AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Akkurat flyttet inn på hybel og her var det kun 1 gammel panelovn! Den bruker lang tid på å varme opp og jeg har en mistanke om at den tapper mye strøm ift. hvor mye varme det egentlig gir. Tips til en effektiv/økonomisk varmovn? Eventuelt tips til noe annet lurt når det gjelder oppvarming på et rom på 15 kvm? Kald klem fra studenten Anonymkode: ccd1f...255
Gjest Mibella Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Har kjøpt en på jula som fungerer veldig bra og er kjapp http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/innendorsklima/oppvarming/varmevifter/straleovn-411122/
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 6 minutter siden, Mibella skrev: Har kjøpt en på jula som fungerer veldig bra og er kjapp http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/innendorsklima/oppvarming/varmevifter/straleovn-411122/ Takk for link! Varmer den opp rundt om i rommet? Anonymkode: ccd1f...255
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Er du seriøs? Hvor bor du? Iskaldt på en så liten hybel allerede? Er leien inkl strøm? Flyttbare ovner er mindre sikre enn panelovner, du kan jo høre med utleier om denne kan kjøpe en panelovn med større effekt. Ovnen tapper ikke mye strøm i forhold til hva den gir av varme. Hadde tenkt mest på brannsikkerhet når jeg valgte ovn. Anonymkode: 06b39...8bd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Panelovn er tryggest. I dag lager de også ganske fine varmeovner (hvis det har noe å si for deg) https://www.google.no/search?q=mills+varmeovn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjl5YihobXOAhXjB5oKHaLLAqYQ_AUICCgB&biw=1440&bih=799#tbm=isch&q=mill+varmeovn Mange ovner kan du også stille på sånn at den ikke bruker unødvendig mye strøm når du er borte, men skrur seg på litt mer når du har tenkt å komme hjem. Gode panelovner varmer ganske jevnt, og det er mulig å gå fra dem (på lav varme). Det er en fordel midtvinters, spesielt hvis du bor i et kaldt område. Du skal ALDRI gå fra vifte- eller oljeovner. Jeg har vært godt fornøyd med en frittstående oljeovn, men kommer til å bytte ut den pga brannfaren. Det er også mer behagelig å komme hjem til et rom med litt lunk i enn å måtte skru varmeovnen på fullt. Dersom du har mulighet til å henge opp en ovn ville jeg absolutt gjort det. En fordel med frittstående ovn er jo selvsagt at den er lett å ta med seg når du skal flytte Og du - ikke undervurder effekten av et godt gulvteppe. Anonymkode: b9261...97a
Gjest Mibella Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for link! Varmer den opp rundt om i rommet? Anonymkode: ccd1f...255 Ja så lenge det ikke er altfor stort
Faith- Skrevet 10. august 2016 #7 Skrevet 10. august 2016 Jeg bor på en hybel hvor soverommet mitt er 23kvm. Jeg bruker ikke lengre paneloven, da den er gammel og jeg syns den lukter en del når jeg har prøvd å bruke den. Så jeg har en sånn stor oljeovn på hjul. Ulempen er at man bør være hjemme når den er på. Men for meg er det stort sett ikke noe problem, da den varmer opp rimelig kjapt og jeg uansett liker å ha det kaldt på natten. Er også veldig greit at jeg kan plassere ovnen der jeg vil og kan ha den slik at jeg rekker knappene på ovnen fra sofaen om jeg strekker meg litt så jeg kan skru av og på og justere uten å behove å reise meg fra sofaen, hehe .
Gjest Coolaid Skrevet 12. august 2016 #8 Skrevet 12. august 2016 Den 9.8.2016 at 23.06, AnonymBruker skrev: Akkurat flyttet inn på hybel og her var det kun 1 gammel panelovn! Den bruker lang tid på å varme opp og jeg har en mistanke om at den tapper mye strøm ift. hvor mye varme det egentlig gir. Tips til en effektiv/økonomisk varmovn? Eventuelt tips til noe annet lurt når det gjelder oppvarming på et rom på 15 kvm? Kald klem fra studenten Anonymkode: ccd1f...255 Chlas Olson har gode billige ovner.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #9 Skrevet 15. august 2016 Snakk med utleier! Anonymkode: 1fd92...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå