AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Jeg og samboeren min er i en litt kjip situasjon. Jeg er 24 og han er 27. Kjernen i vår felles vennekrets er noenlunde i samme aldersgruppe. Vi synes det er kjempekjekt med besøk og sosiale sammenkomster, men har med årene merket at våre interesser og "festfaktor" har endret seg ganske kraftig. Vi synes det er mye hyggeligere å invitere venner til en rolig middag med vin, eller skravling, spille spill eller lignende over et par øl. Vennene våre er mer der at de liker fyllefester med masse drikke og høy musikk. Vi er litt der at det synes ikke vi er noe særlig lengre. I tillegg er vi også ganske "mette" når klokka nærmere seg midnatt, mens vennene våre helst vil holde det gående til langt utpå natten. Dette har etter hvert gjort at vi dessverre inviterer folk til oss sjeldnere og sjeldnere, evt. prøver å begrense det til en håndfull mennesker for at det ikke skal ta helt av. Fikk vite av en venninne at folk dessverre nå har begynt å bli litt småsnurt over dette, og føler at vi inviterer for lite i forhold til andre. Jeg tenker derfor at vi kanskje kan begynne å si tydelig i fra når vi inviterer om at dette primært er et middagsselskap (f.eks.) og at vi ser for oss å holde på til maks midnatt. Samboeren min mener det blir prippent og at det bare vil skape dårlige selskaper og gjøre at folk føler seg uvelkomne... Jeg ser hans side av saken, men er egentlig drittlei av at vi bruker timesvis på å stelle i stand litt mer "voksne" og gjennomtenkte kvelder bare for at folk kommer hit og behandler middagen som vorspiel før fest. Det er uansett helt uaktuelt å arrangere flere fyllefester; vi hverken orker eller vil. Så jeg tenker at det da er like greit å bare være ærlige på at vi gjerne vil ha besøk, og at folk er veldig velkomne, men at vi rett og slett ønsker at folk begynner å trekke videre før midnatt. Er jeg kjip som tenker dette? Vi pleier forresten å dra rundt midnatt hos andre også, så det er ikke slik at vi gjerne er med å herje og bråke bare det er hos andre heller... Anonymkode: 3e767...e54
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Høres ut som at dere bør få dere noen likesinnede venner Det er nok mange andre som kunne tenke seg litt av samme opplegget, men dere kan jo ikke tvinge det på vennene deres hvis de vil ha full fest i helgene. Men hvis dere inviterer til spillkveld er det litt spesielt hvis dette tolkes som vors/fest av dem som kommer? Anonymkode: d11ba...d4a 7
fuglekvitter__ Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min er i en litt kjip situasjon. Jeg er 24 og han er 27. Kjernen i vår felles vennekrets er noenlunde i samme aldersgruppe. Vi synes det er kjempekjekt med besøk og sosiale sammenkomster, men har med årene merket at våre interesser og "festfaktor" har endret seg ganske kraftig. Vi synes det er mye hyggeligere å invitere venner til en rolig middag med vin, eller skravling, spille spill eller lignende over et par øl. Vennene våre er mer der at de liker fyllefester med masse drikke og høy musikk. Vi er litt der at det synes ikke vi er noe særlig lengre. I tillegg er vi også ganske "mette" når klokka nærmere seg midnatt, mens vennene våre helst vil holde det gående til langt utpå natten. Dette har etter hvert gjort at vi dessverre inviterer folk til oss sjeldnere og sjeldnere, evt. prøver å begrense det til en håndfull mennesker for at det ikke skal ta helt av. Fikk vite av en venninne at folk dessverre nå har begynt å bli litt småsnurt over dette, og føler at vi inviterer for lite i forhold til andre. Jeg tenker derfor at vi kanskje kan begynne å si tydelig i fra når vi inviterer om at dette primært er et middagsselskap (f.eks.) og at vi ser for oss å holde på til maks midnatt. Samboeren min mener det blir prippent og at det bare vil skape dårlige selskaper og gjøre at folk føler seg uvelkomne... Jeg ser hans side av saken, men er egentlig drittlei av at vi bruker timesvis på å stelle i stand litt mer "voksne" og gjennomtenkte kvelder bare for at folk kommer hit og behandler middagen som vorspiel før fest. Det er uansett helt uaktuelt å arrangere flere fyllefester; vi hverken orker eller vil. Så jeg tenker at det da er like greit å bare være ærlige på at vi gjerne vil ha besøk, og at folk er veldig velkomne, men at vi rett og slett ønsker at folk begynner å trekke videre før midnatt. Er jeg kjip som tenker dette? Vi pleier forresten å dra rundt midnatt hos andre også, så det er ikke slik at vi gjerne er med å herje og bråke bare det er hos andre heller... Anonymkode: 3e767...e54 For det første så høres det ut som dere er godt over 50 og drittlei utelivet og livets glade dager. Dere er bare i tyveårene, slik som meg. Livet er liksom ikke over da. Man kan da fint feste med andre selv om man har kjæreste mener nå jeg, for det du egentlig sier er at du bare vil sitte hjemme med han og bare han. Jeg skjønner at dere ikke vil ha fyllefester hele tiden, men det finnes vel en mellomting? De gjør da vel ikke mer enn hva dem får lov til? Nei du er ikke kjip, men du virket veldig gammel - allikevel skjønner jeg deg hvis dem trasher og ødelegger stedet deres. Samt hvis de skriker og bråker i flere helger på rad. Kan du be dem ha fester hos dem selv? 9
fuglekvitter__ Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som at dere bør få dere noen likesinnede venner Anonymkode: d11ba...d4a 2
Supernova17 Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Det må nå gå an å gi beskjed! Hvis de ikke tåler å få et klokkeslett å forholde seg til, så er de ikke gode venner. Du skal ikke skamme deg med å gi beskjed på forhånd. Ellers tror de at de kan være hos dere for evig😀 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min er i en litt kjip situasjon. Jeg er 24 og han er 27. Kjernen i vår felles vennekrets er noenlunde i samme aldersgruppe. Vi synes det er kjempekjekt med besøk og sosiale sammenkomster, men har med årene merket at våre interesser og "festfaktor" har endret seg ganske kraftig. Vi synes det er mye hyggeligere å invitere venner til en rolig middag med vin, eller skravling, spille spill eller lignende over et par øl. Vennene våre er mer der at de liker fyllefester med masse drikke og høy musikk. Vi er litt der at det synes ikke vi er noe særlig lengre. I tillegg er vi også ganske "mette" når klokka nærmere seg midnatt, mens vennene våre helst vil holde det gående til langt utpå natten. Dette har etter hvert gjort at vi dessverre inviterer folk til oss sjeldnere og sjeldnere, evt. prøver å begrense det til en håndfull mennesker for at det ikke skal ta helt av. Fikk vite av en venninne at folk dessverre nå har begynt å bli litt småsnurt over dette, og føler at vi inviterer for lite i forhold til andre. Jeg tenker derfor at vi kanskje kan begynne å si tydelig i fra når vi inviterer om at dette primært er et middagsselskap (f.eks.) og at vi ser for oss å holde på til maks midnatt. Samboeren min mener det blir prippent og at det bare vil skape dårlige selskaper og gjøre at folk føler seg uvelkomne... Jeg ser hans side av saken, men er egentlig drittlei av at vi bruker timesvis på å stelle i stand litt mer "voksne" og gjennomtenkte kvelder bare for at folk kommer hit og behandler middagen som vorspiel før fest. Det er uansett helt uaktuelt å arrangere flere fyllefester; vi hverken orker eller vil. Så jeg tenker at det da er like greit å bare være ærlige på at vi gjerne vil ha besøk, og at folk er veldig velkomne, men at vi rett og slett ønsker at folk begynner å trekke videre før midnatt. Er jeg kjip som tenker dette? Vi pleier forresten å dra rundt midnatt hos andre også, så det er ikke slik at vi gjerne er med å herje og bråke bare det er hos andre heller... Anonymkode: 3e767...e54 Er vel bare å si av kvelden avsluttes ved midnatt og når klokken er 12 ber dere de om gå. Anonymkode: 211f8...eb2 3
fuglekvitter__ Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vel bare å si av kvelden avsluttes ved midnatt og når klokken er 12 ber dere de om gå. Anonymkode: 211f8...eb2 Ja, ikke sant? 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Hvis dere har naboer så henvis gjestene deres til husordensreglene. Jeg blir veldig glad hver gang en nabo vokser fra partyhelvetet. Anonymkode: a228f...0e7 7
Ulla Ullsokk Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Jeg har ofte bedt folk om å gå. "Nå er jeg så trøtt at jeg må kaste dere ut, beklager! Men det var sååå hyggelig å ha dere her!" Ærlig og rett fram. Aldri fått sure miner på det. 13
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Jeg tenker umiddelbart at dere burde finne dere noen likesinnede venner som setter pris på hyggelige middagsselskap uten at det blir et fyllekalas. Jeg ser at noen andre har skrevet nettopp det samme. Det er helt forståelig at dere har kommet til det stadiet at dere føler dere ferdig litt ferdig med fyllefestene, men det er jo ikke unaturlig at vennene deres som dere var med da dere foretrakk dette, ikke setter så stor pris på forandringen. Når det kommer til selve spørsmålet ditt, så ja, jeg synes det er litt spesielt å ha en avslutningstid uten en videre forklaring. Ikke misforstå meg. Jeg kan godt forstå bakgrunnen for dette, men samtidig er det noe annet å oppgi det til gjestene sine. Dere kan jo likevel forklare det med at dere har noen ærender dagen etter, og dere må derfor ta en litt tidlig kveld. Dette er likevel ikke noe dere kan gjøre hver gang. Anonymkode: 1bf7d...036 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 7 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: For det første så høres det ut som dere er godt over 50 og drittlei utelivet og livets glade dager. Dere er bare i tyveårene, slik som meg. Livet er liksom ikke over da. Man kan da fint feste med andre selv om man har kjæreste mener nå jeg, for det du egentlig sier er at du bare vil sitte hjemme med han og bare han. Jeg skjønner at dere ikke vil ha fyllefester hele tiden, men det finnes vel en mellomting? De gjør da vel ikke mer enn hva dem får lov til? Nei du er ikke kjip, men du virket veldig gammel - allikevel skjønner jeg deg hvis dem trasher og ødelegger stedet deres. Samt hvis de skriker og bråker i flere helger på rad. Kan du be dem ha fester hos dem selv? Det høres ikke ut som at de er over 50, vel! Herlighet... Festing er mye kjedeligere enn middager og spillkvelder (syns jeg og ts i alle fall). Man er ikke gammel bare fordi man har fått nok av å ha besøk til langt på natt og drikke da. Anonymkode: f6969...c2e 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #12 Skrevet 10. august 2016 Jeg synes ikke dere høres gamle ut, da jeg er på samme alder (uten samboer) og er helt lik! Jeg liker også bedre å invitere til hyggelige middagsselskaper, venninekvelder med vin osv. rett og slett fordi jeg blir sliten av å være med folk i alt for mange timer, spesielt hvis det er mange og alkohol innabords. Men jeg kunne aldri tenkt meg og satt et "slutt tidspunt" , men så har jeg venninner som tar et hint utpå kvelden også, så det blir aldri noe senere enn kl 2 Anonymkode: 17540...800 3
Gjest summesumbi Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 Send en invitasjon med fra/til klokkeslett?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #14 Skrevet 10. august 2016 Har dere blitt gamlisungdommer allerede? Anonymkode: ee2d7...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som at de er over 50, vel! Herlighet... Festing er mye kjedeligere enn middager og spillkvelder (syns jeg og ts i alle fall). Man er ikke gammel bare fordi man har fått nok av å ha besøk til langt på natt og drikke da. Anonymkode: f6969...c2e Men det trenger jo ikke utarte til ville fyllefester om man har besøk lenger enn til midnatt, vel? Vi har gjerne gjester besøk til langt på natt når vi har middagsselskaper, men ingen bråker eller er fulle. Det er to helt forskjellige ting, synes jeg; jeg skjønner godt at TS ikke vil ha utagerende fester, men og på død og liv skulle avslutte besøket allerede ved midnatt i helgen (gitt at ingen skal på jobb e.l. neste dag) synes jeg høres meget spesielt ut (og jeg er godt over 40!). Så for å oppsummere: Gjør det gjerne klart at det er middagsselskap og ikke Fest med stor F, men å presisere at det er slutt kl. 24 synes jeg er på grensen til uhøflig, det er sånt man gjør i barnebursdag, ikke blant voksne mennesker. Anonymkode: 1ec62...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #16 Skrevet 10. august 2016 Selvfølgelig er ikke det frekt Anonymkode: 90d3e...22f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #17 Skrevet 10. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere blitt gamlisungdommer allerede? Anonymkode: ee2d7...ba3 Ungdommer? Da jeg var 24 var heg mor tiltre så da var ikke festingførste pri Anonymkode: 2b579...418 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #18 Skrevet 10. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungdommer? Da jeg var 24 var heg mor tiltre så da var ikke festingførste pri Anonymkode: 2b579...418 Nei. men hun her har ikke barn. Jeg synes man skal leve livet og feste når man kan, når barna kommer blir det slutt på det. Det er du et eksempel på. Anonymkode: ee2d7...ba3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #19 Skrevet 10. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det trenger jo ikke utarte til ville fyllefester om man har besøk lenger enn til midnatt, vel? Vi har gjerne gjester besøk til langt på natt når vi har middagsselskaper, men ingen bråker eller er fulle. Det er to helt forskjellige ting, synes jeg; jeg skjønner godt at TS ikke vil ha utagerende fester, men og på død og liv skulle avslutte besøket allerede ved midnatt i helgen (gitt at ingen skal på jobb e.l. neste dag) synes jeg høres meget spesielt ut (og jeg er godt over 40!). Så for å oppsummere: Gjør det gjerne klart at det er middagsselskap og ikke Fest med stor F, men å presisere at det er slutt kl. 24 synes jeg er på grensen til uhøflig, det er sånt man gjør i barnebursdag, ikke blant voksne mennesker. Anonymkode: 1ec62...4ef Syns du virkelig det??? HAHA. Det må være lov å ha lyst å legge seg, uten å ha en grunn (jobb osv). DET SOM ER UHØFLIG ER Å IKKE DRA NÅR MAN SER AT VERTEN ER SLITEN. hehe ser ut som at jeg roper. Anonymkode: f6969...c2e 6
Rosalie Skrevet 10. august 2016 #20 Skrevet 10. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som at de er over 50, vel! Herlighet... Festing er mye kjedeligere enn middager og spillkvelder (syns jeg og ts i alle fall). Man er ikke gammel bare fordi man har fått nok av å ha besøk til langt på natt og drikke da. Anonymkode: f6969...c2e Så sant. I vår gjeng er det gjerne slik at vi damene i vertskapet begynner å gjespe, også si at "takk for en fin kveld, men jeg er helt kake, så jeg går og legger meg". Det pleier å være en grei partybrems. Fungerer ikke det, så hadde ikke vi invitert folk rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå