Gå til innhold

Nespresso vs Dolce gusto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Nespresso maskin som jeg aldri har vært fornøyd med. Uansett om jeg lungo eller espressokapsler så lager den bittesmå kopper. Jeg har forsøkt å stille den inn til å lage store kopper, men den går bare tilbake til å lage små kopper. De fleste kapslene er jo også espressokapsler. Maskinen er fra 2011, så den er kanskje ferdig... Bråker gjør den og

kunne tenkt meg en maskin som lager større kopper. Et vanlig krus med kaffe og det er helt greit at det finnes flere smaker og velge mellom og at det gjerne er noen alternativer til barna også. Er da Dolce gusto løsningen for oss? 

Anonymkode: 71dbb...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en dolce gusto maskin og har prøvd en annen tidligere. Min erfaring er at maskinene lager generelt litt små kopper. Men espressokapsler vil jo lage enda mindre kaffe da det er meningen at det skal være lite. Jeg vil nok anbefale dolce gusto da det er masse å velge mellom av smaker og du får litt større mengder kaffe. Du kan jo og lage dobbel porsjon så får du et stort krus :)

Skrevet

Noen som har Dolce gusto som vil anbefale eventuelt ikke anbefale den? 

Skrevet

Jeg har hatt  Dolce Gusto i 3 år og både datteren min, gjestene og jeg er veldig godt fornøyd med det jeg lager på den.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Nespresso maskin som jeg aldri har vært fornøyd med. Uansett om jeg lungo eller espressokapsler så lager den bittesmå kopper. Jeg har forsøkt å stille den inn til å lage store kopper, men den går bare tilbake til å lage små kopper. De fleste kapslene er jo også espressokapsler. Maskinen er fra 2011, så den er kanskje ferdig... Bråker gjør den og

kunne tenkt meg en maskin som lager større kopper. Et vanlig krus med kaffe og det er helt greit at det finnes flere smaker og velge mellom og at det gjerne er noen alternativer til barna også. Er da Dolce gusto løsningen for oss? 

har Dolce Gusto og er fornøyd 😊 Elsker isteen, barna elsker kakaoen og hver dag lager jeg meg et par krus med americano eller Grande. Holder med en kapsel.

Skrevet

Har begge deler men det er Dolce Gustoen som blir foretrukket av besøkende.

Skrevet

Har hatt begge deler. Liker du mye smaker og melkekaffer så velg Dolce Gusto. Er du opptatt av at sort, vanlig kaffe skal smake bra er Nespresso best. Jeg byttet da jeg gikk opp for mye i vekt av å drikke melkekaffedrikker daglig :P Vanlig sort kaffe er mye bedre på Nespresso. 

Anonymkode: d35cd...b7b

Skrevet
Den 13.8.2016 at 11.29, AnonymBruker skrev:

Har hatt begge deler. Liker du mye smaker og melkekaffer så velg Dolce Gusto. Er du opptatt av at sort, vanlig kaffe skal smake bra er Nespresso best. Jeg byttet da jeg gikk opp for mye i vekt av å drikke melkekaffedrikker daglig :P Vanlig sort kaffe er mye bedre på Nespresso. 

Anonymkode: d35cd...b7b

Dolce Gusto har flere varianter av sort kaffe.
Selv er favorittene Americano og Grande, husker ikke navnene på alle, men de er ganske ok alle de svarte.
Jeg foretrekker sort kaffe :) 

Men fikk Dolce i gave, så kan liksom ikke bytte den ut med Nespresso bare fordi den lager bedre sort kaffe.
I det daglige pleier jeg å trakte kaffe på kaffetrakteren... 

Anonymkode: ae144...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...