Gå til innhold

Brukt laptop, priser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker kjøpe laptop, enten Macintosh eller sannsynligvis pc...

Skal bruke den til skrivearbeid, og surfing på nettet.

Hva må jeg gi for en slik sak, og hva kan jeg forvente å få for pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar, kaffegjesten.

Men jeg vil helst ikke ha "noe rart" da, selv om jeg vet det er mye rart å få tak i, det var liksom det jeg skulle unngå...

Jeg tenkte mer på hva jeg kan forvente å få for pengene (f.eks. 5000 kroner), ytelse osv. Og hva jeg kan forvente å få om jeg går opp en tusenlapp, eller ned en tusenlapp... (hvor går grensa for et noenlunde godt kjøp, slik at jeg kan surfe på nett, uten at den ikke klarer laste ned bilder raskt nok osv.) I tillegg bør den kunne kobles til et digitalt kamera... (helst...)

Får titte på linkene når jeg får tid, sitter og stresser med helt andre ting nå...og var så optimistisk og distre, at jeg trodde noen kunne fortelle meg hva jeg kan forvente å få til den og den prisen...

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Det er ikke så enkelt - noen laptoper er rå på den ene, andre på noe annet. Det spørs jo hva du skal bruke den til, hva den trenger å ha, ikke minst alder osv. Flere av linkene jeg gav deg gir også garanti på brukte laptoper/pc'er - og det kan jo være lurt og tenke på.

Skrevet

Jo da, takk for linkene, har så vidt tittet innom de og lagret de på favoritter...

Men hva jeg skal bruke den til... ikke til spill, men gjerne bildebehandling (men det går vel ut på ett kanskje...)

Det viktigste er at den klarer å lose meg inn på internett og ikke har en kapasitet på 2 gigabyte, liksom...

Og helst bør skjermen være ok, ikke stråle for mye (men jeg kan ikke termologien...)

Og har ikke batteriet blitt ganske utmagret etter par år på de fleste laptoper, slik at jeg må kjøpe det i tillegg?

Eh... kaffe ja, det er jo ettermiddag...

Skrevet

Til bildebehandling trenger du masse RAM, og helst en god del internminne på skjermkort også. Kommer egentlig an på hvor tung bildebehandling det er snakk om. Men så har du iallfall en pekepinn :)

Jeg tror ikke det er så uvanlig med 40 GB harddisk på bærbare pc-er. Litt ettersom hvor gammel den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...