AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Hva ville du gjort, eller hvordan ville du reagert dersom du ble gjort kjent med et kommende overgrep (blir fortalt at det trolig vil skje) som du på mange måter kan avverge? Dette gjelder dersom du hadde stått nær den fornærmede. Anonymkode: c65b8...795
Nemigirl Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 (endret) Dette ble for hypotetisk til at jeg kan svare konsist på det Edit: Dersom jeg på mange måter kan avverge at overgrepet finner sted vil jeg selvsagt avverge det. Hvordan kommer helt an på situasjonen og ikke minst hva slags type overgrep det er snakk om. Endret 9. august 2016 av Nemigirl Tilleggsinfo til første kommentar
FluffyJuggernaut Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 Om jeg hadde hatt tid og beviser så hadde jeg kontaktet politiet. Om jeg ikke er hundre prosent sikker men har en dårlig følelse, så passer jeg på. Det er iallefall det jeg har gjort nå jeg har sett folk så full at de ikke klarer å stå på beina, men at noen begynner å skal ta de med seg. Så jeg tror og håper at jeg ville grepet inn om jeg så noe slikt.
bruker_K Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 var litt lite info her til et nøyaktig svar. hvis mulig, hadde jeg kontaktet politi. da måtte det jo vært bevis. Hadde prøvd å skaffe bevis, eventuelt dratt til plassen med andre og passet på at det ikke hadde skjedd? utrolig vanskelig å svare på med så lite informasjon. 2
Gjest Klopp Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Dratt til de som skulle gjøre det, og kontaktet politiet.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Hvis jeg visste at et overgrep skulle skje med en spesiell person til en spesiell tid, så hadde jeg kanskje prøvd å få han/hun bort fra situasjonen. Muligens tatt med han/hun på kino, restaurant, eller hva som helst annet offentlig. Dermed ville det vært vitner som kunne hjulpet hvis noe hadde skjedd. Men det var veldig lite informasjon å gå på her, så litt usikker på hva du mener. Anonymkode: 8f173...0de
Gjest Jan-Andre Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Be en liten bønn for å bringe saken litt oppmerksomhet fra oven, og ellers la Guds vilje skje.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 1 time siden, Klopp skrev: Dratt til de som skulle gjøre det, og kontaktet politiet. Hvorfor må du absolutt bruke overgriperens telefon? Anonymkode: 86ddd...a82 1
lillesky Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. /lillesky (mod)
Mari Y Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 Det kommer helt ann på. Dersom det er barn inne i bildet, ville jeg ha vurdert Alarmtelefonen for barn og unge. Der kan man også bli gitt anonymitet. Jeg er sikker på at både Stine Sofie- stiftelsen, Redd Barna, Barneombudet, og incest-sentrene rundt omkring(som støttesenter mot Incest, og smiso-sentrene rundt omkring), kan ha noe informasjon. Men Alarmtelefonen for barn og unge er nok et alternativ jeg ville tatt i første omgang. Under misstanke ville jeg kanskje i tillegg undersøkt om jeg burde melde det til politiet. Dersom det er voksne, har man Dixi ressurssenter for voldtatte, eller overgrepsmottaket på Legevakten. Selv om de kanskje ikke kan gi noen svar, ser jeg ikke bort ifra at det er verdt å forsøke.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 Jeg ville ikke gjort noe. Jeg er ikke politi. blander meg ikke inn i andres forhold. Anonymkode: 1ec03...ae5 1
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #12 Skrevet 10. august 2016 Den 9. august 2016 at 20.28, Jan-Andre skrev: Be en liten bønn for å bringe saken litt oppmerksomhet fra oven, og ellers la Guds vilje skje. Du tuller, ikke sant??!
Gjest Jan-Andre Skrevet 10. august 2016 #13 Skrevet 10. august 2016 Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev: Du tuller, ikke sant??! Et eller annet sted langt inni der er det kanskje et poeng om jehovas vitner og blodoverføring eller noe sånn, men ja.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #14 Skrevet 10. august 2016 Den 9.8.2016 at 20.28, Jan-Andre skrev: Be en liten bønn for å bringe saken litt oppmerksomhet fra oven, og ellers la Guds vilje skje. Hva mener du med det som du skriver? Ville du ikke gjort noe for å stoppe overgrepet?! Anonymkode: a582e...388
Forundret.. Skrevet 10. august 2016 #15 Skrevet 10. august 2016 2 minutter siden, Jan-Andre skrev: Et eller annet sted langt inni der er det kanskje et poeng om jehovas vitner og blodoverføring eller noe sånn, men ja. Håpte det var spøk.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #16 Skrevet 11. august 2016 Hadde sansynligvis ikke gjort noe. Man kan raskt ende opp med å bli straffet selv om man ender opp med å måtte bli voldelig for å stanse overgrepet. Anonymkode: 01aac...5f9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #17 Skrevet 11. august 2016 Den 9. august 2016 at 20.17, Elliespelli skrev: Om jeg hadde hatt tid og beviser så hadde jeg kontaktet politiet. Om jeg ikke er hundre prosent sikker men har en dårlig følelse, så passer jeg på. Det er iallefall det jeg har gjort nå jeg har sett folk så full at de ikke klarer å stå på beina, men at noen begynner å skal ta de med seg. Så jeg tror og håper at jeg ville grepet inn om jeg så noe slikt. Kan man ringe politiet for noe sånt? Slik at de kan kjøre vedkommende hjem? jeg må si at jeg ikke hadde stolt på taxisjåførere når det kommer til slike situasjoner. Anonymkode: a28ca...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå