Gå til innhold

Å reise langt med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en reiseglad mamma med to små gutter under 3 år. Gleder meg til vi kan reise til f eks USA og Australia med dem, noe meg og min mann knapt kan vente med å gjøre. Så jeg lurer på her om noen har erfaring med hvor store barna bør være før vi begir oss på slike reiser? Når kan vi tidligst dra? Tenker på lang flytur osv.

Anonymkode: e7fca...286

Skrevet

Jeg reiste til Sør Afrika alene med to barn på 2 og 5 år. Tok omtrent et døgn fra vi dro hjemmefra til vi kom frem der nede. Gikk helt strålende. Ikke noe issue. Det kommer ikke an på alderen, slik jeg ser det, men hvordan barna er og hva de takler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg reiste til Sør Afrika alene med to barn på 2 og 5 år. Tok omtrent et døgn fra vi dro hjemmefra til vi kom frem der nede. Gikk helt strålende. Ikke noe issue. Det kommer ikke an på alderen, slik jeg ser det, men hvordan barna er og hva de takler.

Så tøft gjort! Og Sør Afrika er jo helt nydelig, har vært der  selv og tar gjerne med barna dit en gang! Jeg tenker vel at når minstemann er blitt 2-3 år så bør det gå greit å reise litt langt, men spørs hvor aktiv han blir- er foreløpig baby..

Følte du det var trygt å være der med barn forresten? Jeg følte meg trygg, men da var jeg ung og fri og hadde bare meg selv å tenke på. Har blitt så bekymret etter jeg barn, men har ikke lyst til å la det hindre oss i å reise til spennende steder.

Anonymkode: e7fca...286

Skrevet

Det er jo lenge siden nå, men det var en del uroligheter rundt om. Men vi holdt oss i Cape Town, skaffet en privat taxisjåfør som kjørte oss dit vi ville. Opplevde det som helt trygt.

Skrevet

Det kommer helt an på ungene, og hvordan de takler å sitte i ro mange timer. Vår yngste kunne være med til Asia da hun var fire, da hadde hun tålmodighet nok. Mens eldstemann ikke hadde ro i ræva før han var sju til en slik reise. Før det gikk turene i Skandinavia, Europa og en "prøvetur" til Egypt.

Skrevet

Som de andre skriver, helt avhengig av hvordan barna er og hvordan de voksne takler barna. 

Vi var i USA for kort tid siden med tre barn under to år. Kunsstykket er å få dem til å sove i passe doser slik at de snur døgnet etter klokka når du reiser, særlig på hjemveien. Og å gjøre ting i barna tempo når dere er kommet frem, ikke flakse så mye rundt om kring med små barn.

Anonymkode: 32864...763

Skrevet

Jeg har reist mye over atlanteren med mine barn da vi bor i USA. 

Så lenge barna er vant med å fly og ikke blit for gira og nysgjerrig på alt som skjer så går det som regel bra. Alle mine tre sover stort sett gjennom flyturen. Bruker å passa på å vekke dem før landing slik at de får i seg mat og sånn (mine blir lett urolig og grinete av kø til f.eks. passkontroll). 

For min del er det flyplassen som er den verste tiden. på flyet er det så rolig, men ungene blir veldig gira og nysgjerrige av alt liv og røre. Når barna passerte fire år - jeg har tre og yngstemann er fire nå, så ble det mye lettere fordi de har blitt flinkere til å underholde seg med spill, video osv. Da sitter de i ro slik at jeg og mannen kan dele oss, gå på do, kjøpe matpakke til flyet osv. 

Anonymkode: 8b317...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...