Gå til innhold

Erfaringer med Yasmin p-piller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått på Loette 28 nå i litt over 1 år. Har hatt småblødninger veldig ofte, så legen min skrev ut Yasmim til meg. Har dere noen gode/dårlig erfaringer med dette merker?

Takk for svar

Anonymkode: ee302...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har gått på Loette 28 nå i litt over 1 år. Har hatt småblødninger veldig ofte, så legen min skrev ut Yasmim til meg. Har dere noen gode/dårlig erfaringer med dette merker?

Takk for svar

Jeg ble kvitt småblødningene da jeg gjorde det samme.

Anonymkode: bbbeb...310

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med det, fått bedre hud og har ingen negative bivirkninger.

Anonymkode: b147a...99a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har god erfaring med det, fått bedre hud og har ingen negative bivirkninger.

Samme her, veldig fornøyd! 

Anonymkode: 04430...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, veldig fornøyd! 

Anonymkode: 04430...09b

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "sprø" av Yasmin. Går på et annet merke nå, byttet i vår og har følt meg bedre. Mindre humørsvingninger, mindre ubegrunnet sinne og mindre indre uro. Vet om andre som har sagt de hadde lik reaksjon på Yasmin, men jeg merket ikke hvor ille det var før jeg byttet. 

Men Yasmin fungerte forøvrig bra mtp smerter, blødninger etc. 

Anonymkode: 2907a...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yasmin fungerer bra for meg. Ingen småblødninger med mindre jeg lar det gå 3-4 måneder før jeg får mens, og de gangene jeg har mens holder det kun med et par paracet og jeg er fin. Blør mer enn jeg gjorde før, men det gjør ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk blodpropp i lungen av den jeg.. :/

Men det er riktig nok mange år siden, og jeg tror den som de hadde da, ble trukket av markedet nettopp pga høy blodproppfare. Men jeg kan dermed ikke gå på noe som heter 'P' igjen. Nå går jeg på zeracette :)

Anonymkode: 1b02f...bf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er min erfaring også. Var en del plaget med kviser tidligere, og de forsvant. 

Men som med alle p-piller, hus å bruke solkrem. Man får pigmentflekker som bivirkning, og disse vises først ti år etter at de har oppstått. Jeg har det på kinnene.

Anonymkode: aba15...b78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på Yasmin nå, og jeg synes det var litt rart med tanke på at jeg sa til legen at jeg ikke tåler østrogen-piller. Altså, får helt utrolig syke humørsvingninger og blir deppa. Men har hørt det fungerer bra mot menssmerter og store blødninger? Noen flere som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket supert når jeg gikk på det, men blei helt forferdelig når jeg sluttet. Måtte gå på isotretinoin, bra nå

Anonymkode: 335ed...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Takk for svar

Har bare gode erfaringer med Yasmin. Har bl.a prøvd cerazette og p-stav, noe jeg fikk veldig mye bivirkninger av (vonde kviseutbrudd + blødninger).Men Yasmin holder huden min fin og jeg har ingen bivirkninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å bytte piller. Gått på cerazette siden 2008 og vært veldig fornøyd. Ikke merket noe på humøret  og ikke hatt mensen. Men nå har jeg fått mensen hver eneste uke med kun 2 dagers mellomrom. Noen som har opplevd det samme etter å ha gått på cerazette i så lang tid? Hvilke piller vil dere anbefale?

helt desperat her nå. Orker ikke mer etter 6 mnd med blødninger. Gynekologen sier "alt ser fint ut, kanskje du er stresset?"... Blir ikke mindre stresser av å ha mensen hver uke heller :P 

Anonymkode: dab6e...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis mange er redde for å bruke Yasmin anbefaler jeg dere å prøve Yasminelle. Den er mildere og man har mindre sjanse for blodpropp hvis man går på den. 

Anonymkode: f347d...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra kviser til perfekt hud. Korte blødninger, så godt som ingen smerter/plager, kunne hoppe over blødninger 3-4 mnd i strekk og ingen bivirkninger. Så veldig godt fornøyd. 

Anonymkode: 359e8...35f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på den i flere år. Forstod først da jeg slutta at det var den som gjorde at jeg fikk null sexlyst, depresjon og angst. Hadde ingen fysiske problemer på den, ingen småblødinger osv.

Anonymkode: 60493...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 10. august 2016 at 12.04, AnonymBruker skrev:

Hei!

Takk for svar

Jeg tok jasminelle i mange år, ingen problemer. Men så endra legen til loete fordi forsknignsrapportter viste at yasminelle ga mye blodpropp. Hver gang jeg vil utsette mensen litt og hopper over sukkerpillene, får jeg masse mellomblødninger på brettet. Kan der være p pille typen, altså loette, sin skyld? Tenkte siden du også har opplevd det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig fornøyd med Yasmin, fikk mindre smerter, blødde mindre og huden ble perfekt. Jeg kunne ikke hoppe over mensen med dem, men det har jeg ikke kunnet med noen andre heller. De var det tredje merket jeg prøvde og de fungerte veldig bra for min del. Nå er det 6 mnd siden jeg sluttet og har fortsatt ikke fått igjen mensen, huden er blir noe uren og veldig fet. Håper på at det regulerer seg tilbake.

Anonymkode: e3513...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...