Gå til innhold

Hvordan temme kaniner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har overtatt noen kaniner som ikke er tamme i hele tatt, spesielt den ene er veldig redd og gjemmer seg helt i hjørnet i buret når den får mat.. Er det mulig å få kaniner som er så sky og redde tamme?

Anonymkode: d0564...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er de, og hvor lenge har du hatt de?

Skrevet

vet jo ingenting om dem, og det er vanskelig å uttale seg om noe man ikke ser selv, men sånn generelt sett så pleier man å komme langt med tålmodighet, god tid og masse kjærlighet. 

Har overtatt noen dyr som ikke har hatt det bra i det hele tatt og har i nesten alle tilfeller klart å få de tamme og kjælne

Anonymkode: 9676f...9b2

Skrevet
54 minutter siden, Tvist skrev:

Hvor gamle er de, og hvor lenge har du hatt de?

De er rundt 2-3 år tror jeg, har hatt de i noen uker.

Skrevet

Er de kun i bur? I såfall ville jeg begynt med å gi de større plass, helst la de gå fritt inne. Du kan jo begynne med et rom. Også sitte stille på gulvet med noe kaninsnop mens du venter og lar de nærme seg i eget tempo.

Om de bare er i et bur, og kun forholder seg til deg mens de er fanget, og det blir ikke på deres premisser:)

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Kaniner skal ikke være i bur!

Anonymkode: 4e112...7cd

• Liker 1
Skrevet
Den 16. august 2016 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Kaniner skal ikke være i bur!

Anonymkode: 4e112...7cd

Jeg har ikke noen mulighet til å ha de inne, men har de i luftegård.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noen mulighet til å ha de inne, men har de i luftegård.

hvor stor er den luftegården? en kanin trenger 6 kvm for å komme opp i en fart hvor den får strekt kroppen, mindre en det er ikke greit. 

Anonymkode: f7116...60e

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvor stor er den luftegården? en kanin trenger 6 kvm for å komme opp i en fart hvor den får strekt kroppen, mindre en det er ikke greit. 

Hvor stor vet jeg ikke men den får løpt mye rundt der i hvert fall. Rasen er uansett hermelin og det er jo litt forskjell på hvor stor luftegård en hermelin trenger og hvor stor luftegård en belgisk kjempe trenger.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor vet jeg ikke men den får løpt mye rundt der i hvert fall. Rasen er uansett hermelin og det er jo litt forskjell på hvor stor luftegård en hermelin trenger og hvor stor luftegård en belgisk kjempe trenger.

6 kvm gjelder små kaninraser, så en belgisk kjempe trenger mye mer. 

Anbefaler deg sterkt å lese den store kaninboken (tror det er gruppe på FB også). Å for all del ikke gi kaninen kornbasert mat eller fri tilgang på pellets. 

Skrevet

Jeg pleide lukke dørene til et rom og sitte på gulvet med dem der. De ble vant til meg etterhvert

Anonymkode: 1df8f...2d7

• Liker 1
Skrevet

Begynn med å kose forsiktig når du skal gi mat.  Rolige bevegelser, la kaninene komme til deg.  Ikke på noen måte jag dem eller bruk brå bevegelser. Fortsett med å ta de ut og kose,  igjen, la de komme til deg.  Har de liten plass nå,  utvider du litt og litt til dere har en god størrelse på bur og luftegård.  Kaninene skal både ha tilgang på skjulested OG plass til å hoppe og sprette! Kos kos kos og tålmodighet 😊

Anonymkode: 64d85...ad4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...