AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #21 Skrevet 10. august 2016 11 timer siden, Edorf skrev: Hemsedalssaken har etterhvert fått bred omtale i media,og ser ingen grunn til å kommentere den nærmere her.....I kjølevannet av denne saken har mange kvinner imidlertid etterhvert stått frem,og fortalt offentleg om opplevelser dei har blitt utsatt for,men mange har verget seg for å anmelde forhold som dei opplagt har ansett for voldtekt.....Menn må sjølvsagt lære seg å ta "ta eit Nei for eit Nei",og det er synd at dei fleste overgrepssaker skjer iforbindelse med inntak av alkohol...Det er pussigt å sjå hvordan personligheten hos mange blir totalt endret ved inntak av alkohol,og ein ofte foretar seg dumme ting,som ein ellers ikkje villa gjordt i edru tilstand....Politiet hevder,og at mange overgrepssaker er kompliserte som en følge kombinasjon med inntak av alkohol...Stiller meg imidlertid ofte spørsmål omkring .hvor er vennskapsfølelsen / ansvarsfølelsen ein ofte opplevde overfor hverandre som ung i tidligere tider..... blitt av.....Gjekk ein på fest nachspiel tidligere,så opplevde ein oftast at ein eller to personer tok ansvar å holde seg såpass edru at dei kunne "vokte " over at venner......Det virket helt uhørt å la en jente gå hjem alene på byen uten følge,eller ein blei enig om å ga saman om å leie en drosje,elletr få bekjente til å hente oss..... Skjønner ikke helt hvor du vil hen. Personlig ble jeg voldtektsoffer etter at jeg var på en jobbfest der jeg ble litt for full. Jeg hadde gitt klar beskjed til både sjefen og andre kolleger på forhånd om at jeg ikke ønsket å ha sex med noen, men at jeg fort kunne bli for full da jeg manglet en hel rekke med vitaminer og mineraler på tidspunktet. Kunne jeg ha spolt tilbake tiden ville jeg heller gjort det, enn å ha forårsaket meg selv all den smerten og usikkerheten voldtekten har ført med seg i ettertid. Jeg stolte på menneskene jeg var sammen med, men de skuffet meg. Til den grad at sjefen min fortsatt ikke tar telefonen når jeg ringer for å be om referanser, selv om jeg vet at hun tar telefoner fra mine tidligere kolleger. Jeg har aldri følt noen tillit eller vennskapsfølelse til menneskene som lot dette skje i ettertid, til tross for at jeg tar ansvaret for selve handlingen selv. Men de visste at jeg ikke ønsket det og hadde bedd dem om å forhindre det dersom de hadde muligheten. Deres "feil" har endt i åtte år med angst og depresjon og kraftig medisinering for min del, og det faktum at de ikke besvarer mine samtaler, dersom de finner sted minutter innenfor andres samtaler, forteller meg at de angrer, men ikke ønsker å være delaktige i konsekvensene. Anonymkode: b919a...8bb 1
Djungelvrål Skrevet 10. august 2016 #22 Skrevet 10. august 2016 7 timer siden, LittleBabyBlue skrev: Studien fra 2014 viste at like mange eldre som yngre hadde opplevd voldtekt før 18, så nei ting har ikke blitt verre. Det triste er at ting ikke har blitt bedre. Det kommer til å bli verre....i Sverige er det nå 16 voldtekter pr dag som er utført av innvandre/asylsøkere. Har ikke kilder, var noen jeg jobber med som hadde lest det. 1
Gjest Edorf Skrevet 10. august 2016 #23 Skrevet 10. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt hvor du vil hen. Personlig ble jeg voldtektsoffer etter at jeg var på en jobbfest der jeg ble litt for full. Jeg hadde gitt klar beskjed til både sjefen og andre kolleger på forhånd om at jeg ikke ønsket å ha sex med noen, men at jeg fort kunne bli for full da jeg manglet en hel rekke med vitaminer og mineraler på tidspunktet. Kunne jeg ha spolt tilbake tiden ville jeg heller gjort det, enn å ha forårsaket meg selv all den smerten og usikkerheten voldtekten har ført med seg i ettertid. Jeg stolte på menneskene jeg var sammen med, men de skuffet meg. Til den grad at sjefen min fortsatt ikke tar telefonen når jeg ringer for å be om referanser, selv om jeg vet at hun tar telefoner fra mine tidligere kolleger. Jeg har aldri følt noen tillit eller vennskapsfølelse til menneskene som lot dette skje i ettertid, til tross for at jeg tar ansvaret for selve handlingen selv. Men de visste at jeg ikke ønsket det og hadde bedd dem om å forhindre det dersom de hadde muligheten. Deres "feil" har endt i åtte år med angst og depresjon og kraftig medisinering for min del, og det faktum at de ikke besvarer mine samtaler, dersom de finner sted minutter innenfor andres samtaler, forteller meg at de angrer, men ikke ønsker å være delaktige i konsekvensene. Anonymkode: b919a...8bb Virker no uklart omstendighetene omkring det du hevder endte med voldtekt....Først går du til sjefen og seier at du ikkje ønsket å ha sex med noen,men at du fort kan bli for full....Mange overgrep skjer i forbindelse med for høyt inntak av alkohol,men det er i seg sjølv selvsagt ingen unnskyldning for å forgripe seg på andre..Kanskje burde du avstå eller begrense inntaket av alkohol,når du viste på forhånd at du kunne bli for full.....Dersom du blei voldtatt på firmafest,så er det i seg sjølv et allvorleg hendelse som du burde ta opp med din tillitsvalgte....Er du på jobbfest / firmafest,så har du rettigheter som om du var på jobb....Kanskje mange som ikkje er klar over dette....
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #24 Skrevet 10. august 2016 For de fleste mennesker er det ubehagelig å se andre lide. Det er også forskjell på å se folk lide på TV vs virkeligheten. De fleste menn hadde ikke klart å gjennomføre noe så grusomt mot et annet menneske, med mindre livet deres stod på spill e.l. På samme måte ville ikke de fleste mennesker klare å sage av foten til et våkent, bevisst menneske. Det hadde vært psykisk tortur for begge parter Dette er en av grunnene til at mennesker som voldtar og misbruker er noe særdeles urovekkende. De mangler denne type medfølelse for andres lidelse, de kan se andre lide og fortsatt ha deilig sex. Det er en mangel på medfølelse som også vil gjøre at personen syns det er ok å oppføre seg dårlig mot andre mennesker generelt om den føler for det. En voldteksperson er ikke bare en som voldtar, den er et gjennomsyret dårlig menneske som er en plage for mange i livet dets. Akkurat slik en løgner ikke bare lyver til en person, han lyver til de fleste eller alle Anonymkode: 15b3d...334 5
Gjest HarryDotter Skrevet 10. august 2016 #25 Skrevet 10. august 2016 (endret) Det er nettopp her så mange kvinner bommer grovt i debatten om voldtekt. Allt dreier seg om kvinner som blir voldtatt, og at MENN må få nye holdninger og at MENN må skjerpe seg osv. Missforstå meg riktig nå, kvinner er mest utsatt for voldtekt og bare tanken på at kvinner opplever det og ikke blir trodd av rettsvesenet, er en stor skam!!! Men hva med å få fokuset over på fellesbegrepet SEKSUELLE OVERGREP? Visste du at dersom du medregner fengselsovergrep, så er det flere menn som blir voldtatt i året, enn det er kvinner? Hvorfor er det ingen som hyler høyt om det? Hvor er demonstrasjonstogene? Hvor er kvinnene som krever stans av voldtekt nå? Se link http://byavisa.no/2014/03/14/kvinner-som-voldtar-menn-store-morketall/ Det eneste en så ensporet debatt fører til, er at de oppegående, normale mannfolka som burde og ønsker å forsvare dere og hjelpe dere, tvert imot viser forakt for måten debatten håndteres på og havner på motsatt side av den. Det blir "dere mot oss" mentalitet, når det generaliseres så til de grader! Det må ingen holdningsendring eller kampanje til for å få slutt på voldtekt. Voldtekter har eksistert så lenge menneske har fantes, og det vil fortsette så lenge det bor mennesker på planeten jorden. Man kan ikke endre holdninger hos en syk, skadet person som ikke føler empati eller evner å forstå at det å dope ned eller skjenke kvinner fulle og ha samleie med dem i bevistløs tilstand, er klin kaklende galt! DERFOR er det så mye fokus på hva vi alle kan gjøre for å minske sjansen for at det skal skje. Tror noen virkelig at det kan senke mordstatistikken dersom vi bærer armbånd med "å myrde er ikke ok! Vær en gentleman og bry deg om dine medmennesker"?!? Tror dere det vil bli sterkt redusert antall tyveri og ran dersom vi alle holder hender og bærer faner med slagord "Slutt å stjel! Det er galt!" (facepalm!) Fokuset bør være på at man bør ha med seg en venn i potensielle farlige situasjoner, slik at man kan passe på hverandre. Sørge for at kompisen ikke drikker seg sanseløs og voldtar. Sørge for at veninnen aldri er sørpe full på ett rom alene med en fremmed mann. Sørge for at man ikke lar en veninne gå aleine hjem fra fest. Sørge for at venner ikke tar dop osv osv osv. Tragikomisk egentlig. I nesten alle situasjoner i livet er vi mennesker så utrolig nøye med å beskytte oss og ta forhåndsregler. Skal vi ut i båt tar vi på oss redningsvest. Skal vi ut å fly eller kjøre bil, tar vi selvsagt på oss belte. Er det kaldt ute tar vi på oss godt med klær. Regner det tar vi på oss regnfrakk eller har med paraply. MEN når det gis tips eller råd til hvordan man kan minske sjansen for å bli voldtatt, blir det ett rabalder uten sidestykke, med horder av illsinte kvinner som hetser forslagene og personene som gir rådene. Å råde kvinner til tiltak som kan hjelpe dem å minske sjansen for overgrep er IKKE det samme som støtte voldtektsmannen!!! Straff for voldtekt burde bli multiplisert med 5 etter min mening. Og vi burde sammen få større fokus på at seksuelle overgrep skjer med begge kjønn. Ryddet for svar til slettet innlegg - Pavilion, mod Endret 18. august 2016 av Pavilion
Gjest HarryDotter Skrevet 10. august 2016 #26 Skrevet 10. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er at noen menn, ikke alle, og ikke flertallet, har en tendens til å skrike ut "ikke alle menn!" så fort en kvinne nevner noe en mann har gjort mot henne. Det blir mer viktig for de å poengtere at ikke menn gjør slik, noe de selvfølgelig ikke gjør, enn det blir å vise sympati for offeret. De skal på død og liv få saken til å handle om seg selv og om at de er slik. Anonymkode: 01662...0b8 Første regel om man vil føre en sivilisert, rolig og fornuftig debatt med noen, er å ikke anklage dem for noe grovt når man såvidt har åpnet kjeften. Da vil man automatisk få en motdebatant som blir irritert, havner i forsvarsposisjon og som ønsker å slå tilbake med samme mynt. Dere kvinner er akkutat like når det kommer til kvinnesensitive temaer. Åpner man dermed med forståelse og litt åpenhet for andres synspunkt i debatten, vil man finne felleskap og gjensidig respekt. Jeg tipper menn generellt er så potte j*** lei av å få skylden for allt vondt i denne verden, at de sprekker snart. Man får ingen på lag med seg ved å skjelle dem ut eller ved å anklage dem for det groveste man kan finne. Tvert imot.
LittleBabyBlue Skrevet 11. august 2016 #27 Skrevet 11. august 2016 Vil påstå at den største andelen av menn ikke voldtar, men nå er det nå slik at den største andelen av overgripere faktisk er menn. Da har det faktisk noe for seg å rette kampanjene mot menn. Nå ser ikke jeg på menn som fienden, men ser på gode menn som den beste allierte i kampen mot overgrep og dårlige holdninger. Fengselsovergrep er forresten et amerikansk fenomen, ikke et norskt. Anser det derfor ikke som relevant i forhold til norske overgrep.
Gjest Jan-Andre Skrevet 11. august 2016 #28 Skrevet 11. august 2016 7 timer siden, HarryDotter skrev: Man kan ikke endre holdninger hos en syk, skadet person som ikke føler empati eller evner å forstå at det å dope ned eller skjenke kvinner fulle og ha samleie med dem i bevistløs tilstand, er klin kaklende galt! Selv hadde jeg akkurat tenkt meg ut og voldta litt nå, men så leste jeg her at det ikke er en så fin ting å gjøre. Så nå blir det ingen voldtekt allikevel. Og det beviser jo nettopp hvor viktig det er med holdningsskapende arbeid i forhold til den voldtektskulturen vi lever i.
Majott Skrevet 11. august 2016 #29 Skrevet 11. august 2016 Den 10.8.2016 at 10.47, Edorf skrev: Hemsedalssaken har etterhvert fått bred omtale i media,og ser ingen grunn til å kommentere den nærmere her.....I kjølevannet av denne saken har mange kvinner imidlertid etterhvert stått frem,og fortalt offentleg om opplevelser dei har blitt utsatt for,men mange har verget seg for å anmelde forhold som dei opplagt har ansett for voldtekt.....Menn må sjølvsagt lære seg å ta "ta eit Nei for eit Nei",og det er synd at dei fleste overgrepssaker skjer iforbindelse med inntak av alkohol...Det er pussigt å sjå hvordan personligheten hos mange blir totalt endret ved inntak av alkohol,og ein ofte foretar seg dumme ting,som ein ellers ikkje villa gjordt i edru tilstand....Politiet hevder,og at mange overgrepssaker er kompliserte som en følge kombinasjon med inntak av alkohol...Stiller meg imidlertid ofte spørsmål omkring .hvor er vennskapsfølelsen / ansvarsfølelsen ein ofte opplevde overfor hverandre som ung i tidligere tider..... blitt av.....Gjekk ein på fest nachspiel tidligere,så opplevde ein oftast at ein eller to personer tok ansvar å holde seg såpass edru at dei kunne "vokte " over at venner......Det virket helt uhørt å la en jente gå hjem alene på byen uten følge,eller ein blei enig om å ga saman om å leie en drosje,elletr få bekjente til å hente oss..... Er faktisk enig i at det var bedre før. Jeg var på mange fester og nachspiel i min hjembygd, og det skjedde aldri (som jeg vet) at noen gikk over streken. Selv om vi av og til festet med folk vi ikke kjente, og folk som var kjent for å være litt ville i fylla. Alle kjente alle, og det hadde fort blitt hørt om noen hadde blitt voldtatt. På bygda festet vi også med folk som var langt eldre enn oss. Men jeg har aldri vært i nærheten av å bli voldtatt, eller i hele tatt å føle meg utrygg. Så noe må ha skjedd i samfunnet i løpet av disse årene. Eller jeg og mine venninner traff bare ok folk, selv om mange brukte både narkotika og var litt for glade i alkohol. Vi opplevde å bli tatt vare på, selv om vi dumpet innom nachspiel der vi ikke kjente mange.
Majott Skrevet 11. august 2016 #30 Skrevet 11. august 2016 11 timer siden, HarryDotter skrev: Men tråden har da ingenting med at "alle menn er potensielle voldtekstsmenn" heller, slik AB rabler om, har den? Det er nettopp her så mange kvinner bommer grovt i debatten om voldtekt. Allt dreier seg om kvinner som blir voldtatt, og at MENN må få nye holdninger og at MENN må skjerpe seg osv. Missforstå meg riktig nå, kvinner er mest utsatt for voldtekt og bare tanken på at kvinner opplever det og ikke blir trodd av rettsvesenet, er en stor skam!!! Men hva med å få fokuset over på fellesbegrepet SEKSUELLE OVERGREP? Visste du at dersom du medregner fengselsovergrep, så er det flere menn som blir voldtatt i året, enn det er kvinner? Hvorfor er det ingen som hyler høyt om det? Hvor er demonstrasjonstogene? Hvor er kvinnene som krever stans av voldtekt nå? Se link http://byavisa.no/2014/03/14/kvinner-som-voldtar-menn-store-morketall/ Det eneste en så ensporet debatt fører til, er at de oppegående, normale mannfolka som burde og ønsker å forsvare dere og hjelpe dere, tvert imot viser forakt for måten debatten håndteres på og havner på motsatt side av den. Det blir "dere mot oss" mentalitet, når det generaliseres så til de grader! Det må ingen holdningsendring eller kampanje til for å få slutt på voldtekt. Voldtekter har eksistert så lenge menneske har fantes, og det vil fortsette så lenge det bor mennesker på planeten jorden. Man kan ikke endre holdninger hos en syk, skadet person som ikke føler empati eller evner å forstå at det å dope ned eller skjenke kvinner fulle og ha samleie med dem i bevistløs tilstand, er klin kaklende galt! DERFOR er det så mye fokus på hva vi alle kan gjøre for å minske sjansen for at det skal skje. Tror noen virkelig at det kan senke mordstatistikken dersom vi bærer armbånd med "å myrde er ikke ok! Vær en gentleman og bry deg om dine medmennesker"?!? Tror dere det vil bli sterkt redusert antall tyveri og ran dersom vi alle holder hender og bærer faner med slagord "Slutt å stjel! Det er galt!" (facepalm!) Fokuset bør være på at man bør ha med seg en venn i potensielle farlige situasjoner, slik at man kan passe på hverandre. Sørge for at kompisen ikke drikker seg sanseløs og voldtar. Sørge for at veninnen aldri er sørpe full på ett rom alene med en fremmed mann. Sørge for at man ikke lar en veninne gå aleine hjem fra fest. Sørge for at venner ikke tar dop osv osv osv. Tragikomisk egentlig. I nesten alle situasjoner i livet er vi mennesker så utrolig nøye med å beskytte oss og ta forhåndsregler. Skal vi ut i båt tar vi på oss redningsvest. Skal vi ut å fly eller kjøre bil, tar vi selvsagt på oss belte. Er det kaldt ute tar vi på oss godt med klær. Regner det tar vi på oss regnfrakk eller har med paraply. MEN når det gis tips eller råd til hvordan man kan minske sjansen for å bli voldtatt, blir det ett rabalder uten sidestykke, med horder av illsinte kvinner som hetser forslagene og personene som gir rådene. Å råde kvinner til tiltak som kan hjelpe dem å minske sjansen for overgrep er IKKE det samme som støtte voldtektsmannen!!! Straff for voldtekt burde bli multiplisert med 5 etter min mening. Og vi burde sammen få større fokus på at seksuelle overgrep skjer med begge kjønn. Godt innlegg!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #31 Skrevet 11. august 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia er at noen menn, ikke alle, og ikke flertallet, har en tendens til å skrike ut "ikke alle menn!" så fort en kvinne nevner noe en mann har gjort mot henne. Det blir mer viktig for de å poengtere at ikke menn gjør slik, noe de selvfølgelig ikke gjør, enn det blir å vise sympati for offeret. De skal på død og liv få saken til å handle om seg selv og om at de er slik. Anonymkode: 01662...0b8 Det er vel de samme her på forumet som skriker ut "ikke meg!!" hver gang man kommer med en generalisering det. Og da er det jo det meste naturlige i verden at man ikke kan generalisere slik. Anonymkode: 5ab57...e11 1
