AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Når vi trener nøyaktig det samme og vi begge har makspuls så er min som regel på 170 og hennes kan være oppe i 210. Jeg kan ha forbrent 270/300 på en økt hvor vi kjører helt samme program og hun kan ha forbrent 500/600 nesten. Vi er omtrent like høye, på samme alder, friske, sunne og aktive begge to. Jeg har en pulsklokke hvor jeg skal nå mitt daglige mål (100%) og jeg pleier å havne på alt fra 80 til 120% mens hun kan havne på over 200. hva kommer dette av? Anonymkode: 9d393...371
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Kan hun ha gjort noe feil i innstillingene? Anonymkode: d5a84...b2b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hun ha gjort noe feil i innstillingene? Anonymkode: d5a84...b2b Ts her, har spurt henne om det, men hun mener hun ikke har gjort det.. Hun sier hun hadde det slik med en annen pulsklokke hun hadde før og. Har bare ikke hørt om noen andre som forbrenner så mye. Hun kan sitte hele dagen også trener hun en økt også er hun på 100% eller langt over det ettrop. Mens jeg kan være aktiv på jobb, gå tur og trene en styrkeøkt og akkurat nå 100% eller være litt over bare. Jeg har aldri nådd 150 % feks.. Anonymkode: 9d393...371
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 2 minutter siden, Hectine skrev: Er hun mye tyngre enn deg? Hun veier ca en halv kilo til en kilo mer enn meg. Og vi er faktisk ca like høye og... Så skjønner virkelig ikke. Anonymkode: 9d393...371
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun veier ca en halv kilo til en kilo mer enn meg. Og vi er faktisk ca like høye og... Så skjønner virkelig ikke. Anonymkode: 9d393...371 Kan dere ikke prøve å byttelåne pulsklokker en dag. Se om det er klokka som gjør det? Anonymkode: 13bd8...780 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Hun har en puls på 210? Hvor lenge? Makspuls, hun viste meg det en gang, og da hadde jeg 170. Anonymkode: 9d393...371
ajarRun Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Makspuls, hun viste meg det en gang, og da hadde jeg 170. Anonymkode: 9d393...371 Er du mye eldre enn henne? Har dere samme puls hvis dere bytter pulsbelter/klokker? Makspuls på 170 høres usannsynlig lavt ut. 2
Trening Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Veldig rart! Høres ut som dere har programmert klokkene med ulikt aktivitetsnivå iallefall, men pulsen var også for forskjellig. Å ha ulik makspuls er ikke uvanlig, men det var uvanlig stor forskjell! Hvor gamle er dere?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #12 Skrevet 9. august 2016 7 minutter siden, amativeReflection skrev: Er du mye eldre enn henne? Har dere samme puls hvis dere bytter pulsbelter/klokker? Makspuls på 170 høres usannsynlig lavt ut. Et år mellom oss. Er det lavt? Jeg pleier å ligge på 170/ litt over kanskje (pleier å være for sliten til å sjekke) men er runder der. Anonymkode: 9d393...371
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #13 Skrevet 9. august 2016 5 minutter siden, Trening skrev: Og, er det helt like klokker? Ja Anonymkode: 9d393...371
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #14 Skrevet 9. august 2016 11 minutter siden, Trening skrev: Veldig rart! Høres ut som dere har programmert klokkene med ulikt aktivitetsnivå iallefall, men pulsen var også for forskjellig. Å ha ulik makspuls er ikke uvanlig, men det var uvanlig stor forskjell! Hvor gamle er dere? Jeg aner ikke hva hun har gjort, høres nesten ut som hun har programmert den som at hun veier dobbelt så mye som hun gjør Anonymkode: 9d393...371
Trening Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Hehe, ja! Er det Polar? Den hvite? Hvor gamle er dere? Spør fordi man kan se hva som er innenfor normalpuls når man vet alderen. Makspulsen er genetisk, den kan ikke trenes høyere heller, men den varierer mye.. Jeg har mskspuls på ca 186, mens en jeg trener med har sett 206..
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 3 minutter siden, Trening skrev: Hehe, ja! Er det Polar? Den hvite? Hvor gamle er dere? Spør fordi man kan se hva som er innenfor normalpuls når man vet alderen. Makspulsen er genetisk, den kan ikke trenes høyere heller, men den varierer mye.. Jeg har mskspuls på ca 186, mens en jeg trener med har sett 206.. Polar ja. Vi er i 23 og 22. Anonymkode: 9d393...371
Trening Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Veldig rart, fikk lyst å komme til bunns i dette og finne ut av det.. Hehe. Så dere 170 og 210 som maks på samme økta? Samtidig liksom? Hennes puls er unormalt høy, mens din er minst like unormalt lav. Du burde ut fra et snitt hatt makspuls på 195 ca.. 2
Trening Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Er dere like høye? Har du trent mer løping/cardio enn venninna di?
Wiggins Skrevet 9. august 2016 #19 Skrevet 9. august 2016 Forbrenning som funksjon av pulsen er en svært unøyaktig måte å måle daglig energiomsetning på. I beste fall er tallet en pekepinn, men som dette tilfellet viser kan det likevel ende helt på viddene. Forbrenning avhenger av mer enn bare puls, vekt, høyde og kjønn. Det avhenger av hvor stor muskelmasse du har, av hvor energieffektivt løpesett du har (når det gjelder løping), dessuten er det genetiske faktorer som gjør at noen bare har større hvileforbrenning enn andre. I tillegg kommer det an på i hvor god form du og hun er i. Hos en som er i god form vil pulsen synke raskt etter anstrengelse og dessuten ligge lavere på samme intensitet enn hos en som ikke er i fullt så god form. Hvis man måler forbrenning kun basert på puls kan det se ut som om den som er i god form forbrenner mye mindre. Jeg har sagt det før og kan si det igjen: Forbrenningen du får fra en pulsklokke kan du stole omtrent like mye på som hvis du stikker en finger i været og tenker på et tall.
penny_ Skrevet 10. august 2016 #20 Skrevet 10. august 2016 Er du sikker på at dere har testet makspulsen riktig? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå