fl0wy Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Hei! Jeg har lurt litt på en ting en stund nå. Jeg har aldri hatt lyst på barn/familieliv og ser heller ikke for meg selv som mor. Vet at ting kan forandre seg i fremtiden, men jeg føler det nå er det et ganske fast valg og noe jeg kommer til å holde fast ved. Når jeg eventuelt blir sammen med en fyr og ser for meg å tilbringe resten av livet med han, når er det da riktig å fortelle noe sånt/ta opp det tema? Har fått inntrykk av at det dealbreaker for mange om partneren ikke har lyst på barn eller ikke noe jeg selvfølgelig har forståelse for. Og at de ikke går langt inn i forholdet uten å vite om det. Er ikke akkurat noe man forteller på første date men de bør jo få vite om det før eller senere. Hva synes dere? Er i 20-årene forresten.
Sofia123 Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Tidlig. Dette er et såpass viktig tema for mange at de bør få kunne ta stilling til det før dere velger å gå videre. For mange er det uaktulet å date noen som ikke vil ha barn, for andre er du drømmekvinne. 1
Nowayback Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 For meg hadde det vært en dealbreaker. Et sånt tema bør nok tas opp før det blir ordentlig seriøst, slik at det ikke kommer som et sjokk. Men det er heller ikke første date-materiale, syns jeg. Iallefall ikke siden du er litt usikker.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Men kan du ikke bare få 1 barn da ts? Det er da ikke så ille om kjæresten din kunne tenke seg et? Han vil sikkert ta hovedomsorgen, så det går fint Anonymkode: cc8d1...c64
Fireflies Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan du ikke bare få 1 barn da ts? Det er da ikke så ille om kjæresten din kunne tenke seg et? Han vil sikkert ta hovedomsorgen, så det går fint Anonymkode: cc8d1...c64 Altså, er du seriøs??? 5
tøydokka Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Så tidlig som mulig. Synes det er helt greit å ta det på første date, eller helst allerede før første date, noe som fint er mulig viss man f.eks har kommet i kontakt via sukker/tinder el. l. Dette er så viktig for veldig mange at det rett og slett blir å kaste bort tiden sin å tilbringe en date sammen dersom man har forskjellige ønsker her.
Fireflies Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Dette må tas tidlig opp i et forhold og ikke fem år inn. Mye bedre å bryte av et forhold tidligere. Barn er den ene tingen man ikke skal inngå kompromiss på.
Gjest Svampe Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 11 timer siden, fl0wy skrev: Hei! Jeg har lurt litt på en ting en stund nå. Jeg har aldri hatt lyst på barn/familieliv og ser heller ikke for meg selv som mor. Vet at ting kan forandre seg i fremtiden, men jeg føler det nå er det et ganske fast valg og noe jeg kommer til å holde fast ved. Når jeg eventuelt blir sammen med en fyr og ser for meg å tilbringe resten av livet med han, når er det da riktig å fortelle noe sånt/ta opp det tema? Har fått inntrykk av at det dealbreaker for mange om partneren ikke har lyst på barn eller ikke noe jeg selvfølgelig har forståelse for. Og at de ikke går langt inn i forholdet uten å vite om det. Er ikke akkurat noe man forteller på første date men de bør jo få vite om det før eller senere. Hva synes dere? Er i 20-årene forresten. Det er nok kun en dealbreaker for mennesker som vil ha barn. Jeg har inntrykk av at det er mange menn som ikke vil ha barn (meg inkludert), så tror ikke det skal by på så store problemer for deg. Etter hundreogørten tilfeller med damer som vil ha barn, så har jeg begynt å opplyse om dette på nettdating-profilene mine.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Så tidlig som mulig. For meg ville det vært en dealbreaker og da vil jeg vite det så fort som mulig før jeg investerer noe i et forhold som ikke kan vare. Anonymkode: 7be80...ffa
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Opplys om det når du tror ting kan bli seriøst med noen. Det aner man som regel ganske tidlig. Anonymkode: 338b1...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå