Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt er et rot. Masse småhår rundt ansiktet som står ut i alle retninger som om jeg har fått støt når jeg har håret i hestehale. En god del kruser som kan bli til OK bølger med en mengde hårolje. Jeg kammer bare håret før dusj fordi når jeg kammer det tripler det i størrelse.

Noen som kjenner igjen hårtypen?

Nå har jeg håret i hestehale eller topp 99% av tiden fordi det er lettvint. Jeg gidder bare ha det ned når jeg har rettet det, og det gjøres bare i forbindelse med fest (så 1-2 ganger i mnd, kanskje).

Håret er også langt, fordi jeg innbiller meg at det faller best med litt tyngde. Men jeg har lenge ønsket meg kortere hår. Jeg synes det er veldig fint med skulderlengde/et sted mellom skuldrene og puppene (nå når håret meg til korsryggen), men jeg er redd håret bare blir mer krusete og svært og rotete hvis det får mindre tyngde, og at jeg bare gjør det tungvindt for meg selv med å klippe det fordi jeg må style det mer hver dag og ikke like enkelt kan sette det opp når jeg vil ha det lettvint.

Lurer derfor på om noen som kjenner igjen hårtypen kan si noe om hvilken frisyre de har om hvordan det fungerer for dem? Noen som har prøvd å ha det kortere og synes at det går greit, eller er det dømt til å bli et stort mas og masse arbeid?

Anonymkode: ca368...52d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt ut som mitt hår. Egentlig umulig og håndtere, og jeg har sjelden håret løst. Har nå en lengde som når meg like nedenfor skuldrene. Trives veldig godt med det, for det blir ikke så massivt. Har fortsatt mulighet til å sette det opp, og gjør fortsatt det for det meste. Men jobben med å.tørke /føne/rette er mye lettere og mindre tidkrevende, noe som gjør at jeg oftere orker å rette det. I tillegg er gode produkter alfa og omega når jeg f.eks skal ha hestehale, for å få tynge og mer definerte krøller i stedet for bare krusete hår. 

Anonymkode: cdad0...28e

• Liker 1
Skrevet

Det høres litt ut som mitt hår og bortsett fra at jeg ikke orker å ha det oppsatt en hel dag. Det er så tungt og jeg får vondt i nakke og hodebunn. Jeg føler at ingen hårstrå bør være kortere enn skuldre, men frisøren liker å tynne mye under det øverste laget likevel. Tror det går greit. Resten er mellom pupper og skuldre nå. Jeg har klippet meg temmelig kort (mellom ører og midt på halsen) tre ganger, men angrer hver gang. Det tar heldigvis bare to år før det er langt igjen da, men jeg skulle gjerne funnet noe som funket. Jeg slutter liksom å bry meg om hvordan jeg ser ut når jeg ikke får ordentlig til håret. 

Anonymkode: 3a691...cdd

Skrevet

Har tykt hår, krøller og bølger, samt tørt og krusete en god del av tiden. Håret mitt må klippes godt opp for at det ikke skal samle seg i en tykk klump rundt hodet om det er kortere enn nedenfor skuldrene. Håret krøller seg så enormt opp, så det ser 10-15cm kortere ut enn det faktisk er. Sparer ut håret nå, for lengre og tyngre hår gjør at det blir lettere å håndtere, samt at det legger seg mer i bølger enn ballkrøller. Den virkelige lengden min kommer mer frem da. 

Skrevet

Det som ser penest ut på meg, og dessuten er mest lettstelt, er kort hår med litt lang lugg og sideskill, men det krever jevnlig klipp, og det blir dyrt, så nå har jeg en bob som rekker til kjeven og kraftig tynnet bak. Håret kruser seg, så jeg må bruke rettetang, men det går raskt med en såpass kort klipp. Lengre hår funker ikke hos meg, for det blir altfor tungt - og samtidig krusete, merkelig!

Anonymkode: 3c75b...d06

Skrevet

Hadde sånt hår før, men det har heldigvis roet seg litt ned med årene, så det er ikke like voldsomt. Men å ha litt lengde på hjelper selv nå, da vekten av håret liksom sletter det ut litt. Å ha lag, altså godt oppklipt hår hjelper også(men for gudsskyld gå til en frisør som kan klippe hår med bølger!)

Hvordan tørker du håret ditt TS? Unngå hårføner. Jeg får afro om jeg bruker føner:P Noen sier også at bomullsskjorter er bedre å tørke håret med enn håndduker men merker ikke forskjell selv. For å roe ned mitt eget hår tørker jeg det i en lav hestehale i nakken, og så setter jeg flere hårstrikk nedover halen for å klemme det ned. Får bølger, men i det minste er det mindre krusete. Kan kreatinbehandling være noe? Hører mye positivt om det uten at jeg har turt å prøve selv enda. Du kan i alle fall spørre frisøren din:)

Anonymkode: bb746...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...