AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Hei Jeg har en kattunge som er ca 5 mnd, som tidligere idag (rundt kl 10.30) ble stukket av veps i poten. Jeg både så og hørte at han fikk vondt, og han ristet fælt i den etterpå. Jeg ringte dyrlegen og fikk beskjed om å observere pusen en stund, og se om det gikk bra. Jeg måtte desverre dra på jobb en halvtime etterpå, og det så ikke ut som poten var hoven og han gikk fint på den. Sjekket den for brodd også forresten. Spørsmålet mitt er, pusen rister fremdeles en del på poten og slikker seg mye der. Har prøvd å sjekke poten igjen men får ikke lov. Kan det være vondt fremdeles? Dette er ikke min katt, så jeg blir bare litt bekymra.. Takk for svar Anonymkode: 43556...25b
Gjest StripeyPanda Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Et stikk er jo et lite sår. Overdreven vasking kan føre til at det blir større og styggere enn det er, men mest sannsynlig vil det gå greit. Hadde det vært en allergisk reaksjon så hadde foten hovnet opp veldig fort etter stikket
Minya Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Det klør og svir, så det er helt normalt at han slikker seg på poten. Det er også ganske vanlig at poten dobler størrelse det første døgnet, men det går som regel over av seg selv. Du kan smøre litt aloevera på for å lindre kløen og svien, men hold generelt oppsyn med ham for å unngå at han overvasker seg. Yngstemann her i hus hadde en 0-1-kamp mot en humle for et par år siden, han har fortsatt ikke lært at stripete flygeting ikke er helt heldig å klaske etter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå