Gå til innhold

Spiser dere dypefryste varer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som innimellom på dypfryste varer, som pommes frites etc? Og isåfall hvor ofte?

Anonymkode: f9d41...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, ja jeg gjør det når jeg ikke har noe annet tilgjengelig, 1-2 ganger i året, max. Da blir det dypfryste pølser jeg kutter opp i biter sånn at det går an å tygge. 

Skrevet

Jeg synes pommes frites smaker fælt når de er frosne. Så det spiser jeg kanskje en gang i året. Jeg spiser frosen pizza-topping da (osten og kjøttet) hvis jeg er sulten.

Når jeg jobbet på Esso spiste jeg ofte dypfrosne boller (sånne deiggreier man steker). De var bedre frossen enn stekt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Jeg synes pommes frites smaker fælt når de er frosne. Så det spiser jeg kanskje en gang i året. Jeg spiser frosen pizza-topping da (osten og kjøttet) hvis jeg er sulten.

Når jeg jobbet på Esso spiste jeg ofte dypfrosne boller (sånne deiggreier man steker). De var bedre frossen enn stekt.

Hvordan ellers spiser du pommes frites om du spiser det hjemme? Fordi har lest at dypfryst mat er farlig.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har forsøkt det et par ganger, men det var ikke noe for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du fra at det er farlig med frossen mat ?

Anonymkode: 0c14a...730

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ellers spiser du pommes frites om du spiser det hjemme? Fordi har lest at dypfryst mat er farlig.

Jeg putter det i ovnen og varmer det opp slik at det blir temperert? Det står instruksjoner på baksiden av pakken.

Eventuelt kan du lage dine egne, det er ikke akkurat hjernekirurgi å kutte opp en potet og putte den i varm olje.

• Liker 1
Skrevet

Jeg smakte på en frossen pommes frites en gang, men det var ikke godt. Så jeg holder meg til is hvis det skal være rett fra fryseren.

Skrevet

Spise frossen mat? :klo: 

Har en full fryser, men foretrekker å tine maten først for så å tilberede den

• Liker 13
Skrevet

Du mener spise det rett opp fra fryseren?

Nei, det gjør jeg ikke. Er aldri så sulten.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som innimellom på dypfryste varer, som pommes frites etc? Og isåfall hvor ofte?

Pommes frites kan vel knapt karakteriseres som mat. Men dypfryste grønnsaker, fisk og bær kan jeg gjerne spise etter at de er tilberedt :)

Skrevet

Bare med bær og det gjør jeg ganske ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Bær, frukt (smoothie), aspargesbønner, spinat.... Er ofte sunnere enn ferskvaredisken, da det fryses rett etter pakking og mister minimalt med næringsstoffer. Mye sunnere en varer som ikke er i sesong i fersvaredisken. 

Fisk, dersom fersk ikke er tilgjengelig. 

Ferdigmat og prosessert mat, bare når andre finner på å lage det til meg. 

Anonymkode: 7abe3...a00

Skrevet

Frosne erter spiser jeg rett fra fryser'n, det er kjempegodt!

• Liker 1
Skrevet

Å spise frossen mat har jeg aldri hørt om noen som gjør med mindre det er is, da. Tar heller en tint brødskive..

22 timer siden, prt90 skrev:

Pommes frites kan vel knapt karakteriseres som mat. Men dypfryste grønnsaker, fisk og bær kan jeg gjerne spise etter at de er tilberedt :)

Selvfølgelig er det mat. Det er potet med litt rapsolje, liksom.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frosne varer i fordøyelsessystemet er galskap, unntaket er iskrem. 

Men mat som har vært frosset og er tilberedt er helt uproblematisk å spise.

Anonymkode: cf31a...243

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å strimle opp poteter og fritere dem i olje. 

Anonymkode: 0c42c...769

Skrevet

Bare is som spises i frossen tilstand, samt bær som er halvfrosne til smoothie.

Isbiter smelter jo i glasset, men har vel hendt at man har tatt en hel isbit da. Brrrrr! 

:) 

Skrevet
Den 9. august 2016 at 17.02, AnonymBruker skrev:

Ja, rett som det er.

Er masse en kan dypfryse og kunne ikke klart meg uten fryseskapene og fryseboksene mine.

Skrevet
Den 10. august 2016 at 12.56, Tiriltunge skrev:

Frosne erter spiser jeg rett fra fryser'n, det er kjempegodt!

Jeg har innbilt ungene at det er snop, det funker opp til en viss alder :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...