Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at dette er veldig individuelt, men synes det er greit å høre om det er noen som har vært i samme situasjon og har noen tips.

BF og jeg gikk fra hverandre før barnet vårt var født. Vi er fortsatt gode venner og samarbeider veldig bra. Før det ble slutt hadde vi blitt enige om å flytte til en annen by pga hans jobb. Det endte med at barnet og jeg ble og BF dro. Han har vært her ca hver 3 helg og bor da sammen med barnet og meg. Når barnet ble ca 1 år hadde han barnet alene en hel helg i mnd og var hos oss en helg i mnd. Dette har funket veldig bra for alle sammen. Vi har begge fått oss nye kjærester som heller ikke synes dette gjør noe. De er mest opptatt av at barnet skal ha det best mulig.

Nå er barnet over 2 år og vi har de siste 6 mnd hatt det slik at han har barnet en langhelg (ons-søn) i mnd i sin by og kommer hit en helg i mnd. I sommer var barnet hos han i 3 uker. Har i det siste hørt om flere (der BF bor mer enn 2 timer unna) hvor barnet er hos BF to langhelger i mnd. Vi ønsker også dette nå helt til barnet begynner på skole. Tar ca 45 min med fly og hele reisen med bil osv blir ca på 2,5 time. Samværet ville da blitt ons-søn. 

Noen tanker rundt dette? Tror dere barnet vil reagere på at vi ikke alle tilbringer en helg sammen i mnd lenger? Blir det for mye reising (barnet elsker både fly og bil)? Noen andre ideer? 

Anonymkode: af03e...ac1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du bør flytte nærmere han. Dere har et godt forhold og barnet kommer først. Tror beste løsningen for barnet vil være om en av dere ihvertfall flyttet nærmere. Den reiseveien er hard for et barn og den er uøkonomisk. Den reisen høres dyr ut.

Anonymkode: bc663...9ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du bør flytte nærmere han. Dere har et godt forhold og barnet kommer først. Tror beste løsningen for barnet vil være om en av dere ihvertfall flyttet nærmere. Den reiseveien er hard for et barn og den er uøkonomisk. Den reisen høres dyr ut.

Han har tenkt til å flytte tilbake hit når det lar seg gjøre med jobben. Håper at det blir før skolealder. Jeg har ingen venner eller familie i byen han bor i og vi prøver derfor å holde denne ordningen så lenge det går :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare sende litt applaus for at det høres ut som om dere samarbeider supert til barnets beste 👏👍

Anonymkode: 71c79...363

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har tenkt til å flytte tilbake hit når det lar seg gjøre med jobben. Håper at det blir før skolealder. Jeg har ingen venner eller familie i byen han bor i og vi prøver derfor å holde denne ordningen så lenge det går :) 

Åå så bra!:) jeg blir skikkelig lykkelig på deres vegne. Godt samhold som foreldre, forståelsesfulle kjærester. Du må nyte det! Du er helt utrolig heldig! 

Da er det jo ikke noe problem, siden han er så liten også, da har dere mulighet til å gjøre erfaringer nå til han begynner på skolen :)

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet at dette er veldig individuelt, men synes det er greit å høre om det er noen som har vært i samme situasjon og har noen tips.

BF og jeg gikk fra hverandre før barnet vårt var født. Vi er fortsatt gode venner og samarbeider veldig bra. Før det ble slutt hadde vi blitt enige om å flytte til en annen by pga hans jobb. Det endte med at barnet og jeg ble og BF dro. Han har vært her ca hver 3 helg og bor da sammen med barnet og meg. Når barnet ble ca 1 år hadde han barnet alene en hel helg i mnd og var hos oss en helg i mnd. Dette har funket veldig bra for alle sammen. Vi har begge fått oss nye kjærester som heller ikke synes dette gjør noe. De er mest opptatt av at barnet skal ha det best mulig.

Nå er barnet over 2 år og vi har de siste 6 mnd hatt det slik at han har barnet en langhelg (ons-søn) i mnd i sin by og kommer hit en helg i mnd. I sommer var barnet hos han i 3 uker. Har i det siste hørt om flere (der BF bor mer enn 2 timer unna) hvor barnet er hos BF to langhelger i mnd. Vi ønsker også dette nå helt til barnet begynner på skole. Tar ca 45 min med fly og hele reisen med bil osv blir ca på 2,5 time. Samværet ville da blitt ons-søn. 

Noen tanker rundt dette? Tror dere barnet vil reagere på at vi ikke alle tilbringer en helg sammen i mnd lenger? Blir det for mye reising (barnet elsker både fly og bil)? Noen andre ideer? 

Ja burde vel få bra med to helger, onsdag til søndag nå. Barnet har vært der på ferie tre uker uten problemer slik  skjønner.

Det er vel på tide å klippe navlestrengen nå. Slutte være hønemor. 

Så er det selvsagt individuelt som du skriver. Men mange barn liker reise mye og synes det er spennende. Du skal huske at du har sønnen bare på lån. Han blir voksen og selvstendig etter hvert. Du skal gi han en opplevelse av at far er like fullverdig som deg selv.  Her er det ikke noe som tilsier at far er en dårligere person for barnet enn deg. Så jeg ser ikke problemer så lenge sønnen trives hos far.

Jeg legger også merke til at du lovet flytte med sønnen som samme by som far. Dette gjorde du ikke. Hmmm ...Er vel alikevel fars skyld han bor lenger borte. ....Har bare hørt det mange ganger når mor flytter langt med barnet, at far er skyld I avstanden da med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...