Gå til innhold

Hvorfor poster dere anonymt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare latterlig med folk som later som om de er ditten eller datten i internettfora.

Anonymkode: f5c68...b7d

Hvordan vet du at de bløffer?  Nei, du vet ikke - du bare gjetter.  Ergo vet du like lite om meg som om jeg var anonym. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe. Jeg er her, jeg!

Og jeg tror heller ikke på din påståtte utdannelse og yrke. Da hadde du argumentert på en helt annen måte, og dessuten avspeilet noe faglig i det du skriver.

Jeg vet ikke hvem den andre ab'en er, men det er nok meg du tror du har avdekket. Jeg har ikke lest dette før nå.

Anonymkode: a0006...4f8

Og dette forteller meg at AB har et problem, som bruker tiden sin til å analysere forumbrukere han/hun ikke kjenner.  Sprøtt, spør du meg! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Og dette forteller meg at AB har et problem, som bruker tiden sin til å analysere forumbrukere han/hun ikke kjenner.  Sprøtt, spør du meg! 

Eller at ab uten anstrengelse gjennomskuer dette. Man skal ikke diskutere lenge med vedkommende før det er veldig tydelig. Jeg er tydeligvis ikke den eneste som ser dette med all tydelighet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller at ab uten anstrengelse gjennomskuer dette. Man skal ikke diskutere lenge med vedkommende før det er veldig tydelig. Jeg er tydeligvis ikke den eneste som ser dette med all tydelighet.

Og så?  For min del må denne Gothminister være hva han ønsker, jeg forholder meg til hva han mener. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Zienna skrev:

Og så?  For min del må denne Gothminister være hva han ønsker, jeg forholder meg til hva han mener. 

Problemet er at det han mener ikke er forenlig med det yrket og utdannelsen han påstår han har. Jeg jobber med den pasientgruppen han påstår han jobber med, og det er veldig tydelig at han ikke har den utdannelsen eller erfaringen han påstår. Det er faktisk svært provoserende at han stjeler en yrkestittel for å gi tyngde til sine argumenter.

Utover det er han totalt uinteressant.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er tøffere enn toget 💁🏼 tut tut 🚂                        - Gaute

Anonymkode: 570ca...797

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det han mener ikke er forenlig med det yrket og utdannelsen han påstår han har. Jeg jobber med den pasientgruppen han påstår han jobber med, og det er veldig tydelig at han ikke har den utdannelsen eller erfaringen han påstår. Det er faktisk svært provoserende at han stjeler en yrkestittel for å gi tyngde til sine argumenter.

Utover det er han totalt uinteressant.

Mine kommentarer er på generelt grunnlag. Forstår at det er provoserende om noen gir uttrykk for å inneha en kompetanse som man leser ikke kan være riktig.  Tror likevel at om man forholder seg til sak, så vil slikt avsløres. 

Skrevet
1 time siden, Zienna skrev:

Svaret kommer klart fram ved å lese tråden her.  Noen velger anonym når de føler at problemstillingen de legger fram kan bli gjenkjent, og det forstår og aksepterer jeg.  Andre er feige intrigemakere, som samler opplysninger om den som bruker nick, og konfronterer ved enhver debatt.  Hva hensikten er, vet jeg ikke. 

Jeg har aldri skrevet anonymt, og ikke komme jeg til å gjøre det heller.  Jeg står for mine meninger, og privat passer jeg meg for å være, at jeg ikke kan gjenkjennes IRL. 

Håper det er ok at jeg bare signerer dette Zienna. 

Skrevet
6 timer siden, Zienna skrev:

Hvordan vet du at de bløffer?  Nei, du vet ikke - du bare gjetter.  Ergo vet du like lite om meg som om jeg var anonym. 

Ikke bry deg om troll. De verste på slike forum, er dem som hele tiden i debatter avsporer med at de ikke tror deg. Fordi man bryter noe i deres svært enkle hode.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, helloAdele skrev:

Jeg lurer på hvorfor så mange her poster anonymt. Jeg skjønner det hvis det er personlige ting eller upolitisk korrekte meninger, men mange som bare skriver hyggelige ting som ikke er støtende for noen som skriver anonymt (type: du er et godt menneske). 

Jeg kritiserer ikke, bare litt nyskjerrig på hvorfor :)

Jeg poster anonymt etter en stygg hendelse for noen år tilbake.  Etter det vil jeg ikke vil ha egen profil, men bruker venninnen min sin når jeg vil skrive noe her inne.  Hun skriver alltid med brukernavnet sitt, jeg skriver anonymt med brukernavnet hennes.

Anonymkode: 5654d...f0b

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Gothminister skrev:

Forstår deg ikke, men aksepterer selvsagt ditt ståsted her. Personlig synes jeg debatter blir langt bedre om man vet hva brukeren du diskuterer med står for, noe man erfarer gjennom mange diskusjoner.

Jeg mener det stikk motsatte. Kjenner du til brukeren, og vet hva denne står for, blir debatten forutinntatt. Jeg skulle ønske det kun var AB'ere her på KG. Foretrekker å diskutere sak, ikke person. Og å debattere direkte til noen pga en kjennskap til hva denne står for ødelegger en åpen debatt, også for de andre som deltar. 

Det positive er at det stort sett er folk jeg ikke orker å diskutere med som skriver under nick, så jeg kan dermed velge bort å svare i tråder der disse er aktive. Fordi jeg vet at det bare blir frem og tilbake med de samme argumentene uansett. Men igjen, dette ødelegger jo diskusjonen, at man er forutinntatt på denne måten. 

Anonymkode: 530a4...907

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neppe. Jeg er her, jeg!

Og jeg tror heller ikke på din påståtte utdannelse og yrke. Da hadde du argumentert på en helt annen måte, og dessuten avspeilet noe faglig i det du skriver.

Jeg vet ikke hvem den andre ab'en er, men det er nok meg du tror du har avdekket. Jeg har ikke lest dette før nå.

Det er jo noen som har flere bruker navn. Og da kan jo den samme person poste som flere forskjellige AB er...

Anonymkode: 8bd60...2e2

Skrevet

Fordi jeg noen ganger føler at det jeg sier er dumt eller for personlig og vil ikke ha brukernavnet knyttet til det. Ikke at jeg trenger å være den skarpeste kniven i skuffa, men men. Også noen ganger sier jeg ting som kan være litt upopulært og da vil jeg ikke diskutere noe om det (og trenger da ikke bli bombadert med varsler, liksom)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster anonymt fordi det er mulig :Pog fordi jeg har lyst:laugh:

Anonymkode: 4580b...99f

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det stikk motsatte. Kjenner du til brukeren, og vet hva denne står for, blir debatten forutinntatt. Jeg skulle ønske det kun var AB'ere her på KG. Foretrekker å diskutere sak, ikke person. Og å debattere direkte til noen pga en kjennskap til hva denne står for ødelegger en åpen debatt, også for de andre som deltar. 

Det positive er at det stort sett er folk jeg ikke orker å diskutere med som skriver under nick, så jeg kan dermed velge bort å svare i tråder der disse er aktive. Fordi jeg vet at det bare blir frem og tilbake med de samme argumentene uansett. Men igjen, dette ødelegger jo diskusjonen, at man er forutinntatt på denne måten. 

Anonymkode: 530a4...907

Dette!

Jeg skriver ofte som anonymbruker selv, fordi jeg ønsker at det jeg skriver skal kunne stå for seg selv. Har ikke noe behov for at folk skal kjenne til hvem jeg er eller hva jeg står for. I tillegg tenker jeg at jo mer jeg skriver under brukernavn, jo mer tid vil jeg bli fristet til å bruke her i stedet for i det virkelige liv.

Jeg deltok også i en diskusjon under brukernavn, skrev så i en hyggelig tråd om noe helt annet, og får malplasserte sure meldinger og hersketeknikker tilbake. Tenkte ikke noe over det da,men i dag tror jeg det kan være fordi vedkommende ikke likte hva jeg skrev i diskusjonstråden.

Ser også hvordan noen følger etter noen fra tråd til tråd for å "arrestere" folk som skriver under nick. Men omtrent like ofte (min observasjon/antakelse), er det noen som driver med brukerangrep på Ab-er og/ eller kaller folk idioter, hetser og styrer på under fullt brukernavn. 

Anonymkode: b012e...32b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo noen som har flere bruker navn. Og da kan jo den samme person poste som flere forskjellige AB er...

Anonymkode: 8bd60...2e2

Men det har ikke jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har lov til det

Anonymkode: e3938...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg, som f.eks i denne tråden, ikke ønsker å få masse svada-svar opp under "mine innlegg". :) Eller for å stille spørsmål jeg ikke ønsker knyttet til brukernavnet. Har ikke mange innlegg under brukernavnet, men driver ikke med trolling og den type ting. 

Anonymkode: 64baf...ff3

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

- Pavilion, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...