Gå til innhold

Finne bolig når man har kjæledyr...

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet...
Skrevet

Hei,

Trenger noen gode råd fra dere nå. Jeg om min mann har nylig flyttet hjem til Norge etter noen år i utlandet. Under oppholdet der jobbet jeg for en dyreverns-organisasjon, og ble fostermor for 5 nydelige katter som ingen andre ville ha. Vi ble så knyttet til disse dyrene at vi tok de med hjem til Norge. Vi har ikke barn, men disse kattene er på et vise våre "barn."

Nå bor vi på hjemplassen min langt ute på landet sammen med foreldrene mine. Min mann har fått seg en jobb i Trondheim, og jeg har også et par tilbud. Vi ønsker begge to å flytte til Trondheims kanten, men vi vet ikke vår arme råd hvordan vi skal få det til.

Vi er avhengige av en leilighet/et lite hus, helst et lite småbruk i landlige omgivelser maks 30-40 min utenfor byen. Har prøvd å sette inn en annonse i avisen,men ingen svarte. Ingen vil vel leit ut til et par med 5 katter.

Jobbene våre er også bare vikariater. Selv om vi tjener ok, vet jeg ikke om banker er villige til å låne ut penger så vi kan kjøpe bolig.

Har noen et råd eller to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, og velkommen til Trondheim :) Ikke så lett å få seg hus med dyr nei. Da vi leide så hadde vi ikke problemer med å få oss leilighet, vi satte inn annonse men det var bare en som svarte. Nå har vi jo en stor hund på 50 kg ++, som sikkert tilsvarer 5 katter :wink:

Mitt tips er egentlig å bare sette katt i annonsen, ikke 5 katter. Tror man må ringe rundt og gå på visninger, og så kan dere nevne på visningen at dere har katt. Da har utleier sett dere og kanskje ikke bryr seg om husdyr. Men det er kanskje vanskelig å få gått på visninger hvis man bor et stykke unna. Lykke til!

Skrevet

Forrige gang jeg skulle finne leilighet hadde vi bare en katt, men da nevnte vi det ikke i det hele tatt. Skjekket bare at det ikke sto noe om at husdyr er forbudt før vi skrev under kontrakten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm.. fem katter er jo en del da :)

Men kanskje det finnes noen i deres nye arbeide som kan tipse dere om noen katteglade mennesker med ledig leilighet? Sette ut et rykte som kan svirre litt rundt av seg selv?

Hilsen Ella

Skrevet

Så flott at dere tok vare på 5 trengende katter.!! :-) det varmer en dyrevenns hjerte.....

Prat med utleiemeglere, hold utkikk hver dag etter annonser. Er kattene utekatter?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for alle svar!

Ja, alle kattene er inne-ute-katter. Jeg jobbet for et Humane Society da jeg bodde i USA, og ble fosterhjem for disse kattene. De har alle smaa skavanker/personligheter som gjorde at ingen ville adoptere de.

Da vi bestemte oss for aa flytte hjem til Norge var vi blitt saa glade i disse kattene at vi ikke hadde noe annet valg enn aa ta de med oss. Som dere forstaar har jeg investert en masse penger og arbeid i disse dyrene. De skal faa et godt liv her hos oss, saa vi maa finne et sted der de vil trives! :)

Skrevet

:-) :-) :-) :-) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...