Fredsmegleren Skrevet 11. august 2016 #32 Skrevet 11. august 2016 De fleste menn voldtar ikke kvinner og de fleste kvinner voldtar heller ikke menn, likevel er det lurt å ta forhåndsregler når man er ute på fest/byen og møter ukjente. Det er vel noe alle må være enige i 4
Gjest Edorf Skrevet 11. august 2016 #33 Skrevet 11. august 2016 21 timer siden, Edorf skrev: Virker no uklart omstendighetene omkring det du hevder endte med voldtekt....Først går du til sjefen og seier at du ikkje ønsket å ha sex med noen,men at du fort kan bli for full....Mange overgrep skjer i forbindelse med for høyt inntak av alkohol,men det er i seg sjølv selvsagt ingen unnskyldning for å forgripe seg på andre..Kanskje burde du avstå eller begrense inntaket av alkohol,når du viste på forhånd at du kunne bli for full.....Dersom du blei voldtatt på firmafest,så er det i seg sjølv et allvorleg hendelse som du burde ta opp med din tillitsvalgte....Er du på jobbfest / firmafest,så har du rettigheter som om du var på jobb....Kanskje mange som ikkje er klar over dette.... PS ! ....."Mange overgrep skjer ofte i forbindelse med høyt inntak av alkohol.....Det er i seg sjølv selvsagt ingen unnskyldning for at ein kan ha ...."rett å forgripe" ... seg på andre".......
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #34 Skrevet 11. august 2016 må bare si jeg syns dette med voldtekt er en utrolig å lei sak både for kvinner og menn. Når det er sagt så vil jeg også si at de aller fleste menn ville forsvart en kvinne i nød med sitt liv som innsatts, det kan nesten virke som enkelte kvinner tror at alle menn er farlige,dette er ikke tilfelle. Anonymkode: 3648c...6aa
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #35 Skrevet 11. august 2016 riktig, de fleste menn voldtar ikke. Jeg ble voldtatt i fylla i tyrkia, hele baren planla hele greia og lurte meg, så etter det trodde jeg menn VIL at du skal være omtrent "blækka" under sex, men opp levde å da bli geleidet hjem av gutter når jeg var nærmest blækka i ettertid, de voldtok meg ikke, de faktisk avsluttet sexen og sørget for at jeg kom meg trygt hjem. Slik lærte jeg at gutter ønsker deg våken og delaktig, det er det som er det normale. Anonymkode: a792b...b35
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #36 Skrevet 11. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: riktig, de fleste menn voldtar ikke. Jeg ble voldtatt i fylla i tyrkia, hele baren planla hele greia og lurte meg, så etter det trodde jeg menn VIL at du skal være omtrent "blækka" under sex, men opp levde å da bli geleidet hjem av gutter når jeg var nærmest blækka i ettertid, de voldtok meg ikke, de faktisk avsluttet sexen og sørget for at jeg kom meg trygt hjem. Slik lærte jeg at gutter ønsker deg våken og delaktig, det er det som er det normale. Anonymkode: a792b...b35 rettelse, de hadde ikke sex med meg når jeg sluknet, Anonymkode: a792b...b35
Gjest Edorf Skrevet 11. august 2016 #37 Skrevet 11. august 2016 Den 10.8.2016 at 10.47, Edorf skrev: Hemsedalssaken har etterhvert fått bred omtale i media,og ser ingen grunn til å kommentere den nærmere her.....I kjølevannet av denne saken har mange kvinner imidlertid etterhvert stått frem,og fortalt offentleg om opplevelser dei har blitt utsatt for,men mange har verget seg for å anmelde forhold som dei opplagt har ansett for voldtekt.....Menn må sjølvsagt lære seg å ta "ta eit Nei for eit Nei",og det er synd at dei fleste overgrepssaker skjer iforbindelse med inntak av alkohol...Det er pussigt å sjå hvordan personligheten hos mange blir totalt endret ved inntak av alkohol,og ein ofte foretar seg dumme ting,som ein ellers ikkje villa gjordt i edru tilstand....Politiet hevder,og at mange overgrepssaker er kompliserte som en følge kombinasjon med inntak av alkohol...Stiller meg imidlertid ofte spørsmål omkring .hvor er vennskapsfølelsen / ansvarsfølelsen ein ofte opplevde overfor hverandre som ung i tidligere tider..... blitt av.....Gjekk ein på fest nachspiel tidligere,så opplevde ein oftast at ein eller to personer tok ansvar å holde seg såpass edru at dei kunne "vokte " over at venner......Det virket helt uhørt å la en jente gå hjem alene på byen uten følge,eller ein blei enig om å ga saman om å leie en drosje,elletr få bekjente til å hente oss..... Min holdning har bestandig vert at menn må ikkje behandle jenter / kvinner som en slags bruksgjennstand "bruk og kast"....Samfunnet har endret seg mye siste 30-40 årene,både på godt og vondt......Det var utvilsamt bedre samhold,og dei fleste kjente hverandre når ein gjekk på bygdafest o.l.....Ja, det var overgrep tidlegere også,men da var det oftast "heile bygda" som kjente både overgriper og offer.....Tidligere så opplevde eg at dei som virkeleg var venner sviktet deg aldri....Dei som oppførte seg som en "drittsekk" fekk ofte behandling som ein "drittsekk".......Utgangspunktet mitt idag er som følger:....Ein kan ikkje lenger feste sin " LIT til ein einaste person ......"før " det motsatte er bevist ! !
Mari Y Skrevet 11. august 2016 #38 Skrevet 11. august 2016 Den 10.8.2016 at 11.19, AnonymBruker skrev: Alle menn er potensielle voldtektsforbrytere. Anonymkode: c690c...bb1 Nei.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #39 Skrevet 11. august 2016 2 timer siden, Edorf skrev: Eg vil bare minne deg om at KG har sine rettningslinjer for personværn her som ein bør forholde seg til........For alt eg veit,så kan dette vera en oppdiktet historie.....Skal ein få klarlagt fakta og "omstendighetene" omkring eit overgrep.....Så bør det vera Politiet sin oppgave.......Ikkje noko ein diskuterer her...! ! !......Ellers så må du gjerne fortsette å snakke å skrive så mye du vil... Selv de verste gutta med nick som om holder på i de trådene om hemsedal saken har vett nok til å bare si "Beklager at du opplevd det" Thats it, ikke stille spørsmål om voldekten eller gi råd på hva de kunne gjøre bedre og holder seg unna trådene til voldekts offere. Men det sier jo litt når du setter temaet på Samliv og kjærligshetsliv.. Anonymkode: 0a0c0...85a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #40 Skrevet 11. august 2016 22 timer siden, HarryDotter skrev: Første regel om man vil føre en sivilisert, rolig og fornuftig debatt med noen, er å ikke anklage dem for noe grovt når man såvidt har åpnet kjeften. Da vil man automatisk få en motdebatant som blir irritert, havner i forsvarsposisjon og som ønsker å slå tilbake med samme mynt. Dere kvinner er akkutat like når det kommer til kvinnesensitive temaer. Åpner man dermed med forståelse og litt åpenhet for andres synspunkt i debatten, vil man finne felleskap og gjensidig respekt. Jeg tipper menn generellt er så potte j*** lei av å få skylden for allt vondt i denne verden, at de sprekker snart. Man får ingen på lag med seg ved å skjelle dem ut eller ved å anklage dem for det groveste man kan finne. Tvert imot. ja, for menn(spesielt hvis du ser i ethvert kommentarfelt) legger jo ikke all skyld for hva som skjer i verden, på kvinner? Kanskje det bare er kvinner som er dritt lei, og nå vil ha litt *hevn*? Ellers forstår jeg ikke helt greia, men hvorfor en hel gruppe skal dømmes utifra et individ sin handling. Men det er et eller annet med KG. Det bare er sånn her. Enten er det sort, eller så er det hvitt. Anonymkode: 6078b...c55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå