Gå til innhold

Hvordan kommer jeg meg ut av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En fyr jeg hadde et ONS med for nærmere 8 år siden har nå tatt kontakt. Jeg var etter dette i et forhold i 5 år og han sier han har ventet på meg. 

Jeg forsøker egentlig å overse han. Er ikke interessert og han er ikke min type overhode. Har hatt han som venn på Facebook lenge, vi har felles bekjente. Vi har ikke snakket noe særlig, bare slike "hva gjør du" mld, alltid han som skriver og jeg svarer kort for ikke å være uhøflig. Han sier han er nervøs rundt meg og viser tegn på å være interessert. Han liker alle statusene mine på FB og kommenterer ofte. Jeg overser mye av det han skriver og håper vel han skulle ta hintet.

Så plutselig får jeg en mld fra han på Face om jeg vil bli med han på tur! Typ tur som involverer fly og tog. Har ikke åpnet mld for vil ikke at han skal se at jeg har sett den....er 2 dager siden jeg fikk den da. Jeg vil jo ikke virke frekk men... Syntes det var litt drøyt. De fleste begynner vel med en kopp kaffe eller noe. Ikke det at jeg vil det heller.

Hjelp?

Anonymkode: 49c1c...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv at du ikke er interessert, verken i han eller turen. Enkelt og greit. Mye enklere for han også å slutte å tenke på deg om han får en klar avvisning.

Anonymkode: 4f92b...258

• Liker 4
Skrevet

Mange kvinner er dessverre livredde for å såre andre, og går heller til grunne selv enn å bryte en forventing om å være snill. Uvisst av hvilken grunn, men trolig er det en (u)kultur som råder.

Si i fra at du ikke ønsker noe kontakt med han. Har du først gitt en slik beskjed kan du ignorere alle henvendelser. Og slutter han ikke da heller så kan du få hjelp av politiet.

Vær ikke redd for eventuelle sosiale konsekvenser av dette. Alt er bedre enn å la han få en så stor innvirkning på livet ditt.

Anonymkode: 95f76...041

Skrevet

Du svarer bare kort, vennlig og bestemt at det er du ikke interessert i. Ikke unnskyld deg, det har du ingen grunn til. Mye lettere for din del, og hans, jo tydeligere du er. En avvisning er livets realitet, ikke noe slemt i det overhodet.

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre at du avviser på en høflig måte. Dersom han "skaper" seg, så vær bestemt og i verste fall, slett/blokker han fra Facebook.

Skrevet

Ok, jeg får prøve....😉🙂 ts

Anonymkode: 49c1c...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...