gjøre det som passer for det programmet dere vil ha og de aktivitetene/pynten som passer dere som familie fremfor å fokusere på hva dere tror at folk forventer Anonymkode: 0a57a...155
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Sanghefte? Det er jo ikke sånn at DU skal lage et sanghefte. I konfirmasjon (bursdag, bryllup etc) er det sånn at de som har lyst, bidrar med sanger. F eks en sang fra foreldrene, en fra bestemor, en fra tante og onkel e.l. Da blir jo disse gjerne stifta sammen til et hefte.... Men kan godt være bare én sang, eller ingen. Ferdiglagde og upersonlige sanger er det lite poeng i å ha, det må være noe som er laget til konfirmanten personlig, synes jeg. Jeg liker å synge, synes det er et greit avbrekk fra påtvungen bordkavaler eller småprat med ukjente gamle onkler fra den andre siden av familien. Vil du absolutt ikke ha sang, bør du si fra til gjestene. Vil du ha det, må du lage/få laget EN, og evt håpe at noen andre også lager. Ellers kan film/lysbilde/powerpoint være gøy, men husk at bildene er morsommere enn kommentarene - la det gå litt kjapt. Kan evt settes opp et sted der det kan rulle og gå. Anonymkode: a3ca2...bea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #8 Skrevet 10. august 2016 Jeg har vært i et bryllup en gang der de kun hadde én sang på programmet (tror det var fra bruden til brudgommen). Der hadde de teipet det ene arket fast (sånn halvveis, nok til å henge der den stunden det trengtes uten at det var synlig da man satte seg) under hver av stolene. Så ble det liksom en liten morsomhet å finne ut av at det var et ark der når de sa vi skulle synge det. Anonymkode: 02c3a...145
linsejesus Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 Det er vel helst de over 55 som er begeistret for sanger i konfirmasjon? Nesten ingen kan synge, verselinjene passer ikke, melodiene til "Vi har ei tulle" og "Bamsefars fødselsdag" er forferdelige til allsang, og teksten er av type "så flyttet vi til Ytre Arna / og mange gode venner der du fikk / og bamsen, ja han var med" osv. Det er helt jævlig. Vi burde ha kommet forbi dette i 2016. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå