Gå til innhold

Tips mot kvalme!

mammamia

Anbefalte innlegg

Jeg vet at temaet (naturlig nok) har vært opp før, men vil ha flere råd enn jeg fikk ved å søke på "kvalme". Så om dere kunne være så snille!

Jeg vet at ingefær skal hjelpe, men hvor mye skal jeg spise?

Er bare kvalm, ikke oppkast-kvalm, men uansett plagsomt. Selv om jeg prøver å tenke at d (sier noen) tyder på høyt hCG-nivå, og dermed betyr at tassen klorer seg fast...

Hjelper forresten anis? Må vel begynne å ta kosttilskudd, jeg som var så sunn!!! Nå går det i loff, Pringles, søt frukt, salte kjeks osv. Ikke mye sunt der nei.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motorrypa

vet ikke egentlig, men har hørt at salte kjeks skal hjelpe litt, men trur nu det e veldig individuelt :roll:

det e litt rart med det men æ va ganske kvalm i cirka 6 uker før det bynnte å gi seg.

mista matlysta totalt så æ bynnte å gå ned i vekt i begynnelsen. klarte ikke mat som lukta mye å fet mat så det gikk mye i yoghurt å sånnt.

:roll:

håper at det ordne seg at kvalmen gir seg.

lykketil videre med lilletassen inn i magen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladidagogså

Spis ingefær!!!! Riv litt ingefærrot og la trekke i varmt vann eller te, søt gjerne med sukker eller honning og drikk. Godt er det og.

Eller kjøp noen kapsler på helsekost som heter Urizal ingefærkapsler, kjempeeffektive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagdes selv VELDIG med kvalme. Rakk såvidt å ta hodet opp fra puta før doen var neste. Hver morgen...

Men så fant typen min opp mirakelkuren. Hver kveld ordnet han et glass(0,3-0,5), hadde 1 cm eller to med sukker i bunnen, fylte det opp med vann og en sprut sitron og lot det stod i kjøleskapet over natten så det var kaldt og friskt når jeg våknet.

Det fjernet ihvertfall min morgenkvalme, og godt er det også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kvalme burde vel ikke jeg skrive om som ikke har kastet opp en eneste gang i løpet av mine 25 ukers svangerskap, men jeg ble tipset om noen "armbånd" som er å få kjøpt på helsekostbutikker og på hurtigruta !

Det er strikk med noen kuler i som skal ligge på innsiden av armen, omtrent i armbåndsurstilling. De trykker på noen akupunkturpunkter som er med på å forhindre kvalme. De hjelper på svangerskapskvalme, sjøsyke og kvalme i forb. med cellegift.

Håper du blir hjulpet av disse ! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at vann med sitron i hjelper mot kvalme.

Verdt et forsøk kanskje?!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tipsene!

Er ganske bra i dag, etter noen faæle dager. Hvis jeg er riktig heldig så slipper jeg kanskje mer? Hadde vært deilig! Det er så godt å ikke være kvalm!

Tror jeg hadde blitt ganske utafor etter noen mnd'er sånn....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i mars

Jeg fikk akupunktur og homøopatibehandling for å bli gravid, og hun som behandlet meg sa at slik behandling også hjelper for de som føler seg kvalme. Hvis man er veldig plaget, er det jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...