Gå til innhold

Indre kjønnslepper. Hvordan måle og hva er normallengde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har selv lange indre kjønnslepper og etter å ha lest flere tråder her inne lurer jeg på hvordan lengden måles? Måler dere kun lengden som henger utenfor de indre kjønnsleppene eller måler dere hele greia? Skal man dra ned når man måler eller bare la den henge fritt? Lurer også på hva andre regner for å være i overkant lange indre kjønnslepper?

Anonymkode: f7bea...bb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du måle kjønnsleppene dine?? :klo: Hva skal du med den informasjonen liksom? Mål heller en tå, det er mer spennende :) 

Anonymkode: 7ad05...99a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du vite hvor lange de er? I overkant lange er når de skaper problemer, gnisser i trusekanter, blir med inn når du har sex osv. Jeg har en lang og en kort, og har aldri målt noe som helst, siden alt funker som det skal der nede. 

Anonymkode: 29109...fd8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du vite hvor lange de er? I overkant lange er når de skaper problemer, gnisser i trusekanter, blir med inn når du har sex osv. Jeg har en lang og en kort, og har aldri målt noe som helst, siden alt funker som det skal der nede. 

Anonymkode: 29109...fd8

Hadde vært greit å vite litt mere om dette fordi de skaper problemer ved å gnisse mot truse-/buksekanter, sykkelsete og annet. Jeg må alltid "brette til siden" for å føre penis inn. Etter å ha forhørt meg litt rundt forstår jeg at dette ikke er slik kvinner flest har det og jeg er nå usikker på hva som er innenfor normalområdet for lengden på indre kjønnslepper. Det skaper en del fysisk ubehag for meg i tillegg til at det også begynner å gi noen psykiske utfordringer. For dere som ikke har problemer med kjønnsleppene forstår jeg at spørsmålene virker irrelevante. Tror likevel det er flere enn meg der ute som sliter med dette. Hvis ingen andre har det på samme måten gjør ikke det akkurat problemet mindre for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært greit å vite litt mere om dette fordi de skaper problemer ved å gnisse mot truse-/buksekanter, sykkelsete og annet. Jeg må alltid "brette til siden" for å føre penis inn. Etter å ha forhørt meg litt rundt forstår jeg at dette ikke er slik kvinner flest har det og jeg er nå usikker på hva som er innenfor normalområdet for lengden på indre kjønnslepper.

Gå til en gynekolog og ta det opp der. Å sitte og måle dine egne kjønnslepper vil aldri gi deg ro på noen som helst måte.

Anonymkode: d1c85...f94

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange cm de er er irrelevant. Skaper de problemer for deg i hverdagen er de for lange. Korrigerende kirurgi av denne typen er ikke kosmetisk begrunnet og derfor ikke beheftet med stigma.
Slik du beskriver hverdagen din bør du dra til fastlegen eller booke time direkte hos en privatklinikk hvis penger ikke er noe sak for deg.

Anonymkode: 22c12...5fb

• Liker 7
Skrevet

Tror alt er normalt når det kommer til sånne ting, det er ikke en fasit for vi er alle ulike. Om det er ett problem og smertefullt for deg så kan jeg skjønne at det er noe som er ubehagelig. Men om det kun er kosmetisk så syns jeg du skal prøve å like den sånn som den er. Jeg har lest at folk som opererer og styrer med underlivet mister mye av følelsen, og det bør man ikke gi opp om det er absolutt nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre som sliter med dette i det hele tatt?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Elliespelli skrev:

Men om det kun er kosmetisk så syns jeg du skal prøve å like den sånn som den er

Hun gir jo eksempler på problemer lengden gir henne i hverdagen. Da er det ikke primært kosmetiske problemer.

TS: de eksemplene du gir er gode nok til å begrunne kirurgi. Forklarer du problemene kjønnsleppene dine gir deg til en gynekolog vil du få en henvsning til offentlig finansiert korrigerende kirurgi.

Som med all kirurgi finnes det risiko for komplikasjoner, men denne typen inngrep gir svært sjelden problemer så du har ingenting å frykte. 

Du Skal ikke trenge å leve med noe som er et problem for deg resten av livet bare fordi problemstillingen kan ha et kosmetisk tislnitt ved seg. Den kosmetiske siden kommer som en sekundær bonus/ulempe (alt ettersom).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Måle? Det har jeg aldri hørt om. Alt er normalt. Sikkert noe som er mer vanlig en annet, men vet ikke om det finnes noen statistikk på dette. Vil igrunnen tro det er mer vanlig med synlige indre kjønnslepper. 

Anonymkode: 4183e...039

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun gir jo eksempler på problemer lengden gir henne i hverdagen. Da er det ikke primært kosmetiske problemer.

TS: de eksemplene du gir er gode nok til å begrunne kirurgi. Forklarer du problemene kjønnsleppene dine gir deg til en gynekolog vil du få en henvsning til offentlig finansiert korrigerende kirurgi.

Som med all kirurgi finnes det risiko for komplikasjoner, men denne typen inngrep gir svært sjelden problemer så du har ingenting å frykte. 

Du Skal ikke trenge å leve med noe som er et problem for deg resten av livet bare fordi problemstillingen kan ha et kosmetisk tislnitt ved seg. Den kosmetiske siden kommer som en sekundær bonus/ulempe (alt ettersom).

Tusen takk for et svært nyttig og informativt svar!

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste kun hovedinnlegget.

Endret av Elliespelli
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.greatwallofvagina.co.uk/great-wall-vagina-panels

Ta deg en titt der,,så ser du at kvinners underliv kommer i mange forskjellige varianter og størrelser. Kvinners underliv er ikke målbart med målbånd eller linjal.

Anonymkode: c722b...4d2

Har sett disse før, men synes likevel det er vanskelig å få en forståelse av hvor stor andel av kvinnene som selv synes de har plagsomt lange indre kjønnslepper. Vanskelig å få tak på hva som regnes som normallengde i så måte også. Hvorfor er det så tabu at jeg lurer på dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett disse før, men synes likevel det er vanskelig å få en forståelse av hvor stor andel av kvinnene som selv synes de har plagsomt lange indre kjønnslepper. Vanskelig å få tak på hva som regnes som normallengde i så måte også. Hvorfor er det så tabu at jeg lurer på dette?

Problemet sitter som oftest mellom ørene og ikke mellom beina.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tabu å lure på dette fordi tanker om egen kropp, da gjerne negative, blir sett på som et resultat av vestlig dekadanse. Hvor plastisk kirurgi er selve symbolet på forfallet.

Og som motsvar til dette, går man gjerne til den andre ekstremiteten, hvor synspunkter om egen kropp og lefling med tanker om kirurgi er beheftet med et stigma bare utstøtte grupper kjenner seg igjen i.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet sitter som oftest mellom ørene og ikke mellom beina.

Mulig det, men ikke alltid, dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Er vel mest logisk å måle helt fra toppen uten å strekke? jeg tror jeg har lest at mellom 1 og 2 cm er det mest vanlige men husker ikke hvor jeg leste det :klo:

Anonymkode: 61087...fe2

Skrevet

Det eneste som kan si at kjønnsleppene er for store/lange er om de hindrer deg i hverdagen! Om de havner i klem, gnir mot buksen osv.

Aldri tenk på kjønnslepper når det kommer til hva vi menn finner attraktivt, for fittene er alle vakre!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel mest logisk å måle helt fra toppen uten å strekke? jeg tror jeg har lest at mellom 1 og 2 cm er det mest vanlige men husker ikke hvor jeg leste det :klo:

Anonymkode: 61087...fe2

Ts bør gå til lege og få vurdert åroblemet sitt. Dette blir like bak mål som når gutta måler sine eldere deler og lager tråder p størrelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...