Gå til innhold

Bekymringsmelding til BV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt en bekymringsmelding til BV for noen uker siden. Idag fikk jeg vite at dama jeg har meldt, har fått utlevert rapport som viser i sin helhet alt som ble sagt i samtalen. De har ført opp mitt navn øverst i rapporten. Jeg er veldig overrasket over at Bv jobber slik. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å være anonym, men reagerer på at jeg ikke ble spurt om jeg ønsket å være det. Iallfall når de rapporterer videre hvert ord jeg har sagt, til hun det  gjelder. Slike ting syns jeg Bv burde opplyst meg om. De hadde i tillegg  misforstått en del ting jeg har sagt, og jeg reagerer på at jeg ikke fikk lese rapporten før den ble sendt. For det var uheldig at det sto slik det gjorde. Jeg fikk se rapporten fordi far viste meg den, han hadde også fått kopi. Er dette vanlig prosedyre av Bv?

Anonymkode: 76d00...32e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig prosedyre. Om man ønsker å være anonym må man ringe med skjult nummer og si at man vil være anonym. Enig i at barnevernet burde opplyse mer om hvordan å gå frem.

Anonymkode: e3498...451

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gitt en bekymringsmelding til BV for noen uker siden. Idag fikk jeg vite at dama jeg har meldt, har fått utlevert rapport som viser i sin helhet alt som ble sagt i samtalen. De har ført opp mitt navn øverst i rapporten. Jeg er veldig overrasket over at Bv jobber slik. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å være anonym, men reagerer på at jeg ikke ble spurt om jeg ønsket å være det. Iallfall når de rapporterer videre hvert ord jeg har sagt, til hun det  gjelder. Slike ting syns jeg Bv burde opplyst meg om. De hadde i tillegg  misforstått en del ting jeg har sagt, og jeg reagerer på at jeg ikke fikk lese rapporten før den ble sendt. For det var uheldig at det sto slik det gjorde. Jeg fikk se rapporten fordi far viste meg den, han hadde også fått kopi. Er dette vanlig prosedyre av Bv?

Dette r helt normalt og akkurat slikmdet sakl gjøres. Særlig ommdu ikke har gitt uttrykkelig beskjed om at du vil være anonym og ikke har opplyst dem om ditt navn, ved å høflig pressentere deg. 

Den som er meldt skal vite hva hun er meldt for, og skulle kunne forsvare seg og forklare seg. Akkurat som om noen melder deg til politiet for noe. Dette har jeg og skrevet i riktig mange tråder her på forumet. 

Anonymkode: 5c9e7...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bv burde virkelig opplyse om rutiner videre når en person går til det steg å melde bekymring. Det er et stort steg å gå, for de aller fleste. Er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Når jeg nå får se rapporten, med feilsiteringer, angrer jeg, for det blir dobbel påkjenning. Jeg hadde for øvrig selv opplyst dama jeg meldte inn, om at jeg hadde lagt inn bekymring på henne til Bv, men tanken var ikke at hun skulle se hvert ord jeg hadde sagt, i tillegg m feil i teksten. Kjenner det vil sitte langt inne å kontakte Bv ved senere anledning. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bv burde virkelig opplyse om rutiner videre når en person går til det steg å melde bekymring. Det er et stort steg å gå, for de aller fleste. Er noe av det vanskeligste jeg har gjort. Når jeg nå får se rapporten, med feilsiteringer, angrer jeg, for det blir dobbel påkjenning. Jeg hadde for øvrig selv opplyst dama jeg meldte inn, om at jeg hadde lagt inn bekymring på henne til Bv, men tanken var ikke at hun skulle se hvert ord jeg hadde sagt, i tillegg m feil i teksten. Kjenner det vil sitte langt inne å kontakte Bv ved senere anledning. TS

Jeg tviler sterk på at det du skriver her er hele sannheten. Fordi bv er forpliktet til; 1. Å innformere deg om prosedyrer. 2. Leser opp hva de har skrevet og ber deg godkjenne det de har skrevet og dobbeltsjekker at de har fått med seg de viktige tingene. En "glipp" i deres prosedyrer og rutiner kan jeg gå med på men ikke flere, det gjør fortellingen din suspekt. Bv har både rutiner, prosedyrer og  instruks å jobbe etter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler sterk på at det du skriver her er hele sannheten. Fordi bv er forpliktet til; 1. Å innformere deg om prosedyrer. 2. Leser opp hva de har skrevet og ber deg godkjenne det de har skrevet og dobbeltsjekker at de har fått med seg de viktige tingene. En "glipp" i deres prosedyrer og rutiner kan jeg gå med på men ikke flere, det gjør fortellingen din suspekt. Bv har både rutiner, prosedyrer og  instruks å jobbe etter. 

Du kan tvile så mye du vil fot min del. Bryr meg svært lite. Jeg skriver her inne for å få råd rundt hva som er vanlig ved bekymringsmelding til BV. Ditt svar har null interesse for meg. Så hopp videre til neste tema. TS

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man kontakter Alarmtelefonen for barn og unge, får man i alle fall tilbudt anonymitet. Et forslag er at man kan ringe dem, neste gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring barnevernet igjen, be om utskrift fra bekymringsmeldingen du ringte inn, for du vil sjekke at ting ble oppfattet slik du sa. Så skriver du inn endringer, og sender tilbake. 

Anonymkode: e8e28...9fa

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss...!!! Høres veldig uprofesjonelt og lite pedagogisk ut! 

Overraskende at slike fremgangsmåter brukes i 2016.

Anonymkode: 92eaf...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...