Gå til innhold

Pen tool i PS, klippe ut objekter......

Anbefalte innlegg

Skrevet

:bond:

Jeg har verdens gullfiskhukommelse når det gjelder frilegging av bilder! 

Å bruke pen tool er ok, jeg fikser gjøre fine path og de derre armene etc etc... Jeg får frem "ants'ene". Men hva da??

- Pen tool-Make selection- inverse (om den har valgt bakgrunn i stede for objektet) - then what ????

Å klippe ut ett objekt er jo lett, da gjør jeg slikt at jeg har valgt bakgrunnen (inverse), og deleter hele bakgrunnen, eventuelt farger den hvit om det er det jeg vil. (vet man helst vil spare på bakgrunnen, "hide" den, men gullfisk hukommelsen glemmer dette, er så enkelt å delete)

Men, hva når jeg feks har tre objekter jeg vil ha til nytt layer/bakgrunn?? Hva gjør jeg da?

Fikk til i kveld å klippe ut en, som dukket opp på det nye lageret med hvit bakgrunn, men ...så skulle jeg ta objekt nummer 2, og POFF. Alle lager var forsvunnet enda jeg hadde låst bakgrunnslageret (originalet) og layer 2. Dette skjedde to ganger!!! Hvorfor???

Har googlet og youtubet...men alle vil forklare hvordan gjøre fine paths med armene etc. Jeg vil vite hva gjør jeg etter dette??

Snart river jeg av meg håret.

Skrevet

Fant ut av det. Til info om andre lurer:

Make selection-> inverse (så objektet blir markert)->klikk på markere tool -> høyre klikk på objektet, vel copy to layer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...