AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Etter å ha gått på tidsbegrensete, midlertidige kontrakter hos nåværende arbeidsgiver, fikk jeg fast stilling. Er prøvetiden fremdeles 6 mnd fra datoen jeg fikk fast stilling? Det står 6 mnd i kontrakten, men jeg har vært der i et år snart. Noen dager jobber vi overtid, mens andre dager er det veldig stille. Har fast månedslønn også kommer overtiden i tillegg. Det enkleste er å skrive overtid på alt over 37.5 timer i løpet av uken, men det er vel mindre "lønnsomt" for meg enn å stryke en time overtid en dag fordi jeg gikk hjem 1.5 time tidligere en annen dag? Anonymkode: a5e37...3e1
Paeonia Skrevet 10. august 2016 #2 Skrevet 10. august 2016 Det kommer frem av kontrqkten din at du har fått ny prøvetid på 6 mnd. Da jeg gikk fra ekstrahjelp til fast ansatt ble det avtalt å slippe prøvetid. Det er kontrakten din som bestemmer. Nå kommer det an på hva slags avtale du har, og hvilket yrke dette gjelder når det kommer til overtid. I butikk får vi ikke overtidsbetalt før man er over 10 (11) timer per dag, og 37,5 (40) timer per uke. Altså får ikke jeg overtid fordi jeg jobber 9 timer en dag, med mindre jeg jobber over 37,5 time denne uken. (Parentens gjelder dersom man ikke har tariffavtaler, og er usikker på om dagstimene muligens er økt en time over det jeg skrev)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå