Gå til innhold

Hvilken deodorant bruker du? (Kvinner)

Ankimaki

Anbefalte innlegg

Ønsker anbefalinger av deodoranter for kvinner som er godt over gjennomsnittet aktive (trener selv med høy intensitet 8-12 timer uken)

Har prøvd det meste av butikkdeodoranter og det beste så langt er en fra adidas som man får kjøpt på sparkjøp, men jeg er interessert i andre aktive damer sine favoritter. 

Det som er viktig for meg er at jeg ikke skal lukte mye svette, at den ikke skal påvirke klærene slik at de blir tørr og misfarget under armene (noen antiperspiranter gjør dette) og helst tørke kjapt. 

Så hva bruker DU? Og hvorfor akkurat den deoen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du lukter ikke hvis du er ren før du begynner å svette. Det er gammel svette som lukter vondt.

Jeg bruker Sterilan sine. Bytter litt på duft, men stort sett grønn eller lyseblå. Har prøvd andre, men noen føler jeg meg klissete under armene av og andre får huden til å klø. De merker litt på klærne hvis jeg tar på mørke klær før deodoranten har tørka, men setter ikke merker under armen på klærne sånn ellers.

Anonymkode: 3e6f2...ba7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sterilan oxygen dry stick fra matbutikken er den deodoranten jeg har funnet som fungerer best på meg, og jeg har prøvd mye forskjellig. 

Anonymkode: 63a39...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poussey
14 minutter siden, Honeyblossom skrev:

Jeg bytter litt på, men i det siste har jeg brukt Sanex sine og syns de funker bra :)

Hvor kjøper du Sanex sine deo? Og husker du ca pris? :)

Endret av Poussey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det samme som Ab her:

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lukter ikke hvis du er ren før du begynner å svette. Det er gammel svette som lukter vondt.

Jeg bruker denne som er uten aluminium. Men de som er uten aluminium er ikke så veldig gode på  å holde svettelukten unna etter mange timer for den tetter ikke svetteporene som aluminium gjør. Derfor er det aluminium i de fleste deodoranter.

Denne er min yndlings deodorant. Den er en mild lukt av.

https://mecindo.no/lavera-basis-deodorant-spray-75ml-no?gclid=CKjbw47gts4CFcUCcwod6RkNcA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, exictence skrev:

Tenker det samme som Ab her:

Jeg bruker denne som er uten aluminium. Men de som er uten aluminium er ikke så veldig gode på  å holde svettelukten unna etter mange timer for den tetter ikke svetteporene som aluminium gjør. Derfor er det aluminium i de fleste deodoranter.

Denne er min yndlings deodorant. Den er en mild lukt av.

https://mecindo.no/lavera-basis-deodorant-spray-75ml-no?gclid=CKjbw47gts4CFcUCcwod6RkNcA

Denne laver ingen svettemerker på klærne. Jeg tror ikke aluminumsfrie deodoranter laver svettemerker, eller er det kanskje parfyme som laver merker?

Jeg ser at jeg har linket til sprayen. Det er den med kule jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom
3 timer siden, Poussey skrev:

Hvor kjøper du Sanex sine deo? Og husker du ca pris? :)

Kjøper den på Meny. Tror den kosta 27,- eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 3e6f2...ba7

Det er en sannhet med modifikasjoner. Så lenge alt inni kroppen din fungerer optimalt så stemmer dette utsagnet. Svette lukter vanligvis ikke før den kommer på utsiden av kroppen (med unntak hvis du har spist hvitløk), fordi det er bakterier på huden eller i tøy som forårsaker lukt. Men noen har svette som lukter allerede fra innsiden og da er det andre tiltak som må settes i verk enn en god deodorant og hygiene. 

Selv bruker jeg Vichy sin som fungerer utmerket.

Anonymkode: 2d7d3...47e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet mye med svette før, men etter å ha gått over til Stop 24 (bruker roll-on-varianten) er ikke dette noe problem for meg lenger. Har prøvd ut mye forskjellig og må si at Yerka-vann fra Vita også er et godt alternativ, men jeg tyr nå (og trolig for all ettertid) til Stop 24. Begge disse er luktfrie så det er lett å kombinere med hvilken som helst parfyme (og evt også annen deodorant med lukt i tillegg hvis ønskelig). Anbefales!!!

Anonymkode: e79a6...43b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slet mye med svette før, men etter å ha gått over til Stop 24 (bruker roll-on-varianten) er ikke dette noe problem for meg lenger. Har prøvd ut mye forskjellig og må si at Yerka-vann fra Vita også er et godt alternativ, men jeg tyr nå (og trolig for all ettertid) til Stop 24. Begge disse er luktfrie så det er lett å kombinere med hvilken som helst parfyme (og evt også annen deodorant med lukt i tillegg hvis ønskelig). Anbefales!!!

Anonymkode: e79a6...43b

Jeg har prøvd stop 24 og synes ikke den er bra for å være ærlig. Men nå er ikke mitt problem at jeg svetter mye heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må være klar over er at alle deodoranter (perspiranter) som holder deg tørr inneholder aluminiumsalter som er svært skadelig for mennesker. 

Forskning har funnet forbindelser mellom bruk av disse deodorantene og Alzheimers.

Har selv brukt de lenge men sluttet nå.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18093148.ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Freshsister skrev:

Det du må være klar over er at alle deodoranter (perspiranter) som holder deg tørr inneholder aluminiumsalter som er svært skadelig for mennesker. 

Forskning har funnet forbindelser mellom bruk av disse deodorantene og Alzheimers.

Har selv brukt de lenge men sluttet nå.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18093148.ab

Ja vi er klar over det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker bioterm sin og liker den godt. Også har jeg en hjemmelaget variant som også er veldig god ;bakepulver, kokosnøttolje og valgfri annen olje (tror jeg har aukalyptus eller noe sånt) Garantert aluminiumsfri:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Stop24 strong, annenhver natt og vasker av om morgenen igjen. Er helt svettefri etter at jeg begynte med dette. 

Anonymkode: c8e33...ce3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Haugenjenta skrev:

Sanex. Vært innom mye forskjellig, men den er gull for meg :)

6 timer siden, Honeyblossom skrev:

Jeg bytter litt på, men i det siste har jeg brukt Sanex sine og syns de funker bra :)

Har lest mye bra om denne. Er den safe mot hvite flekker på klærne? Er det den blå dere bruker? Er bare den jeg har sett i butikken hvertfall.

Anonymkode: b9496...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...