Gå til innhold

Å gå fra inaktivitet til aktivitet - kroppslig forandring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Livet mitt de siste årene har vært preget av mye inaktivitet. Jeg er en slank kvinne, men utrent. Jeg begynner også å merke inaktiviteten på lår og armer. Jeg har ikke et ønske om å få en godt trent kropp, men jeg ønsker heller å stramme opp litt og videre bare vedlikeholde kroppen. (Sjokkerende nok) er jeg ikke interessert i å trene for å trene, så jeg vil heller engasjere meg i idretter og aktiviteter der treningen er en bonus. Jeg kan se for meg at jeg vil dra på svømmetreninger 1-2 ganger i uken og eventuelt en annen aktivitet 1 gang i uken. Med andre ord blir det 2-3 treninger med moderat til høy intensitet. 

Årsaken til at jeg poster dette er rett og slett for å bli motivert for å dra meg opp og engasjere meg i disse aktivitetene. Jeg ønsker å få en idé over hva slags innvirkning dette har. Nå er det jo selvsagt vanskelig å gi et fasitsvar, men jeg ønsker vel heller en generell tilbakemelding. Vil jeg se en kroppslig forandring ved å gå fra fra 0 til 2-3 idrettsaktiviteter per uke? Jeg har en idé om at jeg vil se en endring i løpet av et års tid ettersom det jo er en ganske betydelig endring i aktivitetsnivå, men samtidig vil jeg ikke være for optimistisk. 

Anonymkode: 9e7ca...d8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil jeg se en kroppslig forandring ved å gå fra fra 0 til 2-3 idrettsaktiviteter per uke?

Såklart du vil det etter et års tid.

Anonymkode: fbc60...f66

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket det ikke, jeg har alltid vært slank sånn som deg å har ligget på mellom 55-57 kg siden tenårene, begynte å sykle til og fra jobb istedenfor å kjøre/ta bussen som tilsvarte ca 15 km tur/retur 5 gang i uken. Har ikke merket noe kroppslige forandringer som i mer definert eller annerledes keoppsfasong,  men kondisen er definitivt blitt bedre. Har gjort det i ca 1.5 år nå.

Anonymkode: eb685...8ca

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merket det ikke, jeg har alltid vært slank sånn som deg å har ligget på mellom 55-57 kg siden tenårene, begynte å sykle til og fra jobb istedenfor å kjøre/ta bussen som tilsvarte ca 15 km tur/retur 5 gang i uken. Har ikke merket noe kroppslige forandringer som i mer definert eller annerledes keoppsfasong,  men kondisen er definitivt blitt bedre. Har gjort det i ca 1.5 år nå.

Anonymkode: eb685...8ca

Men TS skal jo svømme en til to ganger per uke. Svømming bygger mer muskler, spesielt i armer og kjernemuskulatur, enn sykling gjør

Anonymkode: fbc60...f66

AnonymBruker
Skrevet

Du må trene styrke for å få kroppslig forandring når du er slank i utgangspunktet. Det er ingen annen utvei,men du har et godt utgangspunkt siden du er slank, da kan du se det innen et par måneder. Da lover jeg at motivasjon kommer. Men før det må du for en periode bare komme seg på trening uansett. Motivasjon kommer ikke dalende i fanget ditt..

Anonymkode: bffee...691

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Tja, eg har trent symjing eit par gonger i veka i snart eit år: inga endringar å spore. Eg har blitt mykje flinkare til å symje, så klart, men elles ser eg nett ut slik eg gjorde før...

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere! Da kommer jeg nok til å prøve dette i et halvt år, så får jeg heller endre strategi dersom det ikke gir noen innvirkning. Takk for de andre tipsene angående styrke. Jeg skal ta de til meg, men jeg vil nok avvente med dette til aktivitet har blitt en naturlig del av hverdagen. 

Anonymkode: 9e7ca...d8b

Skrevet

Hvis du skal se tydelig endring bør du begynne med styrketrening. Hvis du gjør DET tre ganger i uka, får du STOR forandring lenge før det har gått ett år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...