stan Skrevet 9. august 2016 #1 Skrevet 9. august 2016 Hvor mange territorier har du vært i? Med territorier mener jeg områder som ikke har status som egen stat, eller fullverdig del av en stat. Jeg har vært i to områder som jeg definerer som territorier. Hongkong - som tilhører Kina, men som hverken følger kinesisk lov, men har egen valuta og eget språk. Det er en skikkelig grense som må passeres. Vestbredden - som er okkupert av Israel. Utfordre gjerne definisjonen min på territorier.
Kjetil E Skrevet 9. august 2016 #2 Skrevet 9. august 2016 43 minutter siden, stan skrev: Hvor mange territorier har du vært i? Med territorier mener jeg områder som ikke har status som egen stat, eller fullverdig del av en stat. Jeg har vært i to områder som jeg definerer som territorier. Hongkong - som tilhører Kina, men som hverken følger kinesisk lov, men har egen valuta og eget språk. Det er en skikkelig grense som må passeres. Vestbredden - som er okkupert av Israel. Utfordre gjerne definisjonen min på territorier. Selv har jeg vært på Svalbard. Vil påstå det går under betegnelsen territorier. Da det er en del lover, regler og rettigheter i forbindelse med Svalbard som ikke er for fastlandsnorge. Vil du si at slik som Åland, Færøyene, Grønland, Isle of Man og Kanaløyene går under betegnelsen Territorier?
stan Skrevet 9. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2016 11 timer siden, Kjetil E skrev: Selv har jeg vært på Svalbard. Vil påstå det går under betegnelsen territorier. Da det er en del lover, regler og rettigheter i forbindelse med Svalbard som ikke er for fastlandsnorge. Vil du si at slik som Åland, Færøyene, Grønland, Isle of Man og Kanaløyene går under betegnelsen Territorier? Svalbard må absolutt være et territorie. Grønland og Færøyene vet jeg har spesiell status i forhold til moderlandet Danmark. Når det gjelder Åland og Kanariøyene vet jeg rett og slett ikke. Jeg håper de kan regnes med, for da har jeg vært i tre territorier.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 Donetsk Folkerepublikk (egentlig Ukraina, men Ukraina har ingen makt der. Russland har en del makt der, men vil ikke si det høyt). Anonymkode: aa242...e44 1
stan Skrevet 12. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Donetsk Folkerepublikk (egentlig Ukraina, men Ukraina har ingen makt der. Russland har en del makt der, men vil ikke si det høyt). Anonymkode: aa242...e44 Spennende. Jeg har knapt hørt om området, men nå har jeg Googlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå