WubWub Skrevet 11. august 2016 #41 Skrevet 11. august 2016 5 minutter siden, CKT skrev: Forskerne mener så mye. MEN, ikke alt trenger og stemme, av det forskerne sier. Fordi de har forsket på dette. Kan du komme med noen dokumentasjon på at forskere tar feil ? Har du noe konkret data eller argumenter å vise til annet enn "hahahaha for en fantasi" ?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #42 Skrevet 11. august 2016 8 minutter siden, CKT skrev: Hvorfor skal jeg tulle med det? Hvordan ble livet den nyere tid, sier ca 1000 år, og frem til nå. Det kommer jo stadig nye sorter av dyr,Fugler osv. Oi.. Stakkar. Anonymkode: 07cb3...a43
Gjest CKT Skrevet 11. august 2016 #43 Skrevet 11. august 2016 15 minutter siden, WubWub skrev: Samme som med hunderraser - evolusjon. Før i tiden fantes det opptil flere menneskeraser men de bukket under. Det er mye som skjer, som vi ikke vet med sikkerhet. Det har vært gøy, og sett det dokumentert. Da mener jeg at alt skal stemme 100 %. Ikke bare synsing.
WubWub Skrevet 11. august 2016 #44 Skrevet 11. august 2016 (endret) 5 minutter siden, CKT skrev: Det er mye som skjer, som vi ikke vet med sikkerhet. Det har vært gøy, og sett det dokumentert. Da mener jeg at alt skal stemme 100 %. Ikke bare synsing. Ja jeg gav deg linker men du leste de ikke gjorde du? I den siste linken jeg gir deg her så ser du at forskere her reversert evolusjon hos kyllinger slik at de har fått tilbake dinosaur snutene som ligger i deres dna, de har også greid hente tilbake dinosaur ben hos kyllinger. Det forteller oss bare en ting, og det er at kyllinger kommer fra dinosaurene og at kyllinger ER dinosaurer. Du har fått svaret på spørsmålet ditt av opptil flere her så du trenger ikke lenger lure på hvem som la egget til den første høna. Men ja, les de 2 her så får du det dokumentert. Kunne gjerne gitt deg flere 1000 andre artikler men jeg tipper at du ikke engang gidder lese disse så hva er vitsen. http://forskning.no/biologi-dinosaurer-paleontologi/2008/04/tyrannosaurus-og-kyllingene http://natgeobloggen.no/2015/05/15/derfor-digger-vi-vitenskap-forskere-har-laget-kyllinger-med-dinosaur-snuter/ Endret 11. august 2016 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #45 Skrevet 11. august 2016 22 timer siden, CKT skrev: Hva har høna spist for og bli så lita i forhold til dinosaurene da? Jeg går ikke på den .mest detil var lov og prøve seg. Hehe Jeg ser absolutt likheten mellom høna og dinosauren og du vet de fleste ser faktisk ganske like ut inni eggene når de er i fosterstadiet, men så skjer det en utvikling underveis som gjør at noen utvikler vinger, noen får lenger hale, noen mister halen, noen får bein, noen får hjeller osv.... Magisk Det at dyrene ble mindre har med evolousjonen og survival of the fittest å gjøre. Jovisst var de største dyrene sterkest- problemet var at det ikke var nok mat til de etterhvert... hvem overlevde? jo de minste dyra, for de trengte mindre mat... nemlig :D Så etterhvert døde de største dyra ut, nå har vi vel elefant og hval som er blant de største pattedyrene, men sånn ellers så har dyrene litt mer passe størrelse nå til at det skal være nok mat til alle Gud er smart han... eller evousjonen eller hva man nå tror på. Det kan jo tenkes at Gud rett og slett har blitt smartere. På samme måte som en oppfinner stadig finpusser på oppfinnelsene sine ;-) Anonymkode: 56a69...510
Jerry Lee Skrevet 11. august 2016 #46 Skrevet 11. august 2016 Eldgammel diskusjon/teori hvor man aldri vil komme til enighet. Så hvorfor fortsatt diskutere dette? 😊 La oss bare enes om at både egg og høne er godt. What?? Ikke mattråden? Beklager!
Gjest CKT Skrevet 11. august 2016 #47 Skrevet 11. august 2016 2 timer siden, WubWub skrev: Ja jeg gav deg linker men du leste de ikke gjorde du? I den siste linken jeg gir deg her så ser du at forskere her reversert evolusjon hos kyllinger slik at de har fått tilbake dinosaur snutene som ligger i deres dna, de har også greid hente tilbake dinosaur ben hos kyllinger. Det forteller oss bare en ting, og det er at kyllinger kommer fra dinosaurene og at kyllinger ER dinosaurer. Du har fått svaret på spørsmålet ditt av opptil flere her så du trenger ikke lenger lure på hvem som la egget til den første høna. Men ja, les de 2 her så får du det dokumentert. Kunne gjerne gitt deg flere 1000 andre artikler men jeg tipper at du ikke engang gidder lese disse så hva er vitsen. http://forskning.no/biologi-dinosaurer-paleontologi/2008/04/tyrannosaurus-og-kyllingene http://natgeobloggen.no/2015/05/15/derfor-digger-vi-vitenskap-forskere-har-laget-kyllinger-med-dinosaur-snuter/ Er som jeg lenge har sagt. Man vet ikke hva som man spiser.
Gjest CKT Skrevet 11. august 2016 #48 Skrevet 11. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser absolutt likheten mellom høna og dinosauren og du vet de fleste ser faktisk ganske like ut inni eggene når de er i fosterstadiet, men så skjer det en utvikling underveis som gjør at noen utvikler vinger, noen får lenger hale, noen mister halen, noen får bein, noen får hjeller osv.... Magisk Det at dyrene ble mindre har med evolousjonen og survival of the fittest å gjøre. Jovisst var de største dyrene sterkest- problemet var at det ikke var nok mat til de etterhvert... hvem overlevde? jo de minste dyra, for de trengte mindre mat... nemlig :D Så etterhvert døde de største dyra ut, nå har vi vel elefant og hval som er blant de største pattedyrene, men sånn ellers så har dyrene litt mer passe størrelse nå til at det skal være nok mat til alle Gud er smart han... eller evousjonen eller hva man nå tror på. Det kan jo tenkes at Gud rett og slett har blitt smartere. På samme måte som en oppfinner stadig finpusser på oppfinnelsene sine ;-) Anonymkode: 56a69...510 Gud skal man ikke undervurder. Det har mange funnet ut.
prt90 Skrevet 11. august 2016 #49 Skrevet 11. august 2016 5 timer siden, CKT skrev: Hva skjedde på turen fra millioner av år siden, og frem til høna. Det må dokumenteres skikkelig. Det er dokumentert skikkelig. Hele høna og egget problemstillingen er løst en gang for alle.
prt90 Skrevet 11. august 2016 #50 Skrevet 11. august 2016 2 timer siden, CKT skrev: Gud skal man ikke undervurder. Det har mange funnet ut. Jaha? Har du noen konkrete eksempler?
prt90 Skrevet 11. august 2016 #51 Skrevet 11. august 2016 5 timer siden, CKT skrev: Forskerne mener så mye. MEN, ikke alt trenger og stemme, av det forskerne sier. Nei, du vet nok dette mye bedre vil jeg tro
Gjest CKT Skrevet 11. august 2016 #52 Skrevet 11. august 2016 3 timer siden, prt90 skrev: Nei, du vet nok dette mye bedre vil jeg tro Jeg sier bare at jeg tror ikke på forskerne sier. For her snakkes det millioner år. Ser jeg i enkelte kommentarer. Derfor er jeg veldig skeptisk til den forskningen
Gjest CKT Skrevet 11. august 2016 #53 Skrevet 11. august 2016 3 timer siden, prt90 skrev: Jaha? Har du noen konkrete eksempler? Har Gud han har en finger i mange store ulykker. For og moderering befolkningen generelt på kloden. Det tror jeg Og jaggu flere med meg.😊
prt90 Skrevet 11. august 2016 #54 Skrevet 11. august 2016 9 minutter siden, CKT skrev: Har Gud han har en finger i mange store ulykker. For og moderering befolkningen generelt på kloden. Det tror jeg Og jaggu flere med meg.😊 Så Gud står bak mange ulykker? Det er flyulykker og branner og sånn han driver og arrangerer da eller?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #55 Skrevet 11. august 2016 Den 10.8.2016 at 15.10, CKT skrev: Hva har høna spist for og bli så lita i forhold til dinosaurene da? Jeg går ikke på den .mest detil var lov og prøve seg. Hehe Den har ikke spist noe. Sier seg selv. Anonymkode: 0c18e...ce9
linsejesus Skrevet 11. august 2016 #56 Skrevet 11. august 2016 47 minutter siden, prt90 skrev: Så Gud står bak mange ulykker? Det er flyulykker og branner og sånn han driver og arrangerer da eller? Tror man på en allmektig gud blir det mer eller mindre nødvendig å konkludere med at han/hun/det forårsaker ulykker ja, eller i det minste tillater at det skjer.
prt90 Skrevet 12. august 2016 #57 Skrevet 12. august 2016 9 timer siden, linsejesus skrev: Tror man på en allmektig gud blir det mer eller mindre nødvendig å konkludere med at han/hun/det forårsaker ulykker ja, eller i det minste tillater at det skjer. Da burde strengt tatt de som tror på en allmektig Gud slutte med setebelte, røykvarsler og sykkelhjelm
linsejesus Skrevet 12. august 2016 #58 Skrevet 12. august 2016 Et øyeblikk siden, prt90 skrev: Da burde strengt tatt de som tror på en allmektig Gud slutte med setebelte, røykvarsler og sykkelhjelm Det kan du si. Det finnes folk som lever på den måten, men overlevelsesinstinktet (som jo også Gud må ha skapt) slår inn hos de fleste. Jeg kjenner folk som tror at Gud bestemmer alt, og det virker veldig befriende. Det gjør ikke at de ikke gidder å ta ansvar for ting eller prøve å forandre verden, men de er helt trygge på at alt som skjer, er i henhold til Guds plan enten vi liker det eller ikke, og best av alt, at alle kommer til himmelen til slutt. Det skulle forsåvidt bare mangle at han har en eller annen god hensikt med hele denne suppa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå