helloAdele Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 (endret) Jeg lurer på hvorfor så mange her poster anonymt. Jeg skjønner det hvis det er personlige ting eller upolitisk korrekte meninger, men mange som bare skriver hyggelige ting som ikke er støtende for noen som skriver anonymt (type: du er et godt menneske). Jeg kritiserer ikke, bare litt nyskjerrig på hvorfor Endret 8. august 2016 av helloAdele 2
happiest Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Jeg poster sjeldent anonymt. Dersom jeg gjør det så er det fordi det er en sjanse for å bli gjenkjent. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Hvis jeg poster alt med en bruker så kan folk lese alt hva jeg har skrevet tidligere, kan hende folk kjenner meg igjen ol. Liker derfor å bare holde meg anonym. Anonymkode: 5f5c5...aaf 1
SøtMelon Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Tipper noen gjør dette for ikke å bli "sett" med de upopulære.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Hvorfor poster du med brukernavn? Jeg har rett og slett ikke et behov for å ha et kjenningsnavn her inne. Det gir meg ingenting. Anonymkode: e77a4...c9c 4
Gothminister Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Anonyme brukere ødelegger debatter. Fordi man aldri vet hvem man diskuterer med, man blir ikke kjent med brukerne. Vi er jo alle anonyme, så hvorfor bruke AB funksjonen. Forstår jeg ikke vitsen med. 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Her er mange svar på det Anonymkode: a2630...9a1
Gjest Hapi Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 30 minutter siden, helloAdele skrev: Jeg lurer på hvorfor så mange her poster anonymt. Jeg skjønner det hvis det er personlige ting eller upolitisk korrekte meninger, men mange som bare skriver hyggelige ting som ikke er støtende for noen som skriver anonymt (type: du er et godt menneske). Jeg kritiserer ikke, bare litt nyskjerrig på hvorfor Èn grunn til det er at jeg har blitt forfulgt inn i andre tråder av folk som har blitt sure på meg. Jeg orker ikke møte på den samme idioten over hele forumet uansett hvor jeg poster (dette var muligens et troll). Og hvis man sier noe skikkelig upopulært og vet at man får halve forumet etter seg, er det også mere behagelig. For eksempel hvis jeg sier "Jeg ELSKER Donald Trump!", da ville jeg kanskje poste som anonym. Og om det er snakk om stedsangivelse og andre lett gjenkjennelige ting poster jeg anonymt, det er kanskje den viktigste grunnen.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 For noen år siden pleide jeg poste på KG. Da skrev jeg aldri som anonym fordi jeg ville at folk skulle se hvor smart og reflektert jeg var. Nå er jeg blitt voksen, og dette behovet for anerkjennelse er ikke lenger, og jeg skriver da alltid som anonym. Skriver hovedsaklig fordi jeg har perioder med mye fritid og kjeder meg. Så jeg slenger på en spøk, en kommentar eller i noen tilfelle lange innlegg som jeg faktisk legger tanke og arbeid i. Anonymkode: 07ee6...a9d 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 34 minutter siden, Gothminister skrev: Anonyme brukere ødelegger debatter. Fordi man aldri vet hvem man diskuterer med, man blir ikke kjent med brukerne. Vi er jo alle anonyme, så hvorfor bruke AB funksjonen. Forstår jeg ikke vitsen med. Mener vel i grunnen stikk motsatt av deg her. Jeg har ikke noe behov for å kjenne den jeg diskuterer med når jeg har en meningsutveksling. Det ødelegger diskusjonen for meg. Anonymkode: f5c68...b7d 4
Gothminister Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, Hapi skrev: Èn grunn til det er at jeg har blitt forfulgt inn i andre tråder av folk som har blitt sure på meg. Jeg orker ikke møte på den samme idioten over hele forumet uansett hvor jeg poster (dette var muligens et troll). Og hvis man sier noe skikkelig upopulært og vet at man får halve forumet etter seg, er det også mere behagelig. For eksempel hvis jeg sier "Jeg ELSKER Donald Trump!", da ville jeg kanskje poste som anonym. Og om det er snakk om stedsangivelse og andre lett gjenkjennelige ting poster jeg anonymt, det er kanskje den viktigste grunnen. Men er ikke litt av vitsen på et slikt forum og diskutere og komme med sine meninger, selv om de er kontroversielle? Har selv blitt forfulgt her, trusler på PM osv. Men det er jo litt av leken. Vi er jo uansett anonyme brukere, ingen vet hvem jeg virkelig er. Debatter blir lettere om vi «kjenner» hverandre gjennom brukernavna. Vi vet hva brukeren står for og på den måten blir det mindre konflikter. Med AB funksjonen er det umulig og holde oversikt. 5
Strikkesokken Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Jeg poster gjerne anonymt fordi er redd for at fremmede mennesker på et forum skal tenke at jeg er dum faktisk. Skriver jeg et innlegg med et velmenende råd for eksempel, og noen siterer meg og spør om jeg ble født igår så er det ikke så vondt for egoet om jeg skrev innlegget under AB er mange slemminger her inne.
Gothminister Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener vel i grunnen stikk motsatt av deg her. Jeg har ikke noe behov for å kjenne den jeg diskuterer med når jeg har en meningsutveksling. Det ødelegger diskusjonen for meg. Anonymkode: f5c68...b7d Forstår deg ikke, men aksepterer selvsagt ditt ståsted her. Personlig synes jeg debatter blir langt bedre om man vet hva brukeren du diskuterer med står for, noe man erfarer gjennom mange diskusjoner.
Gothminister Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 1 minutt siden, Strikkesokken skrev: Jeg poster gjerne anonymt fordi er redd for at fremmede mennesker på et forum skal tenke at jeg er dum faktisk. Men du er anonym, ingen vet hvem du er, selv ved å bruke brukernavnet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Har du ikke fått med deg at vi er feige? Og ikke tørr å stå for meningene våre? Hvor mange tråder skal det være om dette? Var senest en for en ukes tid siden. (ikke den som er postet allerede i tråden) Anonymkode: 3401a...4d1 2
Strikkesokken Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, Gothminister skrev: Men du er anonym, ingen vet hvem du er, selv ved å bruke brukernavnet ditt. Mulig, men det gjør fortsatt vondere å få det slengt i trynet med brukernavn
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #18 Skrevet 8. august 2016 2 minutter siden, Gothminister skrev: Personlig synes jeg debatter blir langt bedre om man vet hva brukeren du diskuterer med står for, noe man erfarer gjennom mange diskusjoner. Jeg trenger ikke vite hva en bruker står for når jeg leser et argument i en debatt. Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener. Anonymkode: f5c68...b7d 2
Gothminister Skrevet 8. august 2016 #19 Skrevet 8. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke vite hva en bruker står for når jeg leser et argument i en debatt. Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener. Anonymkode: f5c68...b7d Når man har vært på et forum over tid. Så blir man på en måte kjent med de ulike brukerne. På den måten vet man hva de fleste står for og man kan møtes på en litt annen måte i debatter. Jeg tror de fleste på KG vet hva Gothminister mener i mange saker for eksempel. Husker min tid på AD (Aftenposten debatt) der også ABB var aktiv. Vi lærte hverandre å kjenne gjennom brukernavn og tonen var langt mildere. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #20 Skrevet 8. august 2016 Jeg gjør det fordi jeg har hatt en del dårlige opplevelser med mannlige brukere når jeg skriver under brukernavn i tråder som handler om kvinner eller innvandring. Det kommer en strøm av hat og personangrep. Orker det ikke lengre. Anonymkode: 03675...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå