AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Hei! Jeg er en student som straks skal tilbake til studielivet, og tror jeg kommer til å slite litt ekstra økonomisk de neste månedene. Det har seg nemlig slik at jeg har hatt det litt vel gøy i sommer og utgiftene har vokst meg litt over hodet. Jeg har alltid vært flink til å spare og være litt "gjerrig", så jeg bestemte meg for å for en gangs skyld å kose meg skikkelig. Men nå har jeg jo blitt vant med dette mønsteret da. Og det passer jo absolutt ikke inn i en studenthverdag. Jeg skal også ut i praksis nå, noe som har ført til at jeg måttet si opp ekstrajobben min. Ikke helt beleielig med andre ord. Så nå trenger jeg gode sparetips på alle fronter! Jeg tar alltid med meg egen kaffe og matpakke, så der er hvertfall litt penger spart. Anonymkode: 2208d...43b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 Hva er det du trenger tips til, egentlig? Ikke kjøp annet enn mat og drikke og studiemateriell. Du kan sikkert bruke de klærne du har i et år til uten at du må kjøpe noe nytt. Anonymkode: 18d6d...072 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #3 Skrevet 9. august 2016 Vil du høre et magisk ord som skal gjøre ting bedre eller noe? ha mindre i utgifter enn inntekter, så enkelt er det. Anonymkode: 57f9a...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #4 Skrevet 9. august 2016 Hvorfor måtte du si opp jobben fordi du skal ha praksis? Anonymkode: ab499...d22 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #5 Skrevet 9. august 2016 Høres ikke ut som at den oppsigelsen av ekstrajobben var særlig smart? Anonymkode: 24a75...4ba 2
Rumle Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Her var det jammen mange sure svar Hva med å bare gå tilbake til de gode rutinene du hadde før du skeiet ut i sommer, ts? Du har jo heldigvis dette innarbeidet, så det burde jo gå bra? Å holde seg borte fra alle unødvendige innkjøp i en periode kan jo også være smart om du har kommet veldig skeivt ut, eller for å nullstille seg litt i forhold til hva man egentlig trenger. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Sparetips? Heller inntjeningstips. Jeg gjorde akkurat som deg. Brukte altfor mye penger i fjor sommer. Slik at det ble veldig smått med penger før studiestart. Løste problemet med å selge fitta mi 2 helger i slutten av august. Angret ikke. Det ble med de to gangene og 10000 kr kjærkomne kroner. Anonymkode: d7b14...0b2
KittenOfDoom Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Mine sparetips er vel å se etter tilbud på mat og være skikkelig gjerrig på det Jeg har også en dag i uka hvor alle måltider er litt... random, men så billig som mulig. Slik at jeg får brukt opp alt som står bakerst i kjøkkenskapet uten å kjøpe nytt Ellers foreslår jeg å ikke bruke penger på klær i det hele tatt, men kanskje organisere en "byttekveld" med venninder? Og prøv å få kjøpt bøker brukt, eller se om du kan få dem online
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